בלוג / השראה

דוגמנית על, מעצבת פנים, קייט מוס.

את הבוקר פתחתי עם ידיעה מפתיעה שהצליחה להמם אותי באופן מיידי. טרם החלטתי מה עמדתי בנוגע אליה ומהן תחושותיי, האם אני משועשעת מכך? האם זה מטריד את מנוחתי? האם השעשוע הוא מקום להסתיר מבוכה או בלבול? סביר להניח שאני קצת מבולבלת.

Photo: THE LAKES BY YOO

Photo: THE LAKES BY YOO

קייט מוס, הדוגמנית והאגדה, עושה הסבת מקצוע לעיצוב פנים, “I’m branching out” כך אמרה ל The Sunday Times. אז מה מבלבל אותי בעצם? האם קייט מוס נופלת לקלישאה של "השתחרר לי קצת כסף בגיל 40, אז עיצבתי את בית חלומותיי שיצא הכי מהמם בעולם(!!!), ועכשיו אני מרגישה בשלה להגדיר את עצמי כמעצבת פנים שיכולה לעצב גם בתים של אחרים", או שהיא סתם מקדמת איזה פרויקט נדל"ן לבתי סופשבוע של עשירי לונדון? מה שבטוח, הכותרות אומרות שהיא מעכשיו גם מעצבת פנים (גם אם יש לה מעצבת צללים), והבית המעוצב-יתר-על-המידה הזה לא היה מופיע בבלוג שלי אלמלא ענייני בקריירה שניה ותחום פרוץ.

Photo: THE LAKES BY YOO

Photo: THE LAKES BY YOO

נכון, יש אנשים שלומדים 4 שנים את המקצוע הזה ולאחר מכן יושבים במשרד ומשרטטים פרויקטים רבים, רק בשביל להבין שהחיים הם יותר מאשר ספה מרופדת בבד קטיפה בצבע וחרדל והמון עציצים. לכולם יש מקום בשוק. הנה, עובדה שזה קורה. העניין הוא ההכשרה, ומידת ההבנה בין אם היא עמוקה או שטחית בנוגע למהו בית, מהו מרחב, איך זה עובד ועל מה לשים דגש. הרי עיצוב, הוא שלם שאמור להיות גדול מסך חלקיו – ובחלקיו, אני מתכוונת לדברים נוספים מעבר לפלטת צבעים, חומרים ותקציב.

Photo: THE LAKES BY YOO

Photo: THE LAKES BY YOO

אז הסיפור הופך ליותר קלישאתי, כי קייט אומרת בראיון שהיזם האחראי על הפרויקט הוא איש שהיא סומכת עליו בעיניים עצומות, כזה שהיא יכולה להתקשר אליו בכל שאלה. אז תגיד, מה צריך להיות גובה הכיור בחדר הרחצה? הא? יש תקנים לזה? איפה, בגוגל? סתם תרחיש דמיוני שאולי קרה למישהי, גם אם היא לא דוגמנית על בהסבת מקצוע.

Photo: THE LAKES BY YOO

Photo: THE LAKES BY YOO

אז קייט מוס ועשירי לונדון לחוד, וארץ ישראל ואנשים ממעמד הביניים לחוד. לא כל רוכשי הבתים והדירות בארץ מבינים באמת מה דרוש בעיצוב פנים, מה המשמעות של עיצוב ולמה עיצוב הוא לא רק עניין של תפאורה, טרנד וסגנון.

עיצוב מגדיר בית – בית מגדיר עיצוב.

בית הוא איפה שהלב שלנו נמצא,
אליו אנו יוצקים את החיים שלנו,
בו נצרבים הזכרונות שלנו.

בית צריך לצמוח באופן אורגני יחד איתנו,
להכיל את הזכרונות שלנו
להיות המקום הזה שכל מי שנכנס,
מיד מזהה אותנו ואת טביעת האצבע
את האמירה האישית בבית שלנו.

זה בית, זה עיצוב.

אז במידה ובעולם דמיוני כזה או אחר, קייט מוס הדוגמנית האגדתית הייתה מגיעה לעשות חלטורות בארץ, הייתם מזמינים אותה לעצב לכם את הבית?

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

3 תגובות

  • ציפי
    1 באוקטובר 2015 ב 14:34

    בת/שובה לשאלתך: ממש לא. ויש מליון סיבות, שכמובן חלקם מהצילומים. מה שכן, תתחדשי על עיצוב הבלוג, מאד אוהבת :)

    להגיב
  • מעצבת פנים שלמדה 4 שנים
    30 בספטמבר 2015 ב 17:43

    מסכימה אתך בכל מילה!

    להגיב
  • עדית הלוי
    30 בספטמבר 2015 ב 16:09

    אחלה פוסט !
    :-)

    להגיב

השאירי תגובה