בלוג / עבודות נבחרות

הום סטיילינג עם צמחים לדירה בגבעתיים

הום סטיילינג עם צמחים

חן, מושבניקית מצפון הנגב, פנתה אליי שאעצב את ביתה החדש בגבעתיים, במטרה אחת ברורה – שיהיה ירוק וטבעי ככל הניתן. הזדמנות חלומית לעשות הום סטיילינג עם צמחים!

הדירה שרכש הזוג הייתה כולה בגווני שמנת, חסרת אופי וקצת מתנצלת. עם הום סטיילינג בתקציב של 50 אלף ש"ח, הוספנו לה אופי והפכנו אותה לירוקה ונעימה במיוחד.

מבואת כניסה, שידת וינטג, NWC040

כשהגעתי לדירתה השכורה של חן ומשפחתה הצעירה, הבחנתי בכמה צמחים יפים במרפסת הסגורה ובפרטי וינטג' פשוטים בסגנון מיד סנצ'ורי ומגע לוקאלי.

הום סטיילינג פינת אוכל

בפגישתנו, שוחחנו על החשיבות שבמרחב הביתי המאוזן והטבעי, ועל רצונה של חן להגדיל את כמות צמחי הבית שלה ולהפוך אותם לנגישים ומרכזיים יותר.

צמחי בית, עיצוב נישת גבס, מדפים

בתור חובבת צמחים מושבעת, ומושבניקית מזה עשור, שמחתי על האפשרות לעצב דירה כאשר צמחי הבית הם חלק מרכזי ממנה. בדירה שילבנו צמחים מכל מיני סוגים, בהתאם לתנאי הגידול ולטעמה האישי של חן.

הום סטיילינג עם צמחים

מונסטרה, סנסיווריה, פילאה, שרך, שעוונית זוחלת, פוטוס ועוד היו למילים קבועות בשיח העיצובי שניהלנו הלקוחה ואני. איזה כיף שאפשר לשלב שתי אהבות גדולות – עיצוב מרחב מחייה למשפחה וצמחי בית. LOVE MY JOB!

הום סטיילינג עם צמחים, משתלב באופן טבעי עם שיח מעמיק בנושאי איכות החומרים שמהם נלביש את הבית. חן, עורכת דין ומושבניקית, המחוברת לטבע ודוגלת באורח חיים בריא ומאוזן, ראתה חשיבות גדולה באיזון וטבעיות.

מבחינתי זו הייתה הזדמנות נהדרת לעצב בית בערכי הקיימות, עם שימוש נכון ונבון בקיים, בשילוב ריהוט וינטג', טקסטיל טבעי כדוגמת כותנה ופשתן, ושילוב צמחי בית בדגש על מטהרי אויר. עוד חלום שמתגשם.

שיפוץ בית בערכי הקיימות

העבודה על הבית כללה: תכנון מחדש של הקיר במטבח, שינוי הגוון הכללי של הבית, הוספת פרקט בחדרים והתקנת פנל פולימרי בכל הבית.  כל זאת, בנוסף לכמה עבודות נגרות קטנות, חיפוי קרמיקה במטבח, שדרוג ריהוט קיים ורכישת ריהוט, טקסטיל טבעי וצמחי בית.

עיצוב קיר טלוויזיה, נישת גבס

הום סטיילינג עם צמחים במטבח

המטבח המקורי היה מעוצב כולו בצבעי שמנת, וכלל אריחים גדולים ומבריקים בגוון דומה מתחת לקלאפה מיושנת. המטרה הייתה להוסיף אופי באמצעות אקלקטיות, חומרים שונים, ניגודיות וצמחים.

סה"כ התקנו קרמיקה חדשה, ויטרינה מעץ טיק, שעון צהוב, גוף תאורה ממתכת, ידיות שחורות לדלתות המטבח, ברז חדש וכסאות איקאה בצבע לבן. בנוסף לזה, טאצ' של הום סטיילינג עם צמחים – אדנית צמחי תבלין, סנסיווריה מטהרת אויר, קיסוס ופפרומיה מגוונת – בהשקעה נמוכה קיבלנו מטבח כמעט חדש.

הלבשת סלון עם צמחים

בסלון הגדול ישנה ויטרינה הפונה לכיוון מזרח, הזדמנות טובה לעשות הום סטיילינג ירוק. מקום טוב למקם צמחים שיקבלו שמש ישירה ורעננה של בוקר.

הום סטיילינג עם צמחים

את מסגרות האלומיניום והתריס הגדול, בחרנו לטשטש עם וילון פשתן טבעי בעל שקיפות קלה, אותו רכשנו באיקאה במחיר שווה ונגיש.

לצד הספה המקורית בגוון קרם, מיקמנו ספה זוגית בבד קטיפה עשיר, בגוון כחול פטרול. הלבשנו את החלל במטרה להעשיר אותו בטקסטורות שיביאו לתחושות נעימות ומלטפות.

הכורסא הבודדת כוסתה בכירבולית איכותית של הדס שדה, והשטיח הוזמן אונליין ממותג צרפתי. אין שולחן סלון כי יש ילדים קטנים, וזה בסדר גמור.

הום סטיילינג עם צמחים בחדרי השינה

המיטה הזוגית בחדר השינה יוצרה בהתאמה אישית עבור חן ובן זוגה לפני שנים, בצבע לבן מבריק. מיטת ברזל בצבע לבן מבריק, זה דיסוננס שקשה להכיל.

ברזל, המרגיש קר ואטום, צריך להצבע בגוון שהוא לא לבן שלג, ובגימור מט. בחרנו לשדרג את המיטה בעלות נמוכה, בעזרת שני מיכלים של צבע ספריי תוצרת חברת מונטנה.

מיטה בכחול כהה, וילונות כותנה, כמה צמחים, מנורות קריאה בגוון אפרסק ושטיח וינטג' מיוחד עשוי עבודת יד מכותנה הפכו את החדר למיוחד ונעים. כזה שלא מעוצב יתר על המידה, ועדיין מרגיש נעים ומזמין.

 

את חדר הילדים השראנו במראה סולידי יחסית, שילבנו בו מספר רהיטים קטנים לצד ארון הבגדים, במיוחד בשביל לשמור על פרופורציות טובות ונכונות לילדים.

ארון ויטרינה בצבע ירוק שודרג בעזרת טפט גרפי לבן שחור וידיות כפתור שחורות במראה עדין.

כוורת קיימת נצבעה בצהוב ועל החלון תלינו וילון טול של איקאה. שדרוג הום סטיילינג קלאסי, זול וידידותי לסביבה.

צמחים במקלחת

מאחר והתקציב עמד על 80 אלף שח כולל הכל, שיפוץ חדרי הרחצה לא עמד על הפרק. במקום לקלף את האריחים מהקיר, יצרנו שינוי בעזרת אביזרים בלבד.

החלפנו מראה, ידיות לארונות, תאורה והוספנו אביזרים ועציצים. פוטוס אחד גדול מטשטש את אריחי הדקור ומחבר בין המראה לארון העליון.

הום סטיילינג בר קיימא

עיצוב הבית נעשה מתוך הבנה עמוקה של משמעות המרחב הביתי. תהליכים אלו של עומק, התבטאו בהבנת הרכישות, עצירה למחשבה והרכבת הקומפוזיציה השלמה, לכדי בית נעים והרמוני.

במהלך שלושה חודשים החלטנו על תכנון החללים השונים בבית, ביצענו רכישות מבוקרות בליווי קובץ ניהול תקציב, ופיקחנו על העבודות באתר.

הום סטיילינג עם צמחים צמחים

לאחר האכלוס נפגשנו ליום רכישות אחרון וכיפי ביריד של נתנאלה. שם השלמנו את המראה הטבעי עם אקססוריז מיוחדים עשויים מקרמה, קרמיקה ונחושת.

הום סטיילינג עם צמחים, נותן מקום לטבע ולצומח במרחב הביתי, ובכך הופך את הבית לסביבה מעשירה ותומכת. לפי כללים אלו עיצבנו בית בר קיימא:
* שימוש מרבי בקיים – לדוגמה, צבענו מיטת ברזל
* טקסטיל טבעי – שימוש מרבי בפשתן וכותנה
* צמחי בית – שילוב צמחים בהתאם לתנאי הגידול
* ריהוט וינטג' – חיפוש מציאות שוות בשוק הפשפשים
* אקססוריז מהטבע – אצטרובלים מיוחדים, עיטורי מקרמה ונחושת

לפני ואחרי הום סטיילינג עם צמחים

הום סטיילינג עם צמחים הום סטיילינג עם צמחים

מעוניינת בשרותי הסטודיו לעיצוב והלבשת הבית?
השאירי פרטים ונשוב אלייך בהקדם :)

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

6 תגובות

  • מירב
    8 בנובמבר 2019 ב 07:47

    יפה ופשוט , מאיזה אתר צרפתי נבחר השטיח?

    להגיב
    • Miss Garot
      8 בנובמבר 2019 ב 11:30

      תודה!
      French connection

  • נתי
    20 בפברואר 2019 ב 12:02

    נהדרת
    אחלה חשיבה

    להגיב
    • Miss Garot
      21 בפברואר 2019 ב 06:53

      תודה רבה נתי :)

  • Miss Garot
    4 בדצמבר 2018 ב 13:50

    תודה רבה פולי!

    להגיב
  • פולי
    29 בנובמבר 2018 ב 14:25

    אהבתי מאוד. סטיילינג מושלם!

    להגיב

השאירי תגובה