בלוג / השראה

בינג' נטפליקס וסידור הבית – מארי קונדו מציגה: שיטת קונמארי לבית שמח ונעים

מארי קונדו

התכנית החדשה של מארי קונדו בנטפליקס, עלתה בסוף השבוע והפכה בן רגע ללהיט חוצה יבשות. תכנית הדוקו ריאליטי של מארי עושה סדר בבתים וחיים של אנשים ע"פ שיטת קונמארי, היא אחד הדברים הטובים שתוכלו להפיק מהטלוויזיה. מטרת העל של כוהנת הסדר היפנית, היא לעזור לאנשים להפוך את בתיהם המבולגנים למרחב המשרה רוגע ומעורר השראה. מארי מחברת בין הבית לנפש, וכל מה שנותר הוא לצפות וללמוד. 

מארי קונדו, כוהנת הסדר, הוגת שיטת קונמארי, בעלת רב המכר 'סוד הקסם היפני' והספר 'שמחה בלב אמנות סידור הבית – המדריך המעשי' חולקת עם העולם את שיטתה, במטרה להביא סדר ושמחה לחיים של אנשים. הפילוסופיה השלמה, המשלבת בין יעילות למודעות פנימית ומבט קדימה, היא זו המביאה לשינוי אימיתי ועמוק. משהו מתורת המזרח חודר אל ההמונים במערב דרך נטפליקס, וזה קורה בצורה הכי נעימה שניתן לדמיין.

סידור הבית כפילוסופיה שלמה

אם יש לכם נטפליקס, פרגנו לעצמכם בצפייה בדוקו-ריאליטי של גורו הסדר מארי קונדו. היא עוד עשויה לגרום לכם לסדר את הבית , תמורה שווה מבינג' לילה קצר. למארי יש קסם מיוחד. עם חיוך תמידי על פניה ודיבור כה נעים ומתוק, היא מסייעת לאנשים לעשות את הבלתי יאומן. בכל פרק ניתן לצפות באנשים סקפטיים והמומים, המשתפים בכך שזה שונה לגמרי ממה שציפו לו.

לא מפתיע שהם הופתעו, כי מארי הביאה את האנרגיה והפילוסופיה שלה ברוח המזרח הרחוק, ישירות לביתם וחייהם. כל פרק מתחיל בסיבוב היכרות קצר ברחבי הבית בסופו מארי משתפת באני מאמין שלה, כי הבית הוא המרחב הבטוח שלנו ולכן צריך להודות לו. היא מבקשת סליחה מהדיירים, והולכת לבחור פינה נעימה ונכונה לשבת בה להודיה במדיטציה של דקה. בעוד היא עושה מדיטציה, השתיקה הרועמת והמפתיעה הזאת, מזיזה משהו אצל בעלי הבית.

המעבר מאגרנות למינימליזם

מצפייה בתכנית ניכר כי אנשים עוברים תהליך משמעותי בסידור הבית, ומבינים כמה חפצים יש בבעלותם ומה עשו לאורך כל השנים. בעודם נפרדים מכל חפץ ומוקירים תודה על הזכרון שהעלה בהם ומעבירים הלאה, הם משתחררים מכבלי העבר. ניכר כי מי שמצליח להיפרד מהחפצים בביתו, ממשיך בדרך מהנה ומשוחררת של חיים מינימליסטיים.

שיטת קונמארי ע"פ מארי קונדו – 6 כללים לסידור הבית

התהליך שמארי מעבירה את הצופים כולל כמה דברים מאוד חשובים, כאשר הכל מתחיל מהראש. החיבור לבית והוקרה על היותו המקלט הבטוח שלנו בעולם, יסייעו לנו במלאכת הסידור. מארי מציעה להתחיל בדקה של מדיטציה, בה נושמים ומוקירים לבית תודה.

כלל ראשון:

להתחייב לעשות את הכל בפעם אחת – מתחילים לסדר עד שמסיימים, גם אם הסידור יארך מספר שבועות.

כלל שני:

לדמיין את אורח החיים האידיאלי בעינייך  לדמיין באופן רחב ומופשט ביחס לעצמי, ולא לחשוב פרקטי ביחס לבית.

כלל שלישי:

להשליך את כל החפצים המיותרים – מפנים מקום בארונות ובחדרים ונפרדים מכל מה שמיותר ולא נחוץ

כלל רביעי:

לסדר לפי קטגוריה, לא לפי מיקום ישנן ארבע קטגוריות: בגדים, ספרים, ניירת ושונות (komono) מתחילים בבגדים, משם לספרים, ניירת ושונות, ומסיימים בחפצים בעלי ערך רגשי.

כלל חמישי:

להקפיד לסדר לפי ההנחיות  קיפול ואחסון בגדים במגירה או בקופסה פתוחה בארון, תיק בתוך תיק וקופסאות אוכל סגורות ניצבות על צדן במגירה.

כלל שישי:

לשאול האם זה מעורר בי שמחה – לשמור רק את מה שעושה לנו טינג! מה שמעורר בנו ניצוץ ברגע שאוחזים בו. לפי מארי, היכולת לזהות אותו הטינג בבירור, גדלה ככל שמתקדמים במהלך מיון וסידור החפצים.

שיפור איכות החיים

אמנם אני צורכת מעט מאוד מזה שנים ומפנה חפצים מיותרים מהבית באופן קבוע, אך טרם יישמתי את שיטת קונמארי לסידור הבית. יש לי הרבה מה לעשות, ובכוונתי להתחיל בערימה ענקית של כל הבגדים שלי, ולשמור רק את אלו שמשמחים אותי כשאני לובשת אותם. כך מארי קונדו מתחילה בביקורה הראשון, מציבה את האנים אל מול ערימת הבגדים שלהם. ביקורה השני הוא קפיצה למים עמוקים, בו היא מעמתת את האנשים עם הדבר הבא שהכי כואב להם בבית. את האלמנה הפנתה לחדר הארונות, שם החלה במסע רגשי לפינוי הבגדים של בעלה המנוח, ואת האמא הצעירה ששונאת את המטבח, הציבה אל מול אתגר סידור המרחב שלא יכלה לשהות בו. לפי מארי, את האהבה וההשקעה שנעניק לבית בסידורו ונקיונו, נקבל חזרה דרך התנהלות יומיומית קלה ונעימה במרחב נטול חפצים מיותרים.

מארי קונדו

ניכר כי למארי קונדו יש את הסוד לחיים בבית נקי ונעים. עבודה בהתאם להנחיותיה, תעזור לנו לסדר את ביתנו ולאהוב אותו אף יותר. כך ניצור סביבה מעשירה ותומכת, נמסור חפצים מיותרים לנזקקים ונרכוש פחות כי נבין שכל החפצים האלו פשוט מיותרים. חסכוני במיוחד וידידותי לסביבה. במקום לסבול בבית וחלום לשפץ אותו מן היסוד, נעניק אהבה למקלט שלנו ונחשוב על טביעת הרגל האקולוגית שלנו.

קרדיט תמונות: צילומי מסך konmari.com netflix.com ודף האינסטגרם konmari.co

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

אין תגובות

    השאירי תגובה