בלוג / עבודות נבחרות

דירה בפרויקט תמ"א 38

עם תינוק בן 3 חודשים על הידיים ותכניות גדולות לעתיד, קיבלתי את הפרויקט הראשון שלי. בעצם, הוא לא באמת הראשון שלי, היו עוד רבים לפניו במהלך החמש שנים שעבדתי בסטודיו לאדריכלות ועיצוב. חלקם גדולים ומפוארים שהושקעו בהם מיליוני שקלים, וחלקם היו בתי קיבוץ שעברו הרחבה צנועה אך חכמה. אבל מבחינת פרויקט שהוא שלי לגמרי, מהריסת קירות ועד לרגע האכלוס, זה הראשון באמת.


עיצוב פנים דירה תמא 38 מיס גרות לירון גונן (2)עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (2)

זוג צעיר, עם תינוקת קטנה רכש דירה שאמורה לעבור תמ"א 38. לפני קרוב לשלוש שנים, הם פנו אליי בבקשה ללוות אותם בתהליך עיצוב הבית (אני פחות אוהבת להגדיר את זה כ"לעצב להם את הבית", זה תהליך משותף בו הלקוח הוא חלק אינטגרלי מעיצוב הבית שלו). עיצוב הבית כלל שינוי של מערך הפנים בדירה, על בסיס שאלון פרוגרמה שהזוג מילא בתחילת התהליך.

עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (5) עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (6)

לשמחתנו, לקח זמן עד שהחלו העבודות בדירה, דבר שאיפשר לנו להתלבט איך בדיוק לתכנן את הבית ומה לתעדף על חשבון מה. לדוגמה, אין בדירה זו שרותי אורחים. אם זו הייתה הבחירה הפרטית שלי, סביר להניח שהייתי מוותרת על דבר אחר במקום, העיקר שיהיה חדר שירותים נקי, מסודר ונעים לאורחים. אבל, כמעצבת פנים, תפקידי הוא להציג את היתרונות והחסרונות שבכל דבר, החל מחלוקת החללים בבית ועד לחלוקת ארונות המטבח. הבחירה היא של הדיירים וכך זה אמור להיות. הם אלו שגרים בבית והם אלו שמגשימים את חלומם. אני כאן רק בשביל לעזור.

עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (7)עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (9) עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (15)

בתהליך התכנון, היה לי די ברור שצריך להפוך את הדירה למוארת ופתוחה, כזו שיש בה זרימה נעימה ושקל לנוע בה עם ילדים קטנים במרחב הביתי. המטבח גדול ומרווח לטובת אהבתם של הדיירים לבישול ואירוח, עם אי גדול והרבה אור טבעי. לצד המטבח, נמצאת פינת המשחק של הילדים (היום כבר יש שניים). בחרנו למקם אותה בחלל פתוח בין המטבח לסלון ולחדרי השינה, כך שלא תהיה מנותקת לחלוטין, אך מצד שני שלא יהיה מצב של צעצועים פזורים בסלון. זה בחלל הציבורי, אבל עדיין פרטי. מרגיש שייך אבל לא במרכז הסלון. פתרון זה עונה על רצון ההורים בסלון מסודר ורצון הילדים במשחק במרכז הבית. פינה זו עתידה להשתנות בהתאם לצורכי המשפחה, דאגנו מראש לשקעי חשמל ולתכנון עתידי שכולל פינת עבודה וספריה קטנה.

עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (12) עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (36)עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (29)

הדירה מאוכלסת מזה כשנה. את העבודה עליה סיימנו לפני כמעט כשנה וחצי, עוד בשנת 2014. התקציב היה מאתגר מאוד ועמד על 200 אלף ש"ח, כולל עבודות קבלן. הזוג היה נחוש לעמוד בתקציב, לכן לא נמנע מלהתמקח ולהשיג מחיר טוב יותר. בנוסף, הם  לא חששו לכתת רגליים ולתור אחר רכישות שוות ומשתלמות, כולל כיור רחצה מחנות עודפים וגופי תאורה מאתר ALI express.

עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (30) עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (31) עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (33)

תפקידי בפרויקט היה לתכנן, לייעץ, להוציא סט תכניות, להיפגש עם קבלנים, ללוות לרכישות של סניטרים, לתכנן את המטבח לפרטים הקטנים, לאשר, לפקח ולבדוק שהכל מתנהל כראוי. לשלב רכישות הרהיטים הזוג המשיך לבדו, כאשר אני ייעצתי מרחוק בוואטסאפ ובטלפון. בכל זאת, ענייני תקציב. אני חייבת להודות שהם השלימו מאוד יפה את הפרטים הקטנים של הבית.

עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (37) עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (38) עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (39)

הדירה לא מושלמת, ולא נראית כאילו "מתוך קטלוג". זו האמת שלי, אינני מאמינה במושלם. הגעתי לצלם את הדירה ללא סטיילינג ואביזרים לצילום. כמו שרואים בתמונות, ככה היא. בית של משפחה צעירה, אותנטי, פשוט ונאמן למציאות.

עיצוב פנים דירה תמא 38 מיס גרות לירון גונן (7) <433A5CECE9F8E5EF5CF4F8E5E9F7E8E9ED5CF4F2E9ECE9ED5CE0E9E9ECFA20E <433A5CECE9F8E5EF5CF4F8E5E9F7E8E9ED5CF4F2E9ECE9ED5CE0E9E9ECFA20E <433A5CECE9F8E5EF5CF4F8E5E9F7E8E9ED5CF4F2E9ECE9ED5CE0E9E9ECFA20E

רשימת ספקים:

ריצוף כללי ופרקט למינציה – סופר קרמיק | חדר רחצה כללי – סופר קרמיק | ארון אמבטיה ומראה – סופר קרמיק | ריצוף מקלחת הורים – נגב עודפים | חיפוי קיר מקלחת הורים – אלוני עודפים | ארון אמבטיה ומראה בחדר רחצה הורים – יד 2 נצבע ע"י הדיירים | דלתות פנים – פרקט פור יו | מטבח – מטבחי לוגת סניף רעננה | משטח אבן קיסר – צבעי השיש עמק חפר | חיפוי קיר מטבח – רוחמה שרון | צבעים לבית – נירלט | הדומים בסלון – טורקיז בית יצחק | ספה – לובלינר רהיטים ת"א | שולחן ומזנון בסלון – י. חגי ברחוב הרצל ת"א | פינת משחק – איקאה.

עיצוב פנים תמא 38 סטודיו מיס גרות צילום לירון גונן (3)

 

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

2 תגובות

  • רבקה אקר
    12 במרץ 2017 ב 12:05

    מקסים

    להגיב
  • נועה
    5 במרץ 2016 ב 10:06

    בית מהמם!

    להגיב

השאירי תגובה