בלוג / עבודות נבחרות

בית פרטי בעמק האלה

עמק האלה הסמוך לבית שמש, הוא אזור מדהים ביופיו וכולל את יער בריטניה המקסים. בעמק זה, בין הרים וגבעות, מתגוררת משפחה מקסימה שבחרה בי לעצב את ביתה. העבודה יחד על הבית החלה בנובמבר 2014 והסתיימה בפברואר 2015. לפני השיפוץ, הבית הוא היה במצב לא טוב, לאחר שנים של השכרה והזנחה. הבית היה זקוק לבעלים חדשים שיעוררו אותו לחיים ויהפכו אותו לשמח, כיפי ונעים.

עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (46)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (47) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (45)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (10) עיצוב הבית לפני צילום לירון גונן (7)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (68)

המשפחה שבחרה בי לעצב את ביתה, טבעונית ואוהבת בעלי חיים, דבר שהעמיק את החיבור והדו שיח המשותף בינינו. גם אני ומשפחתי הקטנה טבעוניים, כך שהאג'נדה הייתה דומה והשיח שוטף ומפרה. אין כמו להגיע לעמק האלה ולזכות לקפה מפנק עם חלב שקדים תוצרת בית. העקרונות של הטבעונות, הבחירה בטבעי ואורגני וערך השמירה על הסביבה, ליוו את הפרויקט והשפיעו על הבחירות של חומרי הגמר. לדוגמה, ראינו פרקט עץ שמאוד אהבנו מתוצרת סין. מעבר למחיר הזול והאטרקטיבי, היה דיון חוצב להבות במפעל עם המנכ"ל של החברה בעניין המחיר שהסביבה משלמת על ייצור הפרקט הזה. האם אנחנו מוכנים לקנות יפה ובזול גם כשזה נוגד את הערכים שלנו? האם אנחנו רוצים לדרוך על משהו שכולל פגיעה רצינית ביערות ובסביבה בכלל? מה המחיר לעיצוב בית יפה והיכן עוברים הגבולות?. המענה לרצונות ולערכים של הזוג, הגיע בדוגמת פרקט עץ אלון המיוצר באירופה, עם תו תקן אירופאי שאומר שעל כל עץ שנגדע, נוטעים חדש. הכל התאים לנו חוץ מהמחיר, ובשביל להימנע מחריגה בתקציב, הוחלט לתור אחר פרקט למינציה שלא נופל ביופיו מפרקט העץ. לדעתי הצלחנו.

עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (44) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (9) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (54)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (66)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (53) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (48)
בפגישתנו הראשונה בבית, כמה ימים לאחר קבלת המפתח, גיליתי בית במצב ירוד ולא מתוחזק. הכי גרוע היה השטיח מקיר לקיר שהיה בכל האזור של חדרי השינה, המסדרון והמדרגות. די מהר הגדרנו מה צריך לעשות עם הבית, מה צפוי מבחינת עלויות של פירוקים ובפעם השניה שנפגשנו, כבר הצעתי מספר חלופות לבית ומשם הכל היסטוריה. הבחירה בפתיחת חלל המגורים לחלל אחד גדול, הייתה טבעית וברורה, שכן הבישולים, תדירות האירוח ובעלי החיים הם חלק בלתי נפרד מחיי היום יום של המשפחה. פעילויות אלו עובדות מצוין בחלל פתוח, רק צריך לדעת לענות על כל הפונקציות.

עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (55) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (58)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (67)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (59) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (51)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (64) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (56) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (60) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (63)

התקציב לעיצוב הבית, כולל עבודות הבנייה, חומרים, מטבח וריהוט היה מצומצם וצנוע. עובדה זו הביאה אותנו לחיפוש פתרונות מיוחדים שיהיו גם ידידותיים לסביבה וגם במסגרת התקציב. חפצים ורהיטים רבים נשמרו מהבית הקודם, כחלק משמירה על איכות הסביבה, צרכנות נבונה ואג'נדה שכזאת באופן כללי. הפריטים נקנו במקומות שונים ואצל ספקים שונים, גם בחנות הרמוניה לבית, דבר שלא שיערתי שיקרה. הבית הזה הוא ההוכחה בעיניי לכך שההשקעה משתלמת. כל פינה הופכת למיוחדת ומרגשת וללא ספק מעידה על בעליה. זהו לא בית של קטלוג וזו גם לא הייתה הכוונה.

עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (12)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (74)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (72)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (97)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (71) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (70)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (14) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (11) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (5)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (13) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (76) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (75)

השבוע הצלחתי לפנות בוקר שלם לצילומים בבית. החלטתי שלא להשקיע בשדרוגים של סטיילינג, אביזרים וצילום מקצועי כמו שרואים במגזינים ולעשות הכל בעצמי. הסיבה העיקרית לכך, היא הערכתי הגדולה לאותנטיות המלווה אותי בכל רגע ויום בחיי הנהדרים. אז זה הבית. ממש כפי שהוא, אותנטי, מיוחד וצנוע. חיים בו חתולים, כלבים, שתי בנות מתוקות לאללה וזוג הורים מגניבים ביותר.עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (25) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (85)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (19) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (15) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (18) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (31) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (27) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (28)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (79) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (80)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (81) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (83) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (29) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (32) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (30)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (77)

יש מין תחושה כזאת שמחממת את הלב לחזור לבית שלקחתי חלק בעיצובו. בית של משפחה שנהנית ממנו מאוד ושומעת גם הרבה מחמאות (כך אמרו לי). אלו רגעים מיוחדים של אושר שיש לי ב"עבודה" שלי, כי זו עבודה אבל כיפית. משהו שהייתי בוחרת לעשות גם אם לא הייתי צריכה להביא פרנסה הביתה. כמה שזה מטעין אותי וממלא אותי בחוויות, כל משפחה וכל בית הוא סיפור מיוחד בפני עצמו ואני בת המזל שלוקחת בזה חלק.

עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (20) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (21) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (3)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (22)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (86) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (23) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (96)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (98) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (87) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (95)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (24) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (99) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (1)

חדר ההורים רוהט באופן מינימליסטי כמו בכל חללי הבית, עם רהיטי וינטג' שהזוג אסף לאורך השנים. המיטה הישנה לא מצאה חן בעיניים ולכן הם ישנים על עם המזרון על הפרקט. כבר כתבתי על זה פוסט, כמה אני אוהבת את זה וכמה זה עדיף על מיטה מאסיבית ולא יפה. כל מה שצריך הוא להשקיע במצעים טובים ומפנקים, דבר חשוב בעיניי שאני רואה כחלק מעיצוב טוב. אין להקל ראש בטקסטיל של היום יום, אנחנו מרגישים אותו כל הזמן.
עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (37)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (38) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (36)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (33) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (93)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (88) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (94) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (91)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (42) עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (43)עיצוב פנים בית פרטי עמק האלה צילום לירון גונן (92)תכנית ריהוט ופרישות מטבח

בית - קומת קרקע תכנית ריהוט-001 עיצוב פנים פרישות מטבח לירון גונן
schwartz2

תמונות של הבית לפני השיפוץ

עיצוב הבית לפני צילום לירון גונן (3) עיצוב הבית לפני צילום לירון גונן (4) עיצוב הבית לפני צילום לירון גונן (1) עיצוב הבית לפני צילום לירון גונן (2)עיצוב הבית לפני צילום לירון גונן (5) 2014-11-13 11.06.48

רשימת ספקים

כללי:
קבלן – עאבד 0588313527 עובד באזור ירושלים
פרקט למינציה – חברת PARADOOR בית הקרמיקה נגב, בית שמש
צבע כללי לקירות הבית – NWC 040 אפור אבן של נירלט
גופי תאורה לחלל ציבורי וחדרי רחצה – אורל תאורה, רחוב וולפסון תל אביב
ספות בסלון ובפינת משפחה – רהיטי געש, רחוב לוינסקי תל אביב

מטבח:
נגרות מטבח – שמואל בר ששת 0522531787
שיש מטבח – דגם 4170 של אבן קיסר
חיפוי קיר מטבח – רוחמה שרון, סגולה פתח תקוה
קיר לבנים – בית הקרמיקה נגב, בית שמש

שרותי אורחים:
ריצוף וחיפוי קיר וכלים סניטריים – בית הקרמיקה נגב, בית שמש
שידת וינטג' לכיור רחצה ומראה – יניב פשפשים

חדר רחצה כללי:
חיפוי קיר וכלים סניטריים – בית הקרמיקה נגב, בית שמש
ריצוף – אחים לוי קרמיקה, שוהם
תאורה – אורל תאורה, רחוב וולפסון תל אביב
ארון מגבות ירוק – הרמוניה לבית, בית שמש

חדר רחצה הורים:
חיפוי קיר וכלים סניטריים – בית הקרמיקה נגב, בית שמש
ריצוף – רוחמה שרון, סגולה פתח תקוה
שידת וינטג' לכיור רחצה ומראה – יניב פשפשים
תאורה – אורל תאורה, רחוב וולפסון תל אביב
מקלחון – עופר כהן 0505736236

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

7 תגובות

  • לי
    11 ביולי 2017 ב 00:13

    לירון, עבודה מקסימה! אני קוראת נלהבת של הבלוג. רציתי לשאול לדעתך, האם היית מחפה את כל הבית (כולל מטבח וסלון) בפרקט? הפרקט בבית הזה הוא בדיוק מה שאני צריכה לבית שלנו. אבל כאמור מתלבטת האם גם במטבח שהוא די המשך של הסלון. גם אצלנו יש ילדות קטנות והבית הוא בית פרטי. מה אומרת? תודה :)

    להגיב
    • Miss Garot
      11 ביולי 2017 ב 10:03

      תודה לי! אני שמחה לשמוע :)
      באופן עקרוני אני לא בעד פרקט בחלל המטבח. זהו אזור שמבשלים בו, דברים נשפכים על הרצפה, ולא תמיד זה רק מים – לכן, רצוי לבחור בחומר עמיד, אטום ולא סופג. ישנה אפשרות לשלב ולעשות מפגש מעניין בין חומרים שונים. בהצלחה!

  • גיא
    9 באוקטובר 2015 ב 09:20

    יפה מאוד.
    אהבתי את סגנון הרטרו

    להגיב
  • שלוה
    7 באוקטובר 2015 ב 12:59

    בית יפה ונעים.
    נראה כבית שעוצב כדי לחיות בו ולא בית שעוצב כדי להיכנס למגזין!.
    מקסים!

    להגיב
  • שירה לב
    19 בספטמבר 2015 ב 21:01

    שלום, שמי שירה ואני מאוד אוהבת את העיצובים שלך :)
    רציתי לשאול האם את מעצבת גם משרדים?
    אם כן, אשמח מאוד :) זה העסק https://www.gorenconsulting.com/
    תודה ושנה נפלאה לכולנו…

    להגיב
  • יקיר
    3 באוגוסט 2015 ב 14:42

    היי , עבודה מרשימה, דומה לעבודה שאני עשיתי בבית שלי, רק שאני ריצפתי בפרקט את כל הבית. בכל מקרה את הפרקטים עשיתי אתם https://www.eza.co.il/default.asp?catid=%7B7EAA5BE8-3B44-4FB9-B33D-44E319074E7E%7D#ad-image-0 והייתי מאד מרוצה
    יקיר

    להגיב
  • דנה לייטר
    1 באוגוסט 2015 ב 08:14

    אהבתי במיוחד את הכניסה לבית
    מזמינה מאוד?

    להגיב

השאירי תגובה