בלוג / מסע אישי

ניקוי אביב ביתי ואישי – הקשר בין גוף למקום ורוח

ארון בגדים, קונמארי, מינימליזם, מעקה רשת ברזל

איזה כיף שהגיע האביב! ועם העונה הפורחת הזו, הגיע הזמן לעשות ניקוי אביב בבית ובגוף (והנפש, מה איתה?). אחרי תרדמת חורף, כזו שמתאפיינת בהתכנסות, השתבללות, שינה בשעות מוקדמות יחסית ותנועה מופחתת, הגיע זמן לפרוח מחדש. האם גם אתן מרגישות כמוני?

מזה כמה שנים שאני עושה ניקוי אביב. אמנם לא הספקתי לנקות את הבית לפסח, בעיקר כי נכנסו לשיפוץ בהול בשל נזילה באמבטיה, אבל קצת אחרי שניערנו מעצמנו את שאריות האבק, נכנסתי למצב של ניקוי. וזה משחרר ומעצים.

לפרוח באביב זה עניין טבעי

בשבועות האחרונים אני בתזונה מאוד מוקפדת, דלת פחמימות ועם צום לסירוגין. יש הנאה רבה בתחושות הגופניות המתלוות לזה – קלילות, אנרגיה גבוהה ועיסוק מועט באוכל, המאפשרים לי להנות יותר מהחיים עצמם.

כנשנשנית על, שמאוד אוהבת לבשל טבעוני ולאפות, ומקפידה על תזונה אורגנית עם מעט אוכל מעובד (על ביונד מיט שמעת?), התזונה החדשה משחררת אותי ממצב בו הייתי שקועה בעונה הקרה ומאפשרת לי לפרוח. אני מרגישה שהגוף מבקש את זה, כחלק מהטבע המתעורר לחיים אחרי העונה הקרה.

ניקוי אביב לבית קליל ואנרגיות גבוהות

מה תגידו, אם אומר לכן שהאביב הוא גם זמן לדיטוקס ביתי? אמנם ניקוי אביב אצל המקפידות מתחיל לפני פסח, אך מה עם כל אלו שלא הגיעו לזה? אלו שהמשיכו כרגיל ונותרו לחיות בבית עמוס לעייפה?

האם הבית שלך מעייף אותך? אולי מסורבל ומכביד? קל לך לנקות, או שזה מתיש? ואולי כמו נשנוש תדיר, את מכניסה חפצים חדשים לבית מבלי לשחרר את הישנים? הרי זה הכל עניין של מינון, ולפעמים צריך להסיר עודפים בכדי להרגיש אנרגיה גבוהה בבית.

הבית כראי הנפש, והגוף?

ישנן לא מעט שיטות לסדר את הבית ולהפרד מחפצים מיותרים. דבר הדורש המון עבודה עצמית, החלטיות והתמסרות לתהליך, קצת כמו שניקוי תזונתי ושינוי הרגלי אכילה דורש מאיתנו. בסוף נדמה כי מדובר בעבודה רגשית ופנימית, כזאת שמטפלת ביחסים שלנו עם עצמנו והעולם.

היחסים שלי עם הסביבה, משקפים את היחסים שלי עם עצמי. כך אני מאמינה גם לגבי הטבע – האהבה שלי וההתמסרות שלי לטבע, מביאים אותי למצוא, להכיר ולאהוב את עצמי עוד יותר. גם כשהבית שלי מסודר ומאורגן, אני אוהבת אותו ואת היום שלי יותר.

כל הבגדים של עומרי ושלי נכנסים בארון איקאה 3 דלתות, כולל קיץ וחורף

שיפוץ כהזדמנות לעשות ניקוי אביב

אז כמו שכבר ציינתי למעלה, שיפוץ בהול התרחב בין כתלי ביתי והביא אותי אל הקצה. לא היה פשוט לבצע החלטות "הרות גורל" על מיקומי אינטרפוצים וסוג קרמיקה או כיור עבור עצמי. איכשהו הפכתי ללקוחה מאתגרת.

לשמחתי, בן זוג תומך שגם טרח לשטוף את כל הבית בתום כל יום עבודה, עזרו לתהליך להיות טוב יותר. לא סתם אני ממליצה ללקוחות להתחיל תכנון לפחות כחודשיים לפני שיפוץ. צריך זמן לתכנן ולעכל את הדברים.

זו הייתה הזדמנות טובה. המסדרון החשוך נפתח ונהיה מרווח יותר, והחלטנו לא להחזיר לשם את הריהוט שהיה קודם. אני עדיין מאמינה שצריך שם אחסון סגור, ושמתי את עיניי על ארונית IVAR פשוטה של איקאה. שתיים כאלה יעזרו לאחסון שונות ונעליים.

הסרנו את המעקה הבנוי ופתחנו את המרחב בקומה למעלה

בית ורסטילי זקוק להתחדשות

זו לא הפעם הראשונה בבלוג שאני מציינת את חשיבות הבית הורסטילי – זה שיודע להשתנות יחד איתנו. ממש כמו העצים בטבע, גם אנחנו משתנות לאורך עונות השנה, והבית הטבעי שאמור להיטיב עמנו, אמור להשתנות גם הוא.

ברור שהמשימה היא עלינו, ויש כאלו שיעדיפו לפנות לליווי מקצועי בסידור הבית, וזה גם מדהים בפני עצמו. המטרה העיקרית היא להנות מהמרחב הביתי שלנו ולהרגיש שהוא נועד לשרת אותנו ולשפר את איכות החיים שלנו.

חדר השינה המינימליסטי שלנו התפתח לכזה ולא היה כך תמיד
  • חשוב לי לציין כי אין לראות בכתוב למעלה כל המלצה תזונתית. הבלוג עוסק בעיצוב פנים ובקשר בינינו לבין הבית.
  • יש לנו הזדמנות להפגש! במציאות המוחשית! בתאריך 28.05 אקיים סדנה בשיתוף עם רינת טל סוקולינה, בה נעסוק בחזרה אל הבית הטבעי, במינימליזם, ויסות חושי וגידול צמחי בית מאושרים.
    הסדנה תתקיים במשתלת החממה בישוב קדימה שבשרון. מספר המקומות מוגבל, מעוניינת? הגיבי כאן, שלחי לי הודעה למייל / וואטסאפ studio@missgarot.co.il 0546887045
אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

תגובה אחת

  • אראלה
    5 ביולי 2021 ב 14:38

    אשמח לטלפון

    להגיב

השאירי תגובה