בלוג / עבודות נבחרות

סקנדינבית מינימליסטית בצפון הישן

עיצוב פנים לדירת שלושה חדרים בצפון הישן, בבניין בן 30 שנה. יצירת שינוי טוטאלי, בעזרת תכנון וחלוקה מחדש של החללים בקונספט עיצוב סקנדינבי, מינימליסטי ומונוכרומטי.

הלקוחות – משפחה בת חמש נפשות, השוהה באירופה ברילוקיישן מזה כמה שנים, ומגיעה לביקורים תכופים בארץ. מה שהביא לרכישת הדירה בתל אביב, זו עלייתם חזרה לארץ של שני הילדים הגדולים והתנדבותם לצה"ל. הרצון הטוב של זוג ההורים להעניק לילדים בית משלהם, בדמות דירה אורבנית מינימליסטית בעיצוב סקנדינבי ובלוקיישן מצוין, שתשרת אותם באופן הטוב ביותר, היה הרוח החיה מאחורי הפרויקט.

דירת 3 חדרים בעיצוב סקנדינבי

בשטח של 75 מ"ר בקומה הרביעית, עם שלושה כיווני אויר – צפון, מזרח ודרום, השוטפים את הדירה באור טבעי ומאפשרים זרימת אויר טובה. החלל הציבורי פונה לכיוון דרום, עם שלושה חלונות המאפשרים כניסה של שמש ישירה ומחממת בחורף. בקיץ השמש גבוהה ולא נכנסת ישירות לדירה, מה ששומר על טמפרטורה נעימה בתוך הבית. הדירה התפרסה גם באתר mako LIVING

עיצוב בסגנון סקנדינבי

החלום היה להפוך את הדירה ליוקרתית, טרנדית ובעלת מראה חדש ונקי בגווני שחור לבן. עוד מההתחלה נבחר הסגנון סקנדינבי בקונספט HYGGE, המתייחס לאיכות חיים, נוחות ותחושת רווחה בסביבה הביתית. בארצות סקנדינביה, מעריכים נוחות מחייה ואוהבים לחיות בסביבה נקייה מרעשים, פונקציונלית, ללא עיטורים וקישוטים מיותרים.

עיצוב שרותי אורחים

תכנון הדירה התבסס על הפרטים והצרכים עליהם ענתה המשפחה בשאלון הפרוגרמה. נעשה שינוי גדול בחדר הרחצה ושרותי האורחים, תוכננו נישות לארונות אחסון, והמטבח שונה לחלוטין, מצורת ר' לשני מקבילים. האתגר התכנוני היה שילוב של שירותי אורחים בדירה הקטנה. השרותים אשר תוכננו ונבנו לפני כ-30 שנה, לא תואמים את תקן הבנייה של היום. ובנוסף, גם לא היו מרווחים מספיק ונוחים לשימוש.

לבעלי הבית היה חשוב ליצור הפרדה בין חדר הרחצה של הילדים לשרותי האורחים, למרות שמדובר בדירה בתל אביב בה כל מטר רבוע יקר וחשוב מאוד. 

המטבח – המטבח ממוקם בכניסה לדירה, ומורכב משתי יחידות מקבילות בעיצוב סקנדינבי נקי. צד אחד מורכב מארונות גבוהים ומקרר, וצד שני הכולל אי מטבח באורך 2.7 מ'. מאחר והמטרה הייתה לעצב בית בתקציב מוגבל, הוחלט לבחור במטבח לבן מבריק של איקאה, ולעשות קיר אריחים דומיננטי שיעניק מראה מעוצב בסגנון סקנדינבי למטבח הלבן. 

מחיר המטבח כולל שיש והתקנה, היה זול בכ-30% מחברת מטבחים נוספת שפנינו אליה להצעת מחיר. דבר זה הביא להחלטה לבחור במטבח של איקאה. תהליך העבודה מול הרשת, שכלל הפקת תכניות, מדידות, והתקנת המטבח והשיש, היה רצוף מהמורות. 

עיצוב סקנדינבי עם מוטיב ברור

כמו שלכל יצירה דרוש מוטיב, כך גם כל בית זקוק למוטיב אשר יעניק את המשמעות והנגיעה הנכונה בעיצוב הכולל. מוטיב הוא ההתרחשות המעניינת והדומיננטית בחלל, ומאחר ומדובר בסגנון עיצוב סקנדינבי מינימליסטי, היה ברור לי כמעצבת, שהביטוי שלו חייב להיות באלמנט אחד ברור ומודגש.  

מאחר ולכל סגנון השפה שלו, לסגנון סקנדינבי מינימליסטי מתבקש שתהיה התרחשות עיצובית אחת ומדויקת. בדירה זו ההתרחשות היא במפגש בין הריצוף הכללי דמוי בטון לפרקט עץ אלון בגימור טבעי ובצורת פישבון, הנפגשים לאורך 9.7 מטרים ובליווי של פרופיל שקוע עשוי פליז.

שיפוץ דירה בעיצוב סקנדינבי

שיפוץ הדירה ארך כ-4 חודשים בשיא החורף, מנובמבר עד פברואר. מאחר והעבודה הייתה לא סטנדרטית והצריכה שילוב של מספר בעלי מקצוע שונים ופיקוח יומיומי על הנעשה בשטח. אובייקט מעניין שנעשה בשיתוף פעולה יפה בין איתי שמבן המסגר לקבלן של הפרויקט, הוא העמוד השחור במטבח.

מדובר בעמוד לא קונסטרוקטיבי, המסתיר צינור מי גשם (צמ"ג) היורד מן הגג. עבודה מדויקת וטובה הביאה לכך שהעמוד הוא כמו תכשיט החוצץ בין המטבח לאזור הסלון.

עיצוב דירה מודרנית בשחור ולבן 

עם אפורים על גווניהם השונים קיימים בדירה בכל פריט וחפץ, בכל חללי הבית. בחדרי הרחצה חיפוי קיר לבן, ואביזרים סניטריים בלבן, עם ברזי נירוסטה, ולא בצבע שחור נכון וטרנדי, בשל תחזוקה שוטפת וכמויות אבנית שיש במים. עיצוב סקנדינבי טרנדי ומונוכרומטי.

הארונות בחדרי השינה נרכשו ברשת איקאה, חזית מבריקה בצבע לבן ובחדר השני בצבע אפור בהיר וחם. את הארונות שידרגנו עם ידיות MANTA  עשויות עץ אלון של מעצב אוסטרלי, ונרכשו בחנות טיראדור בהרצליה.

טקסטיל   גוונים מונוכרומטיים, עם נגיעות של צהוב, חרדל וכחול כהה. על הספה בסלון ובחדרי השינה מונחות כריות של מעצבת הטקסטיל המוכשרת מיקה בר, ובחדרי השינה כיסויי מיטה שנבחרו בחנות הטקסטיל רוזבד ברעננה.

ורסטיליות  עיצוב הדירה והלבשתה נעשה מתוך מחשבה על האפשרות לוורסטיליות ושינוי של הבית באמצעות אביזרים וטקסטיל בלבד. דבר שהיה חשוב לי כמעצבת, לאפשר למשפחה המקסימה סביבה נקייה ושקטה, אליה יוכלו ליצוק את חפציהם ואת חייהם המשתנים לאורך השנים.

עיצוב סקנדינבי למשפחה מחו"ל

אם המשפחה, קוראת ותיקה בבלוג וחובבת עיצוב סקנדינבי, פנתה אליי בבוקר של אמצע יולי 2016, בעודי הריונית בחודש תשיעי המחפשת אחר חנייה בפלורנטין, לקראת יום פגישות. 

את פגישת התכנון הראשונה ערכנו כשבועיים לאחר לידת בני, ומשם הפרויקט החל להתגלגל, בלי לחץ ובקצב הנכון, דבר שהשאיר מספיק זמן לתהליך תכנון מפורט לפני השיפוץ.

רוצה לעצב את ביתך עם סטודיו מיס גרות?
השאירי פרטים ונחזור אלייך בהקדם :)

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

2 תגובות

  • karen B
    5 בנובמבר 2017 ב 21:45

    דירה יפייפיה. נשמע שהיה מאתגר, אבל התוצאה נפלאה.

    להגיב
  • נילנ
    5 בנובמבר 2017 ב 14:41

    מקסים!!
    מי הנגר שביצע את הספריה בכניסה של אלון בירצ עם קנט חשוף?
    תודה

    להגיב

השאירי תגובה