בלוג / עיצוב בר קיימא

איקאה בערכי הקיימות

באביב הקרוב תגיע קולקציית Hjärtelig לחנויות הרשת, ותביא עמה את בשורת הקיימות להמונים. מגוון פריטים מחומרים טבעיים וברי קיימא יהיו זמינים במחירים נגישים, לכל מי שיבקר בסניף איקאה הסמוך לביתו. זהו מאורע חגיגי עבורי, מאחר וערכי הקיימות מובילים אותי בעבודתי כמעצבת פנים ובלוגרית, ואיקאה כאן בשביל להפוך את הקיימות לנגישה וזמינה.

עמוק לתוך העשור השני של המאה ה-21, קיימות מתגלה כסוד לאורח חיים בריא ומאוזן. מעבר לשמירה שלנו על איכות הסביבה (או לפחות מזעור נזקים קיימים ומתמשכים), ישנה חשיבות רבה מאוד על שמירת הסביבה הביתית נקייה מרעלים וחומרים סינתטיים. החל מאפריל 2018, איקאה תאפשר לנו לשפר את הסביבה הביתית שלנו, ולהפוך אותה למעשירה ותומכת על ידי השקת קולקציה התואמת את ערכי הקיימות.

הקונספט העומד מאחורי הקולקציה הוא לשפר את איכות החיים שלנו בעזרת פריטים מחומרים ברי קיימא, ובכך לעודד אותנו לקחת הפסקה מהכל ולהיות ברגע. בין אם זה לעשות יוגה, לטפח צמחי בית, או סתם להתרווח בנעם בין חומרים טבעיים, איקאה רוצה שנעשה PAUSE ופשוט נהיה. חיים ברוח ה- HYGGE, סוד האושר של הדנים.

 

איקאה חוזרת אל שורשיה הסקנדינביים

קולקציית Hjärtelig כוללת מוצרים מחומרים טבעיים וידידותיים לסביבה – קש, עשב ים, כותנה ושעם, ומציעה לעשות יוגה על מזרן עשוי 100% כותנה אורגנית בעיצוב שקט ונעים, לישון במיטה עשויה ראטן ועץ מלא, אשר תמשוך אותנו להתפנק בסביבה טבעית ונעימה, פרגוד עץ מלא לחציצה טבעית ושקטה בין חללים, נרות ריחניים מסוג חדש (לפחות עבור איקאה), המורכבים מתמציות ריח טבעיות של צמחי תבלין ופירות.

פריטים מחומרים ברי קיימא משפיעים באופן משמעותי על הסביבה הביתית, גם אם לא ניתן להבחין בכך במודע. דבר מובן, מאחר והמודעות שלנו תמיד די מוגבלת ביחס לכל מה שבאמת קורה מסביבנו. אלו לרוב הדברים שאיננו יודעים, כמו הרעלים המתפזרים באוויר החלל מחומרים סינתטיים, חומרי ניקוי ואלקטרוניקה. הפתרון להפיכת הסביבה הביתית לנקייה מרעלים, הוא שילוב של חומרים טבעיים וברי קיימא, כגון: קש, במבוק וכותנה, יחד עם צמחי בית מטהרי אוויר ומשפרי אווירה.

צמחי בית הם חלק בלתי נפרד מחיי ומהסביבה הביתית שלי ושל משפחתי. זהו תחביב ממכר, מאחר והטבע הוא מופלא ומרתק, כך שמבחר הצמחים בביתי גדל באופן תמידי, וכעת אני מגדלת עשרות צמחים באהבה (ליתר דיוק, ספרתי 46 צמחי בית ועוד 10 ייחורים עבור כתבה ש). ואיזה כיף לגלות שישנם לא מעט פריטים בקולקציית Hjärtelig  המיועדים לצמחי בית.

הקולקציה פונה לכל החושים עם דגש מיוחד לחדר השינה בשל חשיבותו הגדולה כמקום בו אנו מתחילים ומסיימים את היום. חומרים טבעיים יגרמו לנו לחוש יותר בנוח, ובכך להיות רגועים ונינוחים בין טקסטורות טבעיות וקווים נקיים.

צילומים: ikea.com

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

5 תגובות

  • ליאת בלזר
    6 באפריל 2018 ב 23:05

    יו…הקולבים מהבמבוק..שבו את ליבי.
    כמה רדודה אני יכולה להיות? :)

    להגיב
  • שירלי סרבי
    18 במרץ 2018 ב 17:21

    #הלכתילהתעלףתכףאשוב

    אשמח לדעת מתי יגיע לאיקאה
    התעלפתי כל הכילה לחדר השינה

    פוסט משגע כולו טוב וסטייל

    להגיב
    • Miss Garot
      19 במרץ 2018 ב 11:45

      תודה שירלי! במגזינים בחו"ל פורסם על תחילת אפריל, לא יודעת מתי בדיוק יגיע לחנויות בארץ.

  • מרב
    11 במרץ 2018 ב 11:36

    פוסט מקסים :))
    אשמח לקרוא עוד המלצות שלך על מימוש HYGGE בארץ.

    להגיב
    • Miss Garot
      19 במרץ 2018 ב 11:44

      תודה מרב. מימוש HYGGE בארץ צריך להתחיל קודם כל בראש ובבית. לחיות בבית נקי מחפצים מיותרים, לא לרכוש אקססוריז טרנדיים וזולים, וחפש את ההשראה והמוטיבים העיצוביים בטבע. בין אם זה בעציצים, טקסטיל טבעי, עצי סחף וכו', המימוש של HYGGE לא מצריך ביקור בחנויות לעיצוב הבית.

השאירי תגובה