בלוג / השראה

אקלקטיות משובחת בסגנון פריזאי

מלון קטן ברובע ה-13 בפריז, מעורר השראה בסגנון אקלקטי ובוינטג' אותנטי ולא מושלם.  עיצוב שהוא שילוב חכם בין פריטים ייחודיים מהמאה הקודמת, אשר נרכשו בשווקי הפשפשים של פריז.  במלון הנרייט התארחה ניקי ברנטמרק, לונדונית שחיה בשוודיה ובעלת הבלוג המשובח, המיוחד והפופולרי my scandinavian home. הצילומים ששיתפה מעוררי השראה, גם בסיפור שהם מעבירים וגם ברוח הסגנון האקלקטי שהם מייצגים.את המלון עיצבה ונסה שופייר, עורכת אופנה בעברה, אשר שוטטה מעל לשנה בין שווקי הפשפשים של פריז, במסע אחר חפצים ופריטים מיוחדים לעיצוב המלון. במלון 32 חדרים בעיצוב שונה לגמרי (מהצצה באתר של המלון). החדר בו התארחה ניקי הבלוגרית, מעוצב בסגנון וינטג' אקלקטי, מלא בפריטי יד שנייה בסגנון אר דקו ומיד סנצ'ורי, על רקע גוונים כהים ועמוקים של כחולים ואפורים.

הכחולים והאפורים הם המוטיב הדומיננטי בחלל, כאשר הבולט ביותר הוא ראש המיטה. דלת דו כנפית ישנה עשויה מעץ משמשת כראש מיטה. הצבע הכחול-טורקיז עמוק מאוד, כמעט כמו שמי הלילה, הוא גוון מצוין לחדר שינה נעים ומרגיע. כחול הוא צבע קונצרטי, ולכן מתאים לעיצוב חלל שקט, מכיל ונעים לשהייה ממושכת.

הקירות נצבעו בגוון קרם אפרפר ווילון כבד בצבע אפור בהיר מקשט את החלון ומשמש להאפלה. הבחירה לתלות וילון שיושב בכבדות על הרצפה, מתאימה לאופי הוילון המאפיל והכבד, וגם גורמת לו להרגיש ככזה. אם היה מסתיים כשני ס"מ מעל לרצפה, המראה שהיה מתקבל הוא יותר מודרני ונקי, והמראה של וילון על הרצפה מייצר דרמה קטנה, מתאים לחומר ולאופי הוינטג'י והאיטי של החלל.

נגיעות של זהב בחדר מגיעות האופן מדוד ומוסיפות לחלל ממש כמו תכשיט. בניגוד לכל הכחולים אפורים עמוקים ובגימור מט, משובצים להם תכשיטים קטנים מזהב, כמו גוף התאורה בסגנון אר דקו, מסגרת התמונה, וכמה כיסויים מרובעים של מפסקי החשמל. הברק והניצוץ של המתכת הזהובה מוסיפה את הקונטרסט הדרוש ליצירת הדרמה והדגשת החוויה בחלל.

שילוב של אר-דקו ומיד סנצ'ורי הופך א הסגנון האקלקטי בחלל למורכב ומיוחד. חפצים בסגנונות שונים לחלוטין ניצבים זה לצד זה ויוצרים דו שיח מעניין. מתכת מול עץ, מעוטר מול מינימליסטי, כבד מול קל ומלוטש מול פצוע. כל אלו מוסיפית את העניין ומעידים על אומץ, מקוריות ותעוזה בשילוב החפצים לכדי קומפוזיציה אחת.

הכתמים על המראה שבו אותי ממבט ראשון. מראה של חוסר שלמות הוא הדבר האמיתי, בעוד תמונות רבות ואינסופיות של חללים יפים, מעוצבים ומולבשים, מצוחצחים ומעוצבים למשעי קיימות בכל רחבי הרשת. חוסר השלמות המשתקף מהתמונה, מעורר תחושה של מיוחד ואותנטי. תמונה שהיא לא שלמה ומושלמת, אלא אמיתית וחשופה, היא המקום ממנו מגיעה השראה.

הגוונים הכהים העמוקים נוכחים גם בחלל הציבורי של hotel Henriette, ומשתלבים בקונטרסט מושלם עם רצפת הפרקט, עשויה עץ אלון בצורת שברון chevron. עצם העובדה שכל חפץ בחלל מגיע ממקום ומתקופת זמן שונה, מדגישה את התחושה של העושר האקלקטי, המתקיים על גבי קירות מכילים בצבעים כהים.

הסגנון האקלקטי והלא אחיד שניתן לראות בחללים הציבוריים ובחדרים השונים של המלון , מגיע לביטוי מקסימלי במפגש עם אזור היציאה לפטיו. חלל מואר ובהיר שמרגיש כמו מסיבת תה בשעות אחה"צ של פריז מתחילת המאה ה-20. מקום המעורר תחושה של אביב, תום נעורים המלווים בצמיחה ולבלוב. חלל זה ביחס לחלל הכהה לידו, מייצר קונטרסט אמיתי ומשמעותי, כזה שניתן ורצוי למצוא במקום ציבורי כמו בית מלון. מקום נטול גבולות של יצירתיות ודמיון, מלא בחללים קסומים ומיוחדים.

ההשראה והתמונות מהבלוג המשובח my scandinavian home

הרשמי לניוזלטר של מיס גרות >>>

שומרות על קשר

הרשמי לקבלת פוסטים, עדכונים והטבות בלעדיות לתיבת המייל שלך

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

אין תגובות

    השאירי תגובה