בלוג / מיס גרות כותבת למאקו

קיר גלריה כקונספט של הום סטיילינג

מתוך כתבה שלי שהתפרסמה באתר mako LIVING

קיר גלריה זה חלק חשוב בהום סטיילינג, המתבצע בכמה מישורים ושלבים, כאשר השלב הראשון הוא הגדרת הצרכים של דיירי הבית. אחריו מגיע השלב בו צריך קצת השראה, עבור הגדרת הקונספט, הסגנון והשפה העיצובית. ברגע שיש כיוון, הכל נהיה יותר פשוט. רק צריך רשימה מסודרת לפני שיוצאים לקניות. בנוסף לריהוט ואביזרים צריך גם וילונות, שטיחים וכריות ובעיקר מגוון של מסגרות עם תמונות, ציורים ואיורים לקירות.

קיר גלריה בבית הוא אחד האתגרים הגדולים, מאחר והוא מאוד אישי ויכול להיות בכל סגנון, צורה וצבע. לפני שנתחיל, אגלה לכם סוד קטן שעשוי לנחם אתכם, הצילומים המרהיבים שמתפרסמים באינטרנט ובמגזינים, נראים כל כך טוב בעיקר בזכות עבודת סטיילינג טובה, תאורה וצילום מקצועי. כל אלו יחדיו יוצרים את אפקט הוואו שאמור לגרום לכם להתפעל.

אז במיוחד עבור המתלבטים והמפנטזים, 12 תמונות של קירות גלריה מוצלחים במבחר סגנונות ופרישות. זה השלב בו אתם מקבלים השראה ובוחרים את הסגנון שמתאים לכם ולביתכם.

1. הקלאסי:
קיר גלריה קלאסי, עם שתי תמונות דומות אך שונות ובעיקר גדולות ודומיננטיות. הביצוע מאוד פשוט, אך הבחירה בתמונות עצמן היא מורכבת, מאחר וההשפעה על החלל גדולה.

לאלו שרוצים טוויסט קטן, ניתן לתלות שתי מסגרות בגודל טיפה שונה כאשר הן מיושרות אחת עם השניה בקו התחתון/העליון/האמצע.

2. האקלקטי:
קיר גלריה אקלקטי מתאפיין בעיקר ע"י מגוון של מסגרות שונות, בגדלים ובסגנונות שונים ובעיקר מחומרים שונים. לדוגמה, מסגרת בסגנון בארוק לצד מסגרת עץ ישנה ופשוטה. לשתי אלו ניתן להוסיף מסגרות בצבע לבן ובצורות שונות ואפילו מסגרת אחת כסופה בשביל הטוויסט.

כשמרכיבים קיר בסגנון אקלקטי, חשוב לשים לפחות מסגרת אחת או שתיים ישנות ועם אופי, בשביל שהתוצאה לא תצא סינתטית ועשויה מדי.
האקלקטית שלי 1 לירון גונן

3. הוינטג'י:

בניגוד לקיר האקלקטי שחלק מהמסגרות בו הן וינטג', הקיר הוינטג'י לוקח את הקונספט עד הסוף. כאן יש עיקרון אחד, הכל חייב להיות וינטג'. ממש כמו הקיר בפינת העבודה, בביתה של קרן שביט. אני בטוחה שהיא לא שילבה שם מסגרת פלסטיק בסגנון וינטג' תוצרת סין. היא דרך אגב, שדרגה את הקיר והדביקה טפט וינטג' שקנתה דרך eBay.

אם אין לכם תקציב ויכולת להדביק טפט, קנו לכם צבע קיר בגוון אפור חם שיתן רקע אותנטי לקיר הגלריה בסגנון וינטג' שלכם.

קיר מראות וינטג' בשרותי האורחים, רעיון מקורי ומלא שיק.
4. המינימליסטי:
הקיר המינימליסטי אומר הרבה במעט ולא מעמיס על החלל. ניתן להשיג זאת באמצעות שתי תמונות מופשטות ולא צבעוניות מדי אשר ידברו באותה שפה עיצובית ששולטת בחלל.

הקיר המינימליסטי לא משתלט על החלל ולא דומיננטי מדי, אך עדיין מתוחכם ובעל אמירה.

5. הבוהמייני:
הקיר הבוהמייני מתאפיין בקומפוזיציה עשירה ולא סטנדרטית, של תכנים אמנותיים במסגרות שונות ומגוונות. הוא מתאים בעיקר לשוחרי התרבות שיודעים על כל מה שמתרחש בסצנה האמנותית ומחוברים לבוהמה בעיר התוססת בה הם חיים. אז אם אתם כאלו ובמקרה גם מתגוררים בלופט תעשייתי רחב ידיים, יהיה לכם פשוט מאוד להרכיב קיר גלריה שכזה.

הקיר אמור להיות עשיר בתוכן ומגוון מבחינת סוגי המסגרות שעליו, במראה צנוע ובשילוב עם תלייה ספונטנית ללא מסגרת, כאילו תליתם את התמונה ברגע קסום של השראה. הקיר ירתק את האורחים שלכם וישאיר אותם פעורי פה מאחר והוא כל כך מורכב, מתוחכם ועשיר.

בקיר כזה אין פתרונות אינסטנט והוא נוצר מתוך תהליך ארוך של אספנות ואהבה לתרבות.
6. האורגני:
הקיר האורגני, בהשראת הטבע, נראה כאילו הוא צמח לאט לאט עם השנים והתפתח באופן טבעי מתמונה אחת. הקומפוזיציה נראית כאילו צומחת מלמטה, כאשר כל התמונות באותה השפה, ללא ניגודים משמעותיים.

7. האיקאי:
כמובן שאי אפשר בלי קיר איקאה, הוא הפתרון עבור אלו שלא רוצים להסתבך ומעדיפים לקנות הכל במקום אחד ובמרוכז. אמנם המסגרות משדרות איקאה, אבל אם תשלבו אותן באופן נכון על הקיר עם הדפסים, בדים ציורים וכו', תקבלו קיר ייחודי ומדליק.

הקיר פחות מתאים להיות בפינת האוכל, בסלון או בכניסה לבית, אבל בהחלט יכול לקשט בגאון את המסדרון בבית. זהו פתרון זול ומצוין עבור היצירות של הילדים מהגן.

8. ההיפסטרי:
הקיר ההיפסטרי הוא האלטרנטיבה של כל מי שלא רוצה להיות חלק מהזרם ומטרנד קירות הגלריה ובעל מראה מינימליסטי של גרפיקה וטיפוגרפיה.

אז אם אתם נגד הזרם ועדיין רוצים לקשט את הקירות עם כל מיני איורים והדפסים שאספתם, הפתרון עבורכם נמצא בוואשי טייפ. מדובר בסוג של מסקינג טייפ, דביק במידה קלה, שלא תקלף את הצבע מהקיר, אבל עדיין תחזיק.

כך תוכלו ליצור קיר ארעי ומדליק וגם קצת אגבי ובעיקר כזה שמשדר: זהו קיר ההשראה התקופתי שלי.
9. המתחכם:
הקיר המתחכם, הוא בעצם דימוי, חיקוי וסמל לקיר הגלריה הקלאסי שמורכב מתמונות ממוסגרות. העניין הוא התחכום וההומור שיש בקיר הזה, מאחר והוא טרנדי, ורסטילי ונגיד לכל דיירי הבית לעשות בו כרצונם.

כל מה שצריך בשביל להתחכם עם קיר כזה, הוא צבע לוח גיר, אותו תוכלו להכין בעצמכם על ידי ערבוב רובה אקרילית עם צבע קיר סטנדרטי בכל גוון שתרצו (לערבב ביחס של 2 כפות רובה לכוס צבע).

את המסגרות תוכלו לצייר בעזרת גירים סביב התמונות אותן אתם בוחרים לתלות. עם קיר כזה תוכלו להרגיש חופשיים וספונטניים להוסיף ולשנות.

10. הגרפי:
הקיר הגרפי, נותן במה נקיה ליצירות האמנות שעל הקיר בעזרת מסגרות פשוטות ולא דומיננטיות. המסגרת צריכה להיות בעובי דק ובנוכחות מינימלית, כאשר כל המסגרות הן מאותו הסוג. כך העין שלנו קולטת בעיקר את ההדפסים הגדולים שקובעים את הטון והסגנון של הקיר.

ניתן לעצב את הקיר בעזרת מסגרות שחורות ולבנות, הכל בהתאם לטעמכם האישי ולסגנון העיצובי של ביתכם. מה שיותר חשוב מבחירת המסגרות הוא ההדפסים עצמם, אותם תוכלו לקנות בחנויות שונות, בגלריות ובאיקאה. המלצה שלי היא לקנות דרך ETSY, דבר שיבטיח לכם קיר מקורי וייחודי שלכם.

11. הדרמטי
הקיר הדרמטי, מתאים במיוחד עבור האמיצים ועבור אלו שלא פוחדים להשתמש בצבע השחור. זה יכול להיות שחור על לבן, שחור על שחור ושחור על צבע בוהק. העיקר שישנה דרמה, אמירה, ייחודיות ועניין.

הקיר הדרמטי שלי במעלה המדרגות

הקיר אצלי במעלה המדרגות הוא דרמטי וקצת אקלקטי, אך טרם סיימתי איתו. אני מתכננת להפיח בו חיים ושמחה, באמצעות צביעת החלק התחתון בצבע עז או פסטל ובקו אלכסוני במקביל לשיפוע המדרגות.
קיר דרמטי עם מסגרות בשחור טרנדי, כי שחור זה השחור החדש.

12. האקספרסיבי:
הקיר האקספרסיבי נועד לכל אלו שאספו הרבה דברים טובים לאורך השנים ורוצים להראות אותם ובגדול. כל מה שצריך הוא קיר אחד ארוך והמון סבלנות ומסמרים. את הקומפוזיציה כדאי להגדיר באמצעות קו אמצע רוחבי, כפי שניתן לזהות בתמונה. אין צורך להנדס יותר מדי את פרישת התמונות וליישר ביניהן עם פלס.

אל תחששו מקומפוזיציה עקומה, כי אם כל התמונות לא ממש מיושרות, אז זה לא נראה כטעות ושם נמצא היופי – בפרטים הקטנים.

הסבר תמציתי איך להצליח לעשות קיר תמונות ב-8 צעדים:

    1. בחירת סגנון שאתם מתחברים אליו ושמתאים לבית שלכם
    2. מקבלים השראה (בפינטרסט לדוגמה), ובוחרים תמונה של קיר שמצא חן בעיניכם מאוד.
    3. מחליטים איזה קיר יהפוך לקיר גלריה ובודקים מה השטח שיש לתליית התמונות
    4. מתכננים את כמות המסגרות שאותן נתלה ואת גודלן, החל משתי תמונות ועד כמה שתבחרו ולאחר מכן יוצאים לקנות
    5. בודקים את מלאי התמונות, האיורים והציורים שיש לכם ובהתאם רוכשים את מה שצריך להשלים בהתאם לגודל המסגרת
    6. בהתאם לכמות וגודל המסגרות, מתכננים את הקומפוזיציה. יש לכך כמה אופציות:
      א. תמונות מיושרות בקו אופקי שעובר באמצע התמונות הגדולות והקטנות מיושרות מעליו ומתחתיו
      ב. תמונות מיושרות בקו התחתון, כך שהגבהים משתנים ואין קו עליון ברור
      ג. תמונות מיושרות בקו העליון, כך שהקו התחתון הוא זיגזג
      ד. קומפוזיציה רדיאלית, המורכבת מתמונה אחת גדולה במרכז וכל השאר מייצרות מעין מעגל מסביב.
      ה. קומפוזיציה ריבועית, המורכבת ממספר תמונות שיוצרות ריבוע או מלבן בהיקף החיצוני שלהן.
    7. מתחילים לסדר את הקומפוזיציה על הקיר. אפשר להתחיל מהתמונה הגדולה וביחס אליה לתלות את השאר
    8. מסיימים לתלות את כל התמונות ומתגאים בפרויקט הקטן שלקחתם על עצמכם.

כל מה שנותר הוא למצוא סגנון שהתחברתם אליו, להבין את העקרונות העיצוביים העומדים מאחוריו, להכין רשימת מלאי ובהתאם רשימת קניות ולצאת לדרך עם הרבה סבלנות. תזכרו שמה שתקנו ותעשו אינסטנט, כך יראה. לכן כדאי להשקיע זמן ומחשבה ולעשות זאת באופן מושכל.

 בהצלחה :)

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

2 תגובות

  • ליאת
    31 ביולי 2017 ב 20:51

    רציתי לשאול אם כל המסגרות חייבות להיות באותו הצבע. הסלון שלי הוא סלון מודרני בצבעים של אפור לבן ואלמנטים בתכלת.הקיר בסלון הוא לבן. האם המסגרות צריכות להיות בצבע אלומיניום או תכלת? האם ניתן לשלב משרבייה עגולה אחת או שתיים? אשמח לעזרה.

    להגיב
  • יעל
    1 ביוני 2015 ב 18:01

    היי , רציתי לדעת אם יש לך רעיון היכן אפשר לקנות פוסטר או תמונה שמזכירות את אלו בסגנון המנימליסטי?

    להגיב

השאירי תגובה