בלוג / עיצוב והלבשת הבית

מדריך לעיצוב הבית – שלב ב' קונספט

פוסט שני בסדרת המדריך לעיצוב הבית, השופך אור על תהליך הגדרת הקונספט לאחר גיבוש הפרוגרמה. פוסט שעושה קצת סדר בדברים, עם טיפים ורעיונות איך להגדיר קונספט לעיצוב הבית ממקום אישי ופרטי.

בשלב זה, אנחנו כבר יודעים מהם הצרכים, הרצונות והחלומות שלנו בכל הנוגע לבית כך שעכשיו אפשר להתפנות לגיבוש הקונספט. אחד הדברים היותר מהנים בתהליך עיצוב הבית.

שלב ב' – הגדרת הקונספט

בין אם אתם עושים זאת לבד, או נעזרים במעצב/ת, זהו השלב בו מגדירים את הקונספט בהתבסס על תחושות, רצונות, חלומות וגם על בסיס שאלון הפרוגרמה. אחרי שתקראו ותתעמקו בתשובות האינטואיטיביות שלכם (למעט תקציב), תוכלו לראות יותר בבהירות מה הכיוון הכללי אליו אתם הולכים. אז מהו בית עבורך? את הקונספט אני ממליצה להגדיר בשלוש מילים. הגדירו מתוך לבכם את הבית שלכם. מי שרוצה מוזמן לקרוא בבלוג את הפוסט על הגדרת קונספט בשלוש מילים.

לוח תמונות השראה גיבוש קונספט לירון גונן (6) לוח תמונות השראה גיבוש קונספט לירון גונן (9)

תהליך הגדרת הקונספט, הוא בעיניי תהליך ללא חוקים ברורים או הנחיות ספציפיות, אלא מעין מצב בו הרגש, הדמיון והשכל חוברים למקום אחד. המקום הזה הוא החלום שלנו על איך הבית שלנו יראה וירגיש. מי שחולם, יכול להתחיל מכאן. ללא ספק, זהו שלב מבלבל עבור רוב האנשים, במיוחד אלו שלא חיים ונושמים עיצוב.

טיפים לגיבוש הקונספט העיצובי: 

1. מהו הבית החלומי שלך? גם אם הבית החלומי שלך הוא לופט ניו יורקי או בקתה קטנה על צלע הר באירופה הקלאסית, עדיין יש תקווה. גיבוש קונספט מורכב מחיבור בין מוטיבים שונים. אז מהו הבית החלומי שלך? מה המוטיבים המרכזיים והמאפיינים של הבית והסגנון? מכאן מתחילים.
2. מה הסגנון שאת אוהבת? אני מאמינה שכמו שאנחנו מתלבשים, כך הבית שלנו נראה. אולי זה לא תקף לכולם, אבל אם יש לך סגנון לבוש צבעוני ואקססוריז מטריפים ונועזים, סביר  להניח שתרצי את הבית שלך די דומה. ביטוי אישי הוא הכי 2016, כך שאם לא מצאת את הסגנון שלך, זה הזמן להתחיל ולחפש.
3. איזה בית הצליח לרגש אותך? נניח שביקרת בבית שהיה בו משהו שעשה לך את זה. מה זה בדיוק? תהייה קצרה אך מעמיקה על מה בדיוק היה הדבר שאהבת יכול לעזור לך בהגדרה לבית שלך. זו יכולה להיות תחושה שהייתה בבית או צבעים וחומרים, סגנון וכו'.
4. מה את/ה אוהב/ת?  הרי ברור שיש משהו, גם אם קשה לשים עליו את האצבע. כבר שנים שאני ממליצה ללקוחות לחפש תמונות השראה ובכל פעם שרואים תמונה שעושה לךנו את זה, עוצרים ומנסים להבין מה. האם זה השימוש בעץ? הטקסטיל? הצבעים? האביזרים? ברגע שיהיו לכם כמה מוטיבים חוזרים, תוכלו לראות איך הקונספט מתחיל להתגבש. *טיפ ממני: אני ממליצה לא להעתיק בתים יפים שראיתם בתמונות. הבית שלכם הוא שלכם ורצוי שיהיה מתאים לכם וייחודי.
5. טיולי השראה – היום לא צריך לצאת מהבית בשביל לקבל השראה, לראות ולחוות. כל מה שצריך הוא חיבור טוב לרשת. אני ממליצה ללכת למקומות שאתם אוהבים, בין אם זה בטיול רגלי בארץ במקומות כגון: שוק הפשפשים, שכונות מסוף המאה ה-19, מתחמים מיוחדים, מוזיאונים וכו'. במקומות שמדברים אליכם, תוכלו לקבל השראה שתתמוך בסגנון האהוב עליכם ותעזור לכם להבין מה אתם רוצים מחוץ לקופסה. בנוסף, אני ממליצה על שיטוטים חובקי עולם בבלוגים מעניינים ובאינסטגרם, כי אין כמו השראה מבחוץ. זה הלינק לכל כתבות ההשראה של "מציצים באינסטו'ש" שכתבתי והתפרסמו במדור האוספים שלי באתר mako.

את כל החלומות אוספים לרשימה של מילים או לאוסף תמונות, דבר שילווה אתכם במהלך חלוקת התקציב, עליו אכתוב בפוסט הבא בסדרה. הקונספט, הוא עוגן במהלך השיפוץ או הסטיילינג, בדיוק כמו ששאלון הפרוגרמה הוא עוגן. תמיד כשמרגישים חוסר וודאות או בלבול מסוים, בודקים מה כתבנו וחשבנו לפני שנחשפנו לכל הגירויים, ההצעות והמגוון הקיים בשוק. *לפוסט מצורפים מספר לוחות השראה שהכנתי עבור לקוחות.

חשוב לי לציין: אני ממליצה לעבור תהליך כזה של עיצוב בית עם ליווי מקצועי של מעצב/ת פנים, בין אם זה ייעוץ ראשוני או ליווי מפורט. בסדרה זו, אפרסם גם את המדריך שלי "למה לי לקחת מעצב/ת?" או בקצרה, זה משהו שיאפשר לכם לישון בלילה ואף לחסוך בהוצאות.
לאחר הגדרת הקונספט, מגיע שלב חלוקת התקציב לכל הדברים שצריך לעשות ולקנות.

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

אין תגובות

    השאירי תגובה