פעמים רבות אני כותבת על טקסטיל ועל תפקידו החשוב בעיצוב והלבשת הבית. כמה קל ופשוט זה יכול להיות ולהתאים לכל תקציב, תלוי מה רוצים לעשות. 
את היום שלי ביליתי עם לקוחה אהובה על ציר הרצל – נחלת בנימין, בחיפוש אחר הבדים הנכונים. ראינו הרבה בדים, הרבה מאוד, וזו רק הצצה קטנה למבחר העשיר שצילמתי בחנות קטיפה כחולה בנחלת בנימין 19.
רוצים גם להוסיף צבעים וטקסטורות לבית? זה תמיד מורכב ולא ברור ומאוד קל גם להתפזר.. גם אני הולכת לאיבוד בין כל ערימות הבדים שיש בנחלת בנימין. לכן, כתבתי מדריך קצר, הכולל את כל השלבים לפרויקט מסוג זה. לאחר שתבינו מה אתם צריכים או רוצים, יהיה לכם יותר קל להמשיך. אז בואו איתי אל הצעד הראשון.

מדריך טיפים להלבשת הבית טקסטיל מיס גרות מדריך טיפים להלבשת הבית טקסטיל מיס גרות

מדריך: פרויקט טקסטיל לשדרוג הבית

1. לפני שמתחילים, בוחרים חלל אותו רוצים לשדרג וחושבים על האלמנט שחסר. מה אנחנו רוצים או צריכים לשנות. זה יכול להיות די הרבה דברים, כדאי להתחיל ממשהו אחד, כגון: כריות חדשות, כיסוי מיטה, ריפוד של הדום או שרפרף, וילון, דקורציה לקיר וכו'

2. לאחר שהגדרנו צורך והבנו מה אנחנו רוצים, הולכים לתור אחר תמונת השראה, של כל מה שעושה לנו את זה ואנחנו מתחברים אליו. זה יכול להיות בפינטרסט, במגזינים ובבלוגים ברחבי הרשת. *טיפ קטן – אם רואים תמונה שאוהבים, חשוב לעצור רגע ולהבין מה אנחנו אוהבים בה ומה לא. כך יותר קל להגדיר קונספט וסגנון.

3. מגדירים קונספט וסגנון בשלוש מילים, כגון: נעים, עליז, משוגע, שקט, אוריינטלי, חמים, סקנדינבי, בוהמייני, מקסיקני וכו'  – כל מה שמגיע מתמונות ההשראה שלכם.

4. מגדירים תקציב שאתם רוצים ויכולים לעמוד בו, כולל 20% סטייה. תהיו ראליים ואל תדחקו את עצמכם לקצה. גם זול יכול להיות יפה והרי זול זה עניין יחסי. זה שיש תקציב לפרויקט, זה כבר סימן שאתם במצב טוב.

5. מחפשים בדים מתאימים בחנויות בדים, בהתאם לסגנון ולצורך. בחנויות טובות (לא בהכרח מפוארות), סביר להניח שהמוכר/ת יעזרו לכם לחבר בין הדפסים שונים ויתאימו לכם את הבד לפונקציה. תזכרו שרועש חייב משהו שקט לידו, ככה זה עובד עם טקסטורות.

6. בוחרים ספק לביצוע העבודה, רצוי על בסיס המלצות מחברים או ממישהו שסומכים עליו. חשוב תמיד לבדוק אצל שני ספקים לפחות ולהשוות בין מה שהם מציעים מבחינת חומר, איכות ומחיר.

7. מוציאים את הפרויקט לביצוע ומגדירים לוח זמנים מול הספק. חשוב להתקשר אחרי כמה ימים ולבדוק שהעבודה התחילה. אל תהיו שאננים ואל תהיו לחוצים – הכי טוב באמצע, תנו קרדיט לספק, לפחות בהתחלה.

מדריך טיפים להלבשת הבית טקסטיל מיס גרות מדריך טיפים להלבשת הבית טקסטיל מיס גרות

הכי חשוב, עשו הכל עם חיוך ובהנאה. הדרך חשובה יותר מהכל.

מדריך טיפים להלבשת הבית טקסטיל מיס גרות

גם אם קשה ומתסכל או קצת מעייף, קחו לעצמכם הפסקה ולכו לבית קפה לחשוב קצת ולעכל, או שתלכו לישון על זה, כי הכל יחכה לכם. יהיה לכם יותר קל כשתחזרו לעניין עם כוחות מחודשים. זכרו! זה רק טקסטיל, זה לא חייב להיות מושלם, במיוחד אם זה ניסיון ראשון עבורכם. מכל התנסות לומדים וצומחים. הכי חשוב שעשיתם משהו טוב למענכם ולמען הסביבה הביתית שלכם.

מדריך טיפים להלבשת הבית טקסטיל מיס גרות

לא תמיד זה קל או פשוט, אבל התוצאה שווה ומשתלמת. למי שיש שאלות, אשמח לעזור כאן בתגובות או בדף הפייסבוק של מיס גרות.

תתחדשו :)

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

תגובה אחת

  • זיוה
    25 ביוני 2015 ב 10:11

    תודה לירון אנחנו בדיוק מרפדים את הספות וזה עזר לי מאוד

    להגיב

השאירי תגובה