בלוג / בתים

בית מבטון חשוף באווירת זן ומינימליזם

ביתו של דניאל מיטצ'ל, מנהל קריאייטיב של מועדון אירוח באי באלי, הוא התממשות המינימליזם העכשווי וביטוי מושלם לקונטרסט מדויק בין חומרים חשופים וטבעיים לטקסטורות עשירות. בית מינימליסטי, משרה רוגע ומעורר השראה.

בית מבטון חשוף ועץ

הבית באי באלי, תוכנן על ידי משרד באלינזי מוביל לאדריכלות Patisandhika, וכולל 512 מ"ר של אסתטיקה משובחת שהושגה לאחר שלוש שנים של בנייה מדוקדקת. עיצוב הבית משקף הבנה עמוקה וכבוד לתרבות באלינזית, בשילוב עם יצירתיות אמיצה.

עץ ובטון חשוף, הם החומרים הדומיננטיים בפנים הבית ובחוץ. החומרים נבחרו בכדי לשמור על פשטות זן בכל חללי הבית, ומאפשרים לטבע הטרופי והשופע להיות המוטיב הבולט.

טקסטורות של טקסטיל טבעי וצמחים טרופיים

הטבע הטרופי והפראי מסביב לבית, נותר טבעי, פרוע ואורגני, בכדי לרכך את הבטון החשוף והקשה, ומתוך החלטה לאפשר לצמחים הטרופיים לגדול באופן חופשי וטבעי. הסביבה הירוקה שולבה גם בפנים הבית. בסלון הערסל תלוי בין קקטוס גדול לעץ פנדנוס מקומי השתול בפתח ייעודי ברצפת הבטון.

טקסטיל בעבודת יד, צבוע בפיגמנטים טבעיים המופקים מהצמחייה הטרופית באי, מקשט את רחבי הבית כולו. שטיחים דקורטיביים תלויים על קיר המעקה בגשר המחבר בין חדרי השינה בקומה השנייה. כתום חם בגווני שקיעת השמש חוזר בפריטים רבים בכל רחבי הבית, באמנות, בכיסויי מיטה ובקיר הנושא של הבית.

קומת חדרי השינה מחולקת לשני אגפים, ובכך מאפשרת חלל מרכזי בגובה כפול עם חלונות גדולים הצופים אל חצר הבית ומרחבי החוץ שטופי השמש הבאלינזית. האדריכל תכנן גג בטון המשמש להצללת פנים הבית, בעיצוב בסגנון הברוטליזם המוכר מהמאה ה-20.

פרט משמעותי בתכנון החוץ של הבית, הוא סככת הקש הגדולה המזכירה בצורתה בקתת חוץ באלינזית טיפוסית, נובע מבחירה של המתכננים והדיירים להתייחס למקצועו של בעל הבית בתחום המלונאות המקומית.

חיבור בין פנים לחוץ

אזור המטבח ופינת האוכל מתוכנן כתכנית פתוחה, עם דלתות הזזה רחבות המאפשרות כניסה של בריזה קרירה וחיבור מקסימלי בין הפנים לחוץ. מקלחת חיצונית בקומת הקרקע, משלימה את התמונה של חיים על האי.

לבעל הבית יש גם חברת הקלטות מקומית, הצדקה טובה לפינת מוסיקה נעימה בבית, עם מדפים ייעודיים לתקליטי ויניל וציוד אודיו מקצועי. כדור דיסקו משקף את אהבתו להפקת מסיבות טובות.

פורסם לראשונה במגזין האוסטרלי Yellow Treace

צילום: Tommaso Riva

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

אין תגובות

    השאירי תגובה