בלוג / בתים

בוהו שיק מינימליסטי בביירון ביי

צעדים ספורים מחוף ביירון ביי באוסטרליה, חיה משפחה בבית בעיצוב בר קיימא. מרחב בוהו שיק, שטוף אור, בגווני לבן ועץ, ושפע חומרים טבעיים וממוחזרים. הבחירה של בני הזוג באומנים מקומיים ובחומרים טבעיים, הביאה לבית מיוחד, הרמוני ומאוזן, המעוצב בסגנון בוהמייני ארצי, מינימליסטי.

הבית פורסם לראשונה במגזין האוסטרלי Homes to love, בכתבה העוסקת בסיפור המעבר של המשפחה אל הבית הישן-חדש. בסוף הכתבה מציינת בעלת הבית, אם לארבעה, שהטעות הגדולה ביותר בשיפוץ, הייתה הבחירה ברצפה לבנה. תסכולים של אמא בתרגום חפשי: קשה לנקות, רואים כל דבר, כתמים ושריטות, וזה בעייתי מאוד. כן, גם באוסטרליה.

בוהו שיק אוסטרלי

יש משהו ביבשת הזו שמושך אותי מאוד. בין אם בשל חיבתי לים, או לעיצוב מתוך מודעות סביבתית וערכי הקיימות, המפותחת מאוד ביבשת, אוסטרליה היא מקום של השראה עבורי. מקום בו רוב התושבים גרים בסמיכות לחוף הים, נטול מלחמות ופוליטיקה קשוחה, באוסטרליה עושים הרבה פאן. גולשים על הגלים, נהנים בשמש, והלוקיישן של הבתים אינו דבר בעייתי מאוד, כי יש מספיק ים לכולם. והבית? יפהפה! מינימליזם מעוטר בחפצים ממוחזרים. עץ גושני, קש, טקסטיל טבעי ועוד אלמנטים פונקציונליים ונקיים, השומרים על מרחב חף ממניירות.

בית בעיצוב בר קיימא

בית בסגנון בוהו ארצי, בר קיימא, הוא בחירתם של השואפים לחיות במרחב טבעי ככל הניתן. בין אם הבית הוא נקי ושקט או עשיר ומגוון, האלמנט החשוב בו הוא הטבעיות, החומר. בוהו שיק ללא בדים סינתטיים, ללא אביזרים מייד אין צ'יינה וללא פלסטיק צעקני וזמני, כך מעצבים מרחב ביתי בר קיימא.

מרחב מחייה טבעי, המכניס את הטבע הביתה בשילוב חומרים טבעיים, ממוחזרים, בגוון טבעי ובפלטה שקטה, נשמע כמו בית שמרגיש טוב לחיות בו. הבית הבוהו-ארצי-מינימליסטי, הוא כשגוונים בהירים וחלקים, בשילוב פריטים בעלי טקסטורות טבעיות ומודגשות, מתקיימים במרחב נקי מחפצים מיותרים. מינימליזם וקיימות בבית אחד, המייצג ערכים של המנעות מחפצים מיותרים וקישוטיים ובחירה בטבעי ובקיים, תוך תמיכה בכלכלה המקומית.

אג'נדה בת קיימא

אחת מהבעיות של המאה הנוכחית, הוא השפעתן הגדולה של התעשייה ותרבות הצריכה החדשה, על הסביבה והאנושות באופן רחב. ניכר כי "הערך העליון" של כסף ושליטה, בקטע תאגידי ממשלתי שכזה, דורס כל דבר אחר שהיה נכון וטבעי עבור בני האדם במשך אלפי שנים. לאורך השנים התרחקנו מהמקור שלנו, מהשורשים, ובית בעיצוב בר קיימא הופך את הבית לסביבה טבעית, מעשירה ותומכת. אין לנו צורך ממשי בחפצים, לא אלו אשר יביאו אותנו אל האושר והרווחה. כל דבר סינתטי, המיוצר במאס פרודקשן (MASS PRODUCTION), איננו בטבע שלנו ולכן לא יביא לאושר אמיתי ולאיכות חיים טובה. אז מהו אותו WELLNESS המתקיים בעיצוב בר קיימא?

איכות הסביבה הביתית

טבעו של האדם, לפני שהכל נעשה זמין ונוח, הוא להתחבר לאדמה, לצומח ולים. לכן, מוטיבים טבעיים במרחב הביתי, הם אלו שיעניקו את התחושה של רווחה טובה, וסביבה מעשירה ותומכת. שילוב הרמוני של חומרים טבעיים שלא משחררים רעלים לאויר החלל, צמחי בית מטהרי אויר אשר מגבירים את כמות החמצן בבית, וטקסטיל טבעי שנושם ומרגיש נעים.

קיימות כערך וכאורח חיים, לא חייבת להיות אבסולוטית. גם מעט ממנה זה טוב. מאחר והמקום היחיד בו יש לנו השפעה גדולה ומורגשת הוא ביתנו הפרטי, זהו המקום הנכון להתחיל ממנו. איכות הסביבה הביתית ניתנת לשיפור מיידי בעזרת פינוי חפצים מיותרים ושילוב מוטיבים טבעיים וצמחי בית מטהרי אויר. בוהו שיק לא חייב להיות עמוס ומגוון.

רוצה להתחיל ולא יודע/ת מהיכן? שעתיים ייעוץ בביתך >>> עיצוב בר קיימא

כל התמונות הוסרו מהפוסט, ניתן לראותן במקור: Relaxed all-white Byron Bay home with upcycled details

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

תגובה אחת

  • ציפי
    26 בנובמבר 2018 ב 19:08

    מקסים. מוכנה לעבור לשם.

    להגיב

השאירי תגובה