בלוג / עשה זאת בעצמך

משלוח מנות פצ'קריי למנחם הורוביץ

רוב האנשים יודעים את זה: לא מתקשרים להורים לילדים קטנים בשמונה בערב. פשוט לא. בתכנית חיסכון של ערוץ 2, דווקא לא ידעו ובעצם למי אכפת ילדים ושינה אם חייבים איזה משלוח מנות שווה לצילומים של מחר בבוקר? 

מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (1)

לשמחתי ולמזלי, אני אוהבת אתגרים, במיוחד אלה המאלצים אותי לפעול מהר תחת לחץ של זמן. סביר להניח שחיי כסטודנטית בשנקר הכינו אותי לדברים מסוג זה. היו ימים שלא יצאתי מהסטודיו ולא ראיתי אור יום, ימים אדירים ומקסימים מלאים בחדוות יצירה סטודנטיאלית וכה פרשית (FRESH). אז היו לי כמה שעות לגבש רעיון וקונספט בהתאם לחומרים שהיו לי בבית למשלוח מנות פשוט לביצוע ויפה למראה. מעבר לעשה זאת בעצמך שארגנתי במהלך שעה קצרה בבית, הייתי צריכה למצוא גם משהו נורמלי ללבוש, זמן לסדר את שיערי הסורר ולמרוח קצת מייקאפ על פניי. הכל הכל – עשיתי בעצמי, כולל את משלוחי המנות שעל השולחן.
כמובן שבדרך לסטודיו קניתי אזני המן ונוריות לשים במשלוח המנות שהכנתי. גם לזה הקצבתי זמן בלו"ז הבוקר הצפוף והמאתגר שהיה לי.

לשמחתי הרבה, נהניתי מאוד מהצילומים ומהדינמיקה שהייתה בסטודיו, במהלך הצילומים הבנתי שמנחם והצוות לא נתקלו הרבה בעשה זאת בעצמך וחבל, כי זה באמת תחום ששווה בדיקה. זו בדיוק התמצית של צרכנות נבונה, ידידותית לסביבה וכזאת שמקיימת את ההבנה שמעשה ידינו טוב יותר מכל מוצר מדף שנקנה. כך גם במשלוח המנות.

מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (25) מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (26)

משלוח מנות טוב הוא כזה שהשקעת בהכנת המארז או בהכנת המאכלים שבו. מאחר ואני לא אופה מדופלמת, את עוגיות אזני המן במשלוח שלי אני קונה, אבל את המארז מכינה ומאלתרת ממה שיש בבית. זכרו, DIY לא צריך להיות מושלם, אלא מיוחד. לא חייבים לדעת לתפור או לאייר, אלא רק לבחור חומרים מעניינים ורעיון טוב.

מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (28) מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (27)

את משלוח המנות של מנחם הורוביץ הכנתי ממסגרת עץ של חלון ישן, כאשר במסגרת הדבקתי חתיכת קאפה (אותה ניתן לחתוך בקלות עם סכין יפנית) ועליה הדבקתי הדפס מסדרת קלרה. ידיות המגש הן ידיות מיוחדות שקניתי, בעלות של פחות מעשרים ש"ח לאחת. בואו נגיד שהמגש מתאים בעיקר להגשה של דברים יבשים (לא תה!) או כמרכז שולחן חביב בסגנון קיטשי וקצת רומנטי.
מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (29) מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (30)

כלי עבודה וחומרים:
מקדחה
עט או אקדח דבק חם
נייר לטש
סרגל
סכין יפנית
ספוג לצביעה
דבק פלסטי
צבע אקרילי

אביזרים:
מסגרת עץ של חלון או דומה
ידיות למגש
קאפה
הדפס מעניין
נשנושים למשלוח המנות
סרט לקשירה

מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (38)

תהליך העבודה:
1. קודחים עם מקדח מספר 3 חורים לידיות
2. משייפים את מסגרת העץ להסרת שכבות צבע ולכה ישנות
3. מנקים את המסגרת משאריות ואבק
4. מורחים שכבת צבע עדינה על מסגרת העץ, מייבשים ומורחים עוד שכבה
5. בזמן שהצבע מתייבש חותכים קאפה בגודל הפנימי של מסגרת העץ
6. מדביקים הדפס לצד אחד של הקאפה וחותכים עם סכין יפנית את השאריות
7. לאחר ייבוש הצבע משייפים איך שרוצים, תמיד ניתן לתקן עם שכבה נוספת של צבע
8. מפעילים את העט עם הדבק החם ובינתיים בוחנים את הקומפוזיציה של ההדפס בתוך המסגרת ומחליטים על כיוון
9. מורחים דבק חם במגרעת של מסגרת העץ וממקמים במהירות את הקאפה, לפני שיתייבש
10. מחברים את הידיות למקומן
זה, המגש מוכן וזה הזמן לשים עליו דברים טעימים, לקשור עם סרט יפה ולהביא לאהובים שלכם.

מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (3) מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (4)מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (5) מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (6) מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (10)מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (11) מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (20) מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (21) מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (23) מנחם הורוביץ ולירון גונן מכינים משלוח מנות בתכנית חיסכון (24)

חג פורים שמח
ויצירה מהנה

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

3 תגובות

  • בר
    16 בפברואר 2023 ב 11:56

    וואו אני כבר מלא זמן חושבת על רעיון להכנת משלוח מנות לחמותי האהובה שמכורה לפרחים ושושנים ופשוט נתת לי רעיון מושלם!!
    את אלופה!
    תודה רבה
    פורים שמח
    בר

    להגיב

השאירי תגובה