בלוג / עיצוב והלבשת הבית

5 טרנדים לשחרר מהם בשנת 2018

טרנדים, מילה מאוסה בפני עצמה, כזו שהפכה לחלק מכל כתבה וכל שיח בנושא עיצוב בכלל והלבשת בתים בפרט. וכיאה למילה מאוסה, עת הגיעה השנה החדשה, אם לא ניפרד ממנה, אז לפחות מחמישה טרנדים שמיצו את עצמם עד תום. 

ורוד מילניאל

הראשון ברשימה קצרה ועניינית זו, הוא הורוד מילניאל. שנת 2017 ללא ספק הייתה השנה שלו, הוא הגיע בכל מיני וריאציות, אפילו בריפוד בד לספות גדולות. ואם תהיתם מה נעשה עם ספה ורודה אחרי שנה שנתיים? סביר להניח שנמצה אותה ואת נוכחותה הורודה בחלל.

את הורוד מילניאל הוורדרד נשליך לטובת חזרתם של גווני פודרה שקטים, ורוד עתיק, וסגול לילך מעושן בגרסה שפויה של הגוון הנבחר של פנטון לשנת 2018, שיתרמו לקומפוזיציה מאוזנת בחלל.

פרווה אמיתית או סינתטית

שטיח עור כבש, בין אם אמיתי או סינתטי, נכנס חזק כמעט לכל בית בפינטרסט ובישראל, כנראה מתוך רצון להוסיף מימד של עומק בעזרת טקסטורה עשירה. מעבר להיותו סמל לפגיעה בבעלי חיים (גם הסינתטי המדמה חיה שאנו דורכים עליה), כי מי רוצה לשבת על עור של כבשה שכבר לא חיה בשביל להיות שטיחון או אביזר?! Sheep skin rug, שנמכר בגרסה האכזרית והלא סינתטית באיקאה כמוצר מדף, כבר לא פוליטיקלי קורקט. טרנד מאוס שהקדשתי לו פוסט פרידה בסוף שנת 2015, וצריך להישאר בעבר יחד עם 2017.

את הפרוות הסינתטיות נשליך לטובת טקסטורה עשירה המגיעה מצמחי בית שונים. מעבר לתרומתם האקולוגית לסביבה הביתית ולאיכות החמצן בריאותינו, צמחי הבית מוסיפים חיים ועושר בלתי צפויים. עלים עם טקסטורות הם הטרנד הגדול של 2018, ומי יתן וישארו עמנו לשנים רבות וירוקות.

טראצו

מה נסגר עם שנת 2017? איך קרה שטראצו חזר להיות להיט כזה גדול? באמת שאינני מבינה, ואולי טוב שאת רוב השנה הזו העברתי בחופשת לידה. הבחירה בחומר מקושקש כל כך, אבנים שונות בערבוב של חומרים סינתטיים ומלא דבק, איננה חכמה, ובעיקר בשל העומס הויזואלי המיותר שקיים בחומר מסוג זה.

מהטראצו ניפרד בשמחה, לטובת חומרים טבעיים בעלי טקסטורה מעודנת ומעניינת יותר, כגון קש, ראטן ושעם, אשר בעזרת הקידמה הטכנולוגית נראים נהדר במגוון רחב של אביזרים ושימושים.

קיר גלריה

קירות הגלריה כבר זכו לפרידה מנומסת ממני, בכתבות שונות שהכנתי למדור האוספים שלי באתר mako LIVING ולבלוג. אם קיר הגלריה אינו שווה ומיוחד, ומורכב מיצירות אמנות מקוריות, הדפסים, פסלים ואביזרים מעניינים בדומה לאוסף האתני בוהמייני בביתה של שאנון מקניה, אז אין לו הצדקה. קירות גלריה המורכבים ממסגרות איקאה וכוללים תמונות משפחה או הדפסים מופשטים כבר לא רלוונטיים ואיבדו את ערכם האסתטי.

את המסגרות השונות שתלינו על הקיר בפינת האוכל נוריד, ותלה במקומן אמנות בקנה מידה גדול. פחות אקלקטי ויותר מודרני, זה המקום לסטייטמנט בתמונה אחת גדולה.

אננסים ופלמינגואים

איך יכול להיות שסיימנו את שנת 2017 ועדיין ניתן לרכוש הדפסים של אננסים ופלמינגואים?! כרית עם אננסים, או פסל של אננס, או תמונה של פלמינגו כחלק מקיר הגלריה, כבר מיצו את עצמם עוד כשהפכו לטרנד בשנת 2015.

את הפירות הטרופיים וחיות הבר האקזוטיות נשים בצד, ובמקומן נשלב מוטיבים בוטניים מעניינים ועדינים, בצבעים ניטרליים ורכים, ממש כמו בציוריה של מרגו מאינסטגרם, או בצמחי בית אמיתיים.

 

בברכת שנה אזרחית טובה ושווה לכולם :)

 

קרדיטים לתמונות:

ורוד מילניאל / ורוד מעושן

פרווה סינתטית / יהודי נודד

טראצו / ראטן

קיר גלריה / אמנות בקנה מידה גדול

אננסים ופלמינגואים / איורים בוטניים

תמונה ראשית

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

תגובה אחת

  • קרן בר
    11 ביוני 2018 ב 11:32

    הרסת אותי מצחוק… אני דווקא מרגישה שהטרצו לא תפס כל כך חזק. תמיד חיבבתי אותו ודווקא חבל שלא אימצו אותו יותר כאן. אבל אולי אני סתם סנטימנטלית…

    להגיב

השאירי תגובה