בלוג / עיצוב והלבשת הבית

בהום סטיילינג, שחור זה השחור החדש

פוסט מיוחד המוקדש לעיצוב והלבשת הבית בצבע שחור, ניפוץ ה-מיתוסים המוכרים ורעיונות לשימושים מדליקים ונכונים עם הטרנד השחור. את המיתוסים אנפץ לכם במשפט קצר ותמציתי ממש כמו שתולשים פלסטר ואמשיך בכתיבה על כל היתרונות והמגניבות שיש בצבע השחור, כי לשם כך התכנסנו.

**הצבע השחור הוא לא דכאוני, לא חשוך, לא "מקטין" חדרים, לא גותי ולא לאמיצים בלבד.**

עכשיו אפשר להתפנות לאפשרויות הנפלאות שהצבע השחור מאפשר לנו להוסיף לעיצוב ביתנו.

הום סטיילינג, או אבזור והלבשת הבית נעשה בכמה אופנים כגון: צביעת קירות, וילונות, כריות, שטיחים, רהיטים, גופי תאורה וכו'. לכן, ניתן בעצם להכניס קונטרסט לבית ולחלל המגורים באמצעות שילוב הצבע השחור באחד מהאלמנטים הנ"ל.

ברוב המקרים הצבע השחור יכול להשתלב בעיצוב הקיים בבית, ללא צורך בעיצוב או סידור מחדש. לכל סגנון ניתן להכניס נגיעות של שחור מאחר והוא ניטרלי (אך דומיננטי) ובעצם מתפקד כצבע משלים כמו הצבע (לא באמת צבע) הלבן.

השאלה היא, איך לשלב? לדוגמה, השטיח המעולה של איקאה, הוא בעצם שילוב של שחור ואוף-וויט מאוד גרפי ובשפה פשוטה אך עם זאת מתוחכמת ועל זמנית. השטיח מתאים כמעט לכל הסגנונות בעיצוב פנים, החל ממודרני, אקלקטי, שאבי שיק, קלאסי, רטרו, בוהמייני ועד לסגנון כפרי.

יתכן ולבית בסגנון כפרי-קאנטרי עתיק השילוב לא יהיה חכם ונכון, אז אל תתפסו אותי במילה ותרוצו לקנות. במידה ויש לכם ספק, תמיד עדיף להתייעץ עם איש מקצוע (אשמח גם לעזור, אז תרגישו בנוח לשלוח תמונה). הוורסטיליות של השטיח טמונה בכך שהוא לא שטיח בצבעי שחור לבן, אלא שחור ואוף וויט. השטיח קיים בכמה גדלים ולא עולה כל כך הרבה (שווה לחכות לסייל של איקאה בינואר!) ואולי לחלקכם תהיה זו הזדמנות נפלאה להחליף את שטיח השאגי בסלון.

עוד טרנד בעיצוב פנים והום סטיילינג הוא הטבילה של חפצים ורהיטים בצבע. בפועל לא תמיד טובלים, אלא מדביקים מסקינגטייפ וצובעים עד הסימון כך שיראה כאילו טבלנו את האובייקט בצבע. דוגמה מדליקה ומקורית לטרנד הזה היא טבילת ציורים של האמן Oliver Jeffers, נולד באוסטרליה, גדל באירלנד וכיום חי ועובד בברוקלין, ניו יורק.

אני חלילה לא רומזת שיש להעתיק את הרעיון הנפלא הזה של טבילת הציורים. אמנם זה רץ בפינטרסט, אבל ניתן לעשות לזה אינטרפטציה אחרת כמו הטרנד של טבילת אביזרים, כפות עץ, פסלונים, וילונות ורגליים של כסא.

אם כן תחליטו לעשות דבר זהה למה שעשה אוליבר, אל תשכחו לתת לו קרדיט כשהאורחים שלכם מחמיאים לכם על היצירתיות והמקוריות. (מעניין אותי האם אני היחידה פה שהתלהבה מהרעיון הזה ולכן אשמח לקרוא בתגובות אם הוא הלהיב גם אתכם.)

אם יש לכם רהיט ונגה בבית והוא מרגיש לכם טיפה מיושן, קנו ליטר של צבע שחור לצביעת קירות ולכה ורנית לעץ שקופה בגימור מט. כך תוכלו בקלות יחסית לשדרג את הרהיט ולהעניק לו נגיעה של שיק – עשו זאת בתנאי והרהיט לא מאסיבי מדי. שילוב הצבע השחור בבית צריך להתבצע באופן קליל, בנגיעות מאוזנות ובהתאם למאפייני החלל.

אם התברכתם בחדר שינה גדול מואר ומרווח שמרגיש לכם קצת חסר אופי וחיים, תוכלו לתלות וילון בצבע שחור (ולא רק שמנת או לבן). שווה להיות מקורי! רק שימו לב שבתמונה יש שני סוגי וילונות, אחד חצי שקוף לאווירה וטשטוש והשני אטום לחלוטין להחשכת החדר. השילוב של שני וילונות מטפל בשארית הקיר בסמוך לויטרינה כאשר הוילון האטום מחזק את הנוכחות של הוילון השקוף ומנטרל אותו מנוכחות סתמית ודלה.

לכל מי שעתיד לשפץ או להניח פרקט על הריצוף הקיים, דעו – ריצוף שחור לא מקטין חדרים, אלא להפך, הוא מגדיר היטב את גבולות החלל. אם חדר תוכנן להיות קטן מלכתחילה הוא ישאר קטן בכל עת, אך ריצוף כהה מאוד יתן קונטרסט וידגיש את האור של הקירות הלבנים.

שחור יכול להיות גם בגוונים של אפור כהה מאוד וחם, כמו שניתן לראות בתמונה מעל. קיר שחור ישתלב נפלא עם ריצוף בהיר מאוד ויעניק במה נפלאה ותיחום לכל רהיט שתציבו עליו, בשילוב עם תאורה נכונה תוכלו להתגאות בקיר שנראה כאילו לקוח מתוך מגזין עיצוב.

הצבע השחור אצלי בבית, אהובה עליי מכל היא המראה של סבתא שלי

צבע שחור בבית האקלקטי שלי, האהובה עליי מכל היא המראה שנותרה כזיכרון מבית סבתא

לסיום, אני מקווה שהצלחתי לחזק את משמעות המשפט שחור הוא השחור החדש, לפחות בהתייחס לעיצוב והלבשת הבית. אם בנוסף הפוסט העניק לחלקכם השראה/כלים/רעיון איך להוסיף שחור וקונטרסט לביתכם, שתפו אותי :)

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

10 תגובות

  • עמית בר - ברושקה
    23 בינואר 2023 ב 22:39

    אמנם פוסט לא חדש, אבל אני רוצה להגיד שהרעיון של טבילת צבע מהמם, אבל יותר מזה, מה שממש מהמם כאן זה איך דואגת שינתן קרדיט מתאים ליוצר. זה ממש מרגש בעיניי! וככה צריך לעשות!

    להגיב
  • […] מעוררות השראה והגיגים נוספים על הצבע השחור, נמצאים כאן בפוסט שכתבתי לפני יותר משנה על הצבע השחור בעיצוב […]

    להגיב
  • […] בעקבות הכתבות שלי על טרנד הצבע השחור והכתבה שלי באתר mako על איקאה סייל: הפריטים הכי שווים, […]

    להגיב
  • […] בעקבות הכתבות שלי על טרנד הצבע השחור והכתבה שלי באתר mako על איקאה סייל: הפריטים הכי שווים, […]

    להגיב
  • 5 Must have מאיקאה | מיס גרות
    11 בינואר 2014 ב 09:53

    […] 2. שטיח שטוקהולם שכיכב בפוסט בהום סטיילינג, שחור זה השחור החדש. […]

    להגיב
  • […] קצר, בהמשך לפוסט הקודם בהום סטיילינג, שחור זה השחור החדש בו ניפצתי כמה מיתוסים שליליים בנוגע לשימוש בצבע השחור […]

    להגיב
  • אורית
    25 בדצמבר 2013 ב 10:34

    מתה על האומן הזה! (וחושקת בציור הספיציפי הזה מזה זמן רב…) פוסט מקסים! ואיזה כיף שמצאתי את הבלוג שלך הוא יפייפה.

    להגיב
    • miss garot
      25 בדצמבר 2013 ב 12:54

      תודה, כיף לשמוע! וגם אני מתה עליו, יש בו כמעט הכל…

  • ארכי-פרחי
    25 בדצמבר 2013 ב 10:25

    מיד, אבל מיד, נכנסת לרשימת המועדפים המאוד מצומצמת שלי !
    מנת השראה משובחת, שאני חייבת כדי לפתוח יום טוב.
    בהצלחה רבה !

    להגיב
    • miss garot
      25 בדצמבר 2013 ב 12:54

      תודה :) !!

השאירי תגובה