בלוג / עיצוב בר קיימא

עיצוב בית לחמשת החושים – שיפור איכות החיים בבית הוליסטי ונעים

הבית ההוליסטי, הוא המרחב המעשיר והתומך שיסייע לשיפור איכות החיים של הגרים בו. מתפקידו של הבית לתמוך ולשפר את איכות החיים, ולהקל על ההתנהלות היום יומית שלנו במרחב הביתי. בבית מבולגן שאין תחושה נעימה, נרגיש לחוצים, מתוסכלים ובעיקר נטולי השראה.

ישנם דברים שאנו מבחינים בהם, אך גם דברים הנקלטים באופן תת הכרתי ומשפיעים עלינו עד מאוד. הפתרון לוויסות ההשפעות בבית, הוא ביצירת מרחב הוליסטי שלם שמתאים ליצורים טבעיים שכמונו. אז איך הופכים את הבית להוליסטי, כזה שעובד על חמשת החושים ותורם לאיכות החיים והוולנס שלנו? קבלו 5 טיפים לשיפור איכות החיים:

ראייה – לקנמר ולסדר

מילה קצת מוזרה, אך כזאת שהומצאה בז'רגון הישראלי של אוהדי מארי קונדו, מפתחת שיטת קונמארי. לקנמר, הפכה למילה לא רשמית עם הטיות שונות ומגוונות. אך העניין כאן, הוא הפעולה עצמה. התחילו בסידור הבית ופינוי חפצים מיותרים – מהלך משתלם במיוחד, שיעניק לכם אוויר לנשימה ויפנה לכם מרחב מחייה. לא יודעים מהיכן להתחיל, או מהי שיטת קונמארי? כנסו לפוסט בבלוג והתחילו משם.

ריח – נקי ונעים

אחרי שסידרנו את הבית ונפרדנו מהמון חפצים מיותרים, יהיה לנו קל במיוחד לנקות ולהעלים מצבורי אבק, לכלוך ופינות שנרדמו והפכו לחשוכות. נקיון בחומרים טבעיים, כמו חומץ הדרים בשילוב שמנים אתריים, יעניק לכם רוגע מיידי. לאחר שתקפידו על סדר ונקיון, תתחילו להרגיש קצת כמו בספא – ריח טוב יקנה לכם רוגע ושלווה בסביבה הביתית. אנחנו משתמשים בבית בקטורת נאג צ'אמפה, שעומרי רוכש בשוק הכרמל, ולעתים גם במקל של פאלו סנטו לטיהור חזק יותר של האוויר בבית.

שמיעה – שלח לי שקט

עניין השמיעה עלול להיות קצת יותר מאתגר, כי הרי אם אתם חיים בעיר או ליד אתר בנייה, כנראה שתאלצו לסגור חלון בכדי לקבל קצת שקט. אך מה לגבי הצלילים שבבית? הידעתם שבמסדרון הביתי, כל מטר מגביר בחמישה דציבלים? פתרון טוב לכך הוא לשים שטיח יפה וארוך שיעזור להקל על ספיגת גלי הקול. גם וילונות וטקסטיל באופן כללי, ישמשו כמקדמים אקוסטיים וישפרו את הרעש הלבן המתקיים סביבנו.

מישוש – כל מה שטבעי

כיצורים טבעיים, יש לנו משיכה טבעית לכל מה שהכרנו ואנו זוכרים, בין אם במודע או שלא. קצת כמו הד.נ.א שלי שזוכר את אמהותיי במדבריות עיראק וביערות פולין, כך הגוף שלנו זוכר טקסטיל טבעי, צבעים מונוכרומטיים וכל מה שנעים בעין ובלב. עוד לפני שנמשש, נדע איך הטקסטורה מרגישה. לכן, כל מה שטבעי ומונוכרומטי יעזור לחלל להרגיש נעים ולתמוך בוולנס ובאיכות החיים שלנו.

טעם – אוויר נקי

אחרי שפינינו חפצים מיותרים, ניקינו את הבית, שמנו ריח טוב ושילבנו טקסטיל שיעטוף את החלל וחומרים טבעיים הראויים ליצורים טבעיים שכמונו, נותר רק לשלב צמחים שיטהרו את האוויר. אוויר נקי ממזהמים המגיעים ממוצרי ניקוי, קוסמטיקה, אלקטרוניקה וכו', משפיע על בריאותנו ואיכות חיינו באופן ניכר. צמחים מטהרי אוויר ידועים כמשפרי איכות חיים. כך הכימורצפטורים (קולטנים כימיים) יקלטו אוויר נקי ללא כימיקלים מיותרים.

הסוד לעיצוב בית נעים

בקבוצה שהקמתי, מועדון הבר קיימא, אני שואלת כל מצטרפ/ת איך הבית שלך מרגיש? בעיניי ו שאלה קצת מופשטת אך מדויקת – האם מרגיש נעים? האם טוב לך בבית שלך? יש פינות חמד? ביכולתך לשנות את הסביבה הביתית, ובכך גם לשנות את חייך ולשפר את איכות החיים שלך.

אני כאן בשבילך :) ניתן להתייעץ עמי בקבוצת הפייסבוק, ואף להעזר בשרותי הסטודיו – פגישת ייעוץ של 3 שעות יכולה לחולל פלאים בביתך וגם בחייך!

שומרות על קשר

הרשמי לקבלת פוסטים, עדכונים והטבות בלעדיות לתיבת המייל שלך

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

אין תגובות

    השאירי תגובה