בלוג / עיצוב והלבשת הבית

מה לבעלי חיים ולטרנדים בעיצוב פנים?

ישנם טרנדים טובים ונכונים וישנם טרנדים מעייפים ומתישים, אבל שום דבר לא הכין אותי לטרנד המציק והמעיק של השנה, זה שעשה לי רע וגם קצת בחילה כל פעם שהבחנתי בו. לא היה קשה לפספס, בכל צילום של בית יפה ומעוצב מחו"ל ולעתים גם בארץ הוא ניצב מולי, ואני עדיין לא מבינה למה ואיך קרה שזה ה-טרנד של השנה האחרונה.

לא פעם כתבתי כאן בבלוג על בחירתי באורח חיים טבעוני, גם בן זוגי והילדים איתי בעניין, כאשר טובת בעלי החיים וטובת בריאותנו האישית הן אלו שחשובות לנו כטבעונים. לפני שאני מעצבת פנים, אני טבעונית, דבר שהופך אותי למעצבת פנים טבעונית, מה שאומר בלי עור, צמר ונוצות. למזלי, טרם הגיעו אליי בקשות של לקוחות המעוניינים לתלות פוחלץ בביתם. בעלי החיים חשובים לי, וגם איכות הסביבה חשובה לי, כולל בחירה במוצרים עם תקן ירוק. בעיניי, עיצוב טוב הוא עיצוב שיש לו עקרונות וערכים הקשורים לסביבה, ולא כזה המתבסס על שיקולי אסתטיקה בלבד.

כמעצבת פנים טבעונית, חשוב לי שלקוחותיי ידעו מה המשמעות של מילוי נוצות בכריות הספה, מה זה אומר להתחמם במיטה בלילה עם פלומת אווזים, ובעיקר, את האמת שהרבה הפנימו מאז הטרנד בן עשרות השנים – ריפוד עור זה לא הבחירה האידיאלית. אז מה אם קל לנקות? היום יש טכנולוגיות מדהימות בתחום הטקסטיל וזה משהו ששווה לחקור ולבדוק לפני שבוחרים בספה המרופדת בעור פרה.

לטרנד הזה, שמגיע בשנת 2015 בה כביכול אנחנו מפותחים ומודעים מספיק, שום דבר לא הכין אותי. כן, מדובר בשטיחים שעשויים מעור של בעלי חיים, זו יכולה להיות פרה, זברה, אלפקה, כבשה ואפילו סתם שועל קטן שהשאירו לו קצת פלומה פרוותית למען תהיה הטקסטורה אותנטית ושתשדר "חמימות". מה נסגר?! אפילו על כסאות בפינות אוכל ניתן לראות עורות צמריריים של כבשים מונחים בסידור וסטיילינג אסתטיים במיוחד. להניח כזה דבר על הכסא או הרצפה, זה בדיוק כמו ללכת עם מעיל פרווה. לפעמים ניתן לראות חלופות סינתטיות לטרנד, תחת המילה FAUX.

אם הדברים האלו מזעזעים אתכם ומפריעים לכם, אני ממליצה לפתוח כרטיסייה חדשה בדפדפן ולראות את האמת מאחורי המוצרים האסתטיים שבחנויות ובפינטרסט. אפשר להתחיל בהרצאה קירות שקופים שחושפת את הנעשה מאחורי תעשיית המזון, העור וכו'.

התמונה ששברה אותי סופית והביאה אותי להחליט על לכתוב את הפוסט הזה, הייתה של חדר ילדים מקסים, יפהפה ומודרני, כזה שממש מצא חן בעיניי. על המיטה למעלה מונחת בובה של דובי חמוד ומקסים, שלא יודע כלום על שטיח החיה שנמצא למרגלות המיטה, חיה פרוותית, אך לא מהסוג שעושה חשק ללטף. הפרטים הקטנים אך משמעותיים האלה הם שמנעו ממני לשתף פעמים רבות השנה.

היום, אחרי שנה של הטרנד הזה, אני לוקחת בשתי ידיים את טרנד ראש האייל מלפני שנתיים. בעיקר כי טרנד זה הצליח לקבל בעולם העיצוב אינטרפרטציות חמודות וידידותיו לאיילים, באמצעות חומרים שונים (ראש אייל מקרטון או מתכת) וגם הופיע בהדפסים יפים על טקסטיל ונייר. הפעם, הטרנד המאוס של 2015 לא עובר אינטרפרטציות חמודות, כנראה כי זה פשוט בלתי אפשרי. על ראשי האיילים כתבתי לאתר MAKO, כולל בחירות המוצרים שווים שאפשר להזמין אונליין לבית (שווה הצצה). דוגמה נוספת לטרנד בעלי חיים ידידותי, היא טרנד הפלמינגו ששלט כאן באביב-קיץ 2015, חיה חמודה שגרמה לנו לתחושה טרופית ומגניבה מבלי להשתמש בפלמינגו'ס בעלי חיים. הכל פלסטיק והכל כאילו, העיקר שאין פגיעות בנפש.

אז בפעם הבאה שאתם ניגשים לרכוש משהו לביתכם, אני מציעה לעצור ולחשוב לרגע האם זו הבחירה המוסרית ביותר שניתן לעשות, והאם טכנולוגיות מתקדמות מציעות לנו חלופות יותר טובות, הומניות וידידותיות לבעלי החיים ולסביבה. זה לא בהכרח מובן מאליו, אבל בעלי חיים הם לא חומר גלם.

התמונה הראשית מכאן.

לקבלת הפוסטים ישירות למייל, הרשמו לניוזלטר :)

שומרות על קשר

הרשמי לקבלת פוסטים, עדכונים והטבות בלעדיות לתיבת המייל שלך

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

5 תגובות

  • איתמר
    28 בינואר 2016 ב 15:21

    מסכים בהחלט. אני לא מצליח להבין למה אנשים ממשיכים לבחור בשטיחים שכאלו כשיש אלטרנטיבות איכותיות. ולא רק זאת – החדר שבתמונה ששברה אותך כביכול – השטיח נראה לא קשור וסליחה על הבוטות – מכוער. ישנם שטיחים מסיבים מלאכותיים שנראים הרבה יותר טוב, בהחלט מיותר.

    להגיב
  • Ofrigo
    31 בדצמבר 2015 ב 20:07

    אוהבת את הפוסטים שלך, ואת זה אהבתי במיוחד.
    נהדר.

    להגיב
  • Karen.B
    31 בדצמבר 2015 ב 08:46

    מסכימה לחלוטין. אני צמחונית מגיל 8 (את המעבר לטבעונות לא הצלחתי לעשות). כמעצבת, אני משתדלת לכוון את הלקוחות שלי לבחירות נטולות אכזריות… אבל לא תמיד זה מצליח. אני לא מבינה למה להשתמש בפרווה אמיתית, כשיש מגוון עצום של פרוות faux שנראות מצוין ולא פוגעות באף אחד. אישית, אין לי בעיה עם דימויים מעולם הציד, כל עוד הם faux. נפעמת מהיכולת שלך לשלב את העקרונות האישיים שלך בעיצוב. זה מראה על כנות ויושרה.

    להגיב
  • רויטל
    30 בדצמבר 2015 ב 22:06

    מסכימה איתך לגמרי. חושבת שגם טרנד תליית ראשי האילים עומדים בסתירה לכל מי שחובב בע״ח, הרי הטרנד הגיע מעולם הציד וזה לא משנה עם זה ראש עשוי קרטון בצבעים ורדרדים, עדיין קיימת הקונוטציה.

    להגיב
  • Rotem Friedman Haimov
    30 בדצמבר 2015 ב 16:54

    מילים כדורבנות! יישר כח :)

    להגיב

השאירי תגובה