בלוג / בתים

מינימליזם וקונטרסט בסגנון אוסטרלי עכשווי

אוסטרליה מביאה עמה בשורה חדשה של עיצוב. בעוד הסגנון הסקנדינבי שומר על המסורת והאמריקאי נשאר קיטש כהרגלו, האוסטרלים יוצרים אסתטיקה אחרת. בית בסגנון אוסטרלי עכשווי.

גם הבית הירוק וידידותי לסביבה, עליו כתבתי בפוסט הקודם, ועמו השקתי את קטגוריית הבר קיימא בבלוג, תוצרת אוסטרליה. פרויקט זה הוא שיפוץ והרחבה של בית קיים שנעשה על ידי סטודיו F3. אמנם פחות חדשני ומעניין, אך יש בו משהו המשקף את הסגנון האוסטרלי העכשווי.

הדרמה הגדולה בבית, מתרחשת במטבח. המטבח הביתי הוא חלל בו מבלים באופן יומיומי, ולכן הוא צריך להיות מעניין ונעים. מטבח כזה, בו החלון צופה אל קיר ירוק, הוא מטבח הקשור אל החוץ באופן ישיר.

המסגרת השחורה היא אלמנט היוצר תמונה של הנוף המשתנה לאורך עונות השנה. המפגש בין האבסולוטיות האחידה של הצמח הירוק המטפס, למסגרת החלון השחורה, הוא מינימליזם של ניגודים.

כסאות הביסטרו בפינת האוכל משתלבים עם קלילותם בחלל המרווח והמואר. כסאות אלו חביבים עליי במיוחד, מאחר וישם בהם משהו נצחי כביכול. הם לא מתעייפים ולא מעייפים, ונשארים רלוונטיים לאורך שנים.

מסגרת חלון אלומיניום בצבע שחור, היא פתרון מצוין כאשר רוצים לשמור על קו מינימליסטי עם קונטרסט.  החסרון המשמעותי אשר מביא רבים לוותר על חלון בצבע שחור, הוא תריסי הגלילה. יש משהו מעיק בשחור האבסולוטי של תריס גדול בצבע שחור. כלפי חוץ זה עובד, אך כלפי פנים זה פחות נעים. על פניו, לא נראה שיש בבית הזה ארגזי תריס או תריסי גלילה, כך שאין בעיה למסגר את החצר היפה ובריכת השכשוך בחלון עם מסגרת שחורה.

גם בחדרי הרחצה ניתן להבחין בשפה מינימליסטית עם הדגשים ומפגשים מעניינים. רצפה אפורה וקירות לבנים עם מסגרות חלון בצבע שחור, מבוצעים באיכות גבוהה ודיוק מירבי.

דלת צהובה היא נגיעה קלאסית, ובשל כך גם מעט צפויה, של צבע יסוד בבית בעל פלטה נקייה של קירות לבנים, רצפה אפורה וחלונות שחורים.

האוסטרלים חביבים עליי במיוחד לאחרונה.ישנם כמה דפים אוסטרלים כגון מגזיני עיצוב ומותגים מובילים לעיצוב והלבשת הבית, אחריהם אני עוקסץבת באינסטגרם. הסגנון האוסטרלי הפך לברור ומובהק, כזה שניתן לזהות ברגע. השראה אוסטרלית במיטבה, סגנון חדשני עליו כתבתי לפני כשנתיים וחצי.

כל התמונות מהאתר של James Woodford

מקור: F3 studio

 

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

אין תגובות

    השאירי תגובה