היפסטרים קופצים מאושר ברחבי העיר, בוהמיינים מברכים על יוזמה עסקית וחצי מדינה לא מבינה מדוע ולמה. אז אם לא שמעתם וטרם הכרתם, קבוצת סקאל הודיעה בתחילת 2015 על כניסת המותג ההיפסטרי Urban outfitters לארץ. ומאחר ומיוחד זה השחור החדש, זה הזמן להיכרות כללית עם המותג והלייף סטייל שעתיד להיכנס לארץ.
במסגרת ההסכם שטרם נחתם, דווח בתקשורת על חמישה סניפים שעתידים להיפתח ובנוסף, שילוב המוצרים של אורבן בחנויות של קבוצת סקאל. טרם הבנתי איך ניתן לשלב את המוצרים של המותג ההיפסטרי בחנויות מלאות באור בוהק ורצפת גרניט פורצלן (ומי שביקר בסניף של החברה בחו"ל בטוח מבין אותי), כי הרי מדובר במותג המייצג לייף סטייל בסגנון בוהמייני לקהל היפסטרי. הסבר פשוט לעניין הסגנון והקהל הוא שבוהמיינים, אנשי הרוח האמיתיים הם ההשראה לסגנון של המותג וההיפסטרים חובבי הטרנדים והמותגים הם קהל היעד. בשביל לעשות לכם חיים קלים, זו ההגדרה של היפסטר בויקיפדיה.
בחנויות של אורבן אאוטפיטרס בחו"ל, ניתן למצוא מגוון רחב של מוצרים בקטגוריות שונות, כאשר המוטו הוא לייף סטייל והמטרה היא לספק לצרכן את כל צרכיו וגחמותיו בכל הנוגע לסטיילינג האישי שלו ושל דירתו. כל מה שצריך בשביל להיות מגניב וטרנדי בחנות אחת.
קהל היעד של החברה הוא בעיקר צעירים ואוהבי עיצוב אקלקטי בוהמייני, היפסטרים חובבי סטייל שונה ומשובח, אוהבי העיצוב ההומוריסטי וחובבי הוינטג'. הבוהמיינים האמיתיים לא מסתובבים בחנויות של אורבן, אלא בעיקר מהווים השראה לרוח המותג. את כל המוצרים צורכים בעיקר חובבי מותגים ושיק, היפסטרים אורגינל.
הקסם של אורבן ומה שעושה אותה לרלוונטית, הוא החיבור שלה למתרחש בערים הגדולות, בעולם האמנות ובמדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות. לחברה יש אתר אונליין מצוין, בו ניתן לרכוש הרבה דברים שלא מגיעים לחנויות ויש גם משלוחים לארץ. בנוסף לאתר הסחר של החברה, ישנו בלוג פעיל, טוויטר, טאמבלר, אינסטגרם ופייסבוק. תבחרו רשת ותתחברו, יש שם המון השראה וסטייל.
הבשורה על הבאת המותג לארץ הביא לתגובות דומות שזכורות מאז הבשורה על H&M שמגיעים לארץ. אבל, בנוסף לפאשניסטות והיפסטרים לבושים היטב, האם גם מעצבי הפנים וחובבי עיצוב הבית יכולים לחגוג? בחו"ל החנויות של אורבן כוללות אביזרים ופיצ'יפקעס לבית, כולל ספות מדהימות, אבל טרם ידועים פרטים על אופי החנויות, עיצובן וכמה המותג ישאר נאמן לעצמו וזהה לכפי שהוא נתפס בחו"ל. כנראה שצריך לחכות ולראות.
בכתבה הזו אספתי לכם מבחר של פריטים מיוחדים שנמכרים בחנויות ולא רק אונליין, בתקווה שנראה כמה מהם או דומים להם בחנויות. מה שהמותג ההיפסטרי מציע הוא הרבה מאוד טקסטורות, עושר צבעוני, הומור ועבודת יד במחירים נוחים. מניסיוני כמעצבת פנים אשר תרה אחר פריטים מיוחדים ולא אלגנטיים מדי, אני יכולה להעיד שהמחירים הם שפויים, במיוחד לאור ההיצע הקיים בחנויות בוטיק בארץ שמוכרות דברים מיובאים מהמזרח. לדוגמה, מראת טאג' מאהל עולה באתר של אורבן 64$ לעומת מראה דומה שנמכרת בארץ במחיר של 700 ₪ ויש לה קונים כי אין תחרות והיצע גדולים מספיק לסגנון הזה. האם אורבן עשויה להוזיל את המחירים בארץ לאקססוריז מיוחדים לבית? אני מקווה שישכילו ליישר קו עם המחירים הנוחים של אורבן ולאפשר עיצוב מגניב ואיכותי גם לאלו שלא מחזיקים בתקציב עיצוב לבית.
רשת אורבן אאוטפיטרס דוגלת בשיתוף פעולה עם אמנים ומעצבים צעירים ומוכרת את מרכולתם בחנויות הרשת. תקווה קטנה למעצבים מקומיים לקבל חשיפה, אפילו אם היא תהיה רק מקומית, היא עדיין שווה. לרשת הזו ישנה רשת בת בשם ANTHROPOLOGIE שנמצאת גבוה יותר מבחינת סטייל, מיתוג ומחירים. לאחרונה רשת אנת'רופולוג'י החלה למכור את כלי הקרמיקה של המעצבת הישראלית המוכשרת יערה ניר כחלון, בעלת המותג YAARA. יש תקווה למעצבים בארץ.
שטיחים: חסרים שטיחי כותנה מגניבים בארץ וזו עובדה. ישנם כמה יבואנים, אבל ההיצע הוא נמוך והחיפוש אחרי שטיח טוב יכול להיות ארוך ומתיש. רשת אורבן אאוטפיטרס מציעה שטיחים מיוחדים, צבעוניים, קלילים וטרנדיים מאוד במחירים שפויים עד טובים מאוד.
אחד הפריטים האהובים עליי, הוא שטיח כותנה מודפס שנראה כמו שטיח קילים אמיתי בגודל 60/240 ס"מ. השטיח ישדרג בקלות את המסדרון בבית או את חדר השינה, בשטח שבין המיטה לארון, כי הכי כיף להיות יחפים בחורף כשיש שטיח מתחת לרגליים. מחירו של השטיח באתר החברה הוא 150$ לאחר הנחה של 25%. משתלם.
אני תוהה לעצמי, אם יהיה ברשת אורבן אאוטפיטרס בארץ מבחר גדול של שטיחים מוצלחים, האם תופעת השאגי הסינתטי תצטמצם על להיעלמות טוטאלית. לא נראה לי, אבל אני אופטימית.
רכישה של שטיח טוב ומעניין במחיר שווה, זו הדרך הקלה ביותר להוסיף אמירה וסגנון לבית ובעיקר תחושה חמימה ומעוצבת. השטיח הכחול יהיה מושלם לפינת קריאה צבעונית או לחלל עבודה אקלקטי. הנוכחות הדומיננטית שלו תחסוך מכם מאמצים מיותרים בעיצוב וסגנון החלל. קירות לבנים, רהיטים מעץ או בצבע מגניב, שני עציצים ומנורה מפליז ויש לכם חלל מעוצב.
כריות: ספות אפורות אוהבות כריות צבעוניות שמעניקות אופי ואוירה שמחה לסלון. זו עובדה. ההשקעה בכריות לסלון משתלמת, מאחר והן אלו שקובעות את הטון. אז גם אם אתם לא טיפוסים של צבע ומעדיפים את הספה שלכם באפור, את הוילון בלבן ואת שטיח השאגי באפור בהיר, שלוש כריות צבעוניות ומיוחדות הן בדיוק הנגיעה שחסרה. מומלץ לנסות, במיוחד לאלו שהסלון שלהם לא מדבר אליהם, או עושה אותם שמחים. כמעצבת פנים שעושה גם הום סטיילינג, יוצא לי לפגוש הרבה אנשים שלא אוהבים את הבית שלהם, שהוא לא מדבר אליהם ולא משקף אותם. אני ממליצה להתחיל בכריות, שטיחים ווילונות מוצלחים.
וילונות: הבעיה עם וילונות בארץ, הוא ההיצע. הכי קל לקנות וילון כמוצר מדף שמגיע מקופל בתוך אריזה נחמדה. מעטים האנשים שהולכים לבדם לעשות וילון בהתאמה אישית ואלו שכן עושים בוחרים בוילון לבן שקוף וניטרלי עם נוכחות מינימלית. היצע נחמד קיים באיקאה, אבל לקולקציה שלהם כבר הספקנו להתרגל, למעט וילונות הקטיפה הקשים לעיכול אצל הצרכן הישראלי. מעבר לאיקאה, אין באמת חנות שיקית, היפסטרית, טרנדית ויוצאת דופן שמוכרת טקסטיל מקורי ומשובח, לכן יש מה לבנות על אורבן שיביאו מבחר שווה של וילונות לבית. כך יהיה קל יותר לקנות וילון יפהפה במחיר שווה.
גם וילון לחדר הרחצה הוא משהו ששווה להשקיע בו, לאו דווקא מבחינה כספית, אלא בעיקר מבחינה עיצובית. וילון אחד יכול לשדרג חדר רחצה עייף ובכיף. אורבן אאוטפיטרס מוכרים גם וילונות רחצה מכל מיני סוגים וסגנונות. אני ממליצה על וילון מיוחד לנסיכות אבל לא מהזן של דיסני, אלא נסיכות היפסטריות. מחיר: 79$ לא זול אבל מלא סטייל ומשדרג גם את הקרמיקה הכי פשוטה.
הומור: הומור טוב לא נמצא בכל מקום ובמיוחד בחנויות בארץ. אם כבר נפגשים בארץ באביזרים לבית עם קריצה והומור, אז לרוב מדובר בהומור נמוך או גס שניתן למצוא בחנות מתנות טיפוסית. למזלנו, אורסן אאוטפיטרס מציעה מגוון של אביזרים לבית שלא לוקחים את עצמם ברצינות, אז למה שאנחנו נתרגש מהם. תמיד יהיה מי שיתלהב מעציץ בצורת גולגולת או מוט וילון עם כנפיים.
כשזה נוגע לרשת urban outfitters באירופה ובארצות הברית, הכל נראה טוב ויפה, טרנדי ומלא שיק. כולי תקווה שהרשת תתקיים בארץ כמו שהיא בחו"ל, כולל נוכחות עדכנית ברשתות החברתיות, חנויות בעיצוב טוב אך לא מתאמץ שמעניקות חווית קנייה ייחודית ומבחר גדול ומגוון של ביגוד ואביזרים לבית. כל מה שצריך הוא לחכות ולראות מה קבוצת סקאל תעשה עם הזיכיון השווה הזה והצרכן הישראלי הצמא לאסתטיקה קצת אחרת.
3 תגובות
הדס
13 ביולי 2015 ב 10:01הי. תודה על פוסט מקסים! הרשת והאתר באמת מדהימים. בינתיים לא ראיתי שיש שטיחים בארץ. הסתכלתי קצת על השטיחים באתר (הכחול גיאומטרי מהמם!) ולא הצלחתי לתרגם את המידות…אם אני מחפשת שטיח של 1.80X2.40 מה המידות שיתאימו באתר? והאם הם עושים משלוחים לארץ?
Zizi Ashkenazi
16 במרץ 2015 ב 21:55אוהבת את הכתבות שלך. האם הרשת כבר הגיעה לארץ כי נכנסתי לחנות האינטרנטית ואין משלוח לישראל (האם אני טועה) רציתי שטיח יש להם דברים יפים שאין לנו בישראל
Liat Belzer
6 בפברואר 2015 ב 21:56כתבה לא פחות ממעולה!!!
מכירה את הרשת וחולה על האגף לבית. תמיד חוזרת עם שטיח/פוסטר או כלי לצמחים :) שבת שלום