בלוג / השראה

עיצוב מטבח – 5 מוטיבים של מינימליזם עכשווי

המטבח, הלב הפועם של הבית, הוא המקום שאמור לעורר בנו השראה וגם להשרות רוגע. מקום בו אנו מבלים זמן ניכר בבישול, הפסקת קפה ושיחות חולין עם בני המשפחה. עיצוב מטבח, הוא אחד האתגרים הגדולים כשמדובר בהחלטות בעיצוב הבית.

התפישה הרווחת, כי מטבח מינימליסטי הוא קר ומנוכר שלא עושה חשק לבשל או לשהות בו כלל, אינה אלא יחסי ציבור גרועים וזכרונות קשים משנות ה-90. מטבחים מינימליסטיים עכשוויים משדרים חום ודרמה, בזכות שימוש חכם בניגודיות בין טקסטורות חלקות לעשירות ונועזות. ניגודים מודגשים בקווים נקיים.


סוד הקסם של עיצוב מטבח מינימליסטי עכשווי – 5 מוטיבים מובילים:

1. שפה – פחות זה יותר

 כמה פשוט, ככה נכון. עיצוב מטבח מינימליסטי מפחית בשימוש בידיות, מדפים פתוחים, ופרטים קטנים כמו מתלים ואפילו אריחי סאבווי שהיו כה אהובים בעשור האחרון. למראה מינימליסטי ודרמטי, רצוי לעלות עם השיש אל הקיר ולוותר על אריחים, ולבחור בחזיתות ארון חלקות לחלוטין.

https://www.instagram.com/p/BtYjRcLnPs0/

ברוב המטבחים המינימליסטיים, השימוש בידיות כמעט ולא קיים הודות לטכנולוגיה מתקדמת, המאפשרת שימוש חכם בפתיחה וסגירה של מגירות ודלתות. במידה והתקציב מוגבל ואין ברירה אלא להתקין ידית, ישנן ידיות מינימליסטיות שעשויות להתאים, רק חשוב לבדוק לפני כן כמה הן נוחות לשימוש.

2. קומפוזיציה – למטבח שלי 3 פינות

נדמה כי שילוב אי זוגי של אלמנטים שונים, מייצר קונטרסט חד ומדויק בחלל המטבח. לרוב מדובר באי מלבני, הממוקם במקביל למשטח עבודה ראשי בצמוד לקיר, ולצידו יחידת ארונות גבוהים בצבע או חומר נפרד.

ההדגשה של כל קוביה או מאסה במטבח, יוצרת הפרדה חומרית וויזואלית השוברת את הרצף ומוסיפה המון אופי. למרות הקווים הישרים והמינימליסטיים, מתקבל מטבח עם קונטרסט מעניין ובעיצוב עכשווי.

https://www.instagram.com/p/Bs-OBZTggdz/

3. צבע – שטיפה מונוכרומטית

בהמשך לגישת הפחות זה יותר, כך גם בעניין הצבעוניות מבחינת עיצוב מטבח. בחירה בגוון אפור או פסטל מעושן, ויישומה על רוב חלקי המטבח, תהפוך את המרחב לקונספטואלי וחד פעמי.

שטיפה של כל ארונות וקירות המטבח בגוון אחד, הינה אופציה אחת לעיצוב מטבח מינימליסטי עכשווי, ולרוב היא מיושמת בקומפוזיציה אחת עם טקסטורות מודגשות.

4. מרקם – טבעי ועשיר

כחלק מטרנד החזרה לטבעי ולאורגני, שילוב של טקסטורות טבעיות ועשירות בעלות נוכחות דומיננטית, הפך לכמעט הכרחי בעיצוב מטבח מינימליסטי עכשווי.

מאחר ואין ריבוי של פרטים קטנים, ומדובר לרוב במאסות חלקות של צבעים מונוכרומטיים, הטקסטורה הטבעית והעשירה, היא זו שתעניק דרמה חמימה לחלל. כזו שעושה חשק להתחיל לבשל, או לחתוך קטן קטן.

5. קונטרסט – ניגודיות גבוהה

מבנה המטבח המחולק לשלושה חלקים נפרדים באופן כמעט מוחלט בצורה או צבע, מייצר ניגודיות ברורה בין האלמנטים השונים. זו הדרמה שמרגשת, ומונעת מהמטבח להראות סתמי וחסר אופי.

השימוש בצבעים חלקים, לצד טקסטורות עשירות וחומרים שונים, מייצר ניגודיות חזקה ודרמטית, כזאת המאפיינת עיצוב מינימליסטי עכשווי. לא קורה הרבה מבחינת צורה ופרטים קטנים, אך אין זה אומר שלא קיימת דרמה בחלל.

עיצוב מטבח גם בדירות קבלן

לתכנן מטבח מינימליסטי שיראה עשיר ומיוחד, ומצד שני לא יראה פשוט מדי ואף סתמי, הוא אתגר המתקיים בעיקר בבחירה נכונה של צבע וחומר. תכנון המטבח בחלוקה למאסות, הוא חלק חשוב כבסיס לעבוד איתו, אך הפרטים הקטנים הם אלו שעושים את ההבדל.

דוגמאות מקומיות למינימליזם עכשווי:

https://www.instagram.com/p/BtYjRcLnPs0/

אסיים במשפטה של קוקו שאנל, עליו אני תמיד מספרת ללקוחותיי – "לפני שאת יוצאת מהבית, הסירי מעלייך את האקססורי האחרון ששמת על עצמך". איך זה נוגע לעיצוב מטבח? מאחר ואנו נוטים לרוב להוסיף עוד ועוד, עלינו לעצור ולהתבונן, ולהיפרד מתוספת אחרונה אחת או שתיים.  LESS is MORE.

מוזמנים להתייעץ איתי בקבוצת הפייסבוק מועדון הבר קיימא – בית טבעי ומינימליסטי, צמחים ואנרגיות טובות

פורסם לראשונה במדור "האוספים שלי" באתר mako LIVING

תמונה ראשית: צילום Shannon McGrath מקור The Local Project

רוצה את הפוסטים ישירות למייל?

שומרות על קשר

הרשמי לקבלת פוסטים, עדכונים והטבות בלעדיות לתיבת המייל שלך


סטודיו מיס גרות מתמחה בעיצוב פנים מינימליסטי
לחצ/י כאן לפרטים נוספים

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

אין תגובות

    השאירי תגובה