בלוג / עיצוב והלבשת הבית

בשורת הבוהו של איקאה

רשת איקאה עושה את זה שוב ובגדול, עם השקת קולקציה חדשה המביאה עמה בשורה לאוהבי הסגנון הבוהמייני הטרנדי והאהוב. סביר להניח שהקולקציה החדשה תעטר בתים רבים ברחבי העולם. פוסט המוקדש לקולקציה עם גוון אתני ונסיון להיות אותנטי בתקופה של פוסט אמת.

IKEA-SS17-5את הדברים הכי שווים מגלים במקרה. ככה זה, בלי לצפות מראש זה מכה בך בחוזקה. כך קרה כשראיתי את קולקציית JASSA לראשונה, כאילו כל פנטזיות רהיטי הבמבוק הטבעי והדפסי הטקסטיל האוריינטלים המוטרפים שרק קיוויתי למצוא, נחשפו בפניי בכתבה של מגזין INSIDEOUT האוסטרלי.gravityhome-ikea-piet-hein-eek-jassa8-1024x7461
כמות הפוסטים שפרסמתי בבלוג על איקאה לא מועטה, אך אין כאן עניין של פרסום, תוכן ממומן וכו', מה שמביא אותי לכתוב על הרשת זה בעיקר החדשנות שלה, הקשר למתרחש בעולם, והבשורה האוניברסלית שאיקאה מגישה מזה שנים.
gravityhome-ikea-piet-hein-eek-jassa14-1024x10241שימוש בחומרים טבעיים וממוחזרים, עשויים במלאכת יד, יחד עם אתיקה של סחר הוגן ותמיכה באוכלוסיות חלשות במדינות עולם שלישי – כל אלו הן הסיבות שאני אוהבת את רשת איקאה העולמית. חדשנות, קידמה ונגישות. לא שאין לרשת במה להשתפר, אבל נכון לעכשיו מבחר הקולקציות והמגוון הרחב של המוצרים – מוצלח יותר מכל רשת נגישה אחרת (ובארץ במיוחד).
gravityhome-ikea-piet-hein-eek-jassa4-1024x8761מה היינו עושים בארץ אם לא היה לנו את רשת איקאה? כנראה שמשלמים מחירים עוד יותר מופקעים על ריהוט ואבזור לבית ובעיקר מתפשרים על כל מיני מוצרים תוצרת סין באיכות בינונית ובטעם רע. אז תודה לך איקאה על מה שאת כן נותנת לנו כאן בלבנט הים תיכוני.
gravityhome-ikea-piet-hein-eek-jassa11-1024x684והקולקציה? קצת כמו חלום שמתגשם עבור חובבי סגנון הבוהו הרועש, עמוס בהדפסים אתניים המתשתלבים עם חומרים טבעיים. אמנם עבורנו, מזרח הים התיכון, הלבנט בעל המסורת העשירה, מספיק לקפוץ לסיני (לצערי לא ממש ריאלי) בשביל למצוא הדפסים אתניים שכאלה ורהיטי קש איכותיים ויוצאי דופן. אך לא, סיני לא אפשרית עבורנו, לפחות לא כמו סניף איקאה הקרוב.
PH140258 (1)העובדה שאיקאה מביאה עמה בשורה בוהמיינית-אתנית לארץ ישראל, מעוררת בי מחשבות ותהיות על תקופת פוסט האמת בה אנו חיים. החפצים שאנו קונים הם חיקוי של משהו אחר, האותנטי החדש הוא זכרון המתקיים דרך חיקוי של מה שאנחנו מכירים או זוכרים, ורסיה אחרת של אינטרפטציה אישית על משהו שכבר קיים. אז כן, איקאה ובשורת הבוהו של קולקציית JASSA מאת המעצב הדני Piet Hein Eek היא קולקציית פוסט האמת של איקאה לשנת 2017.
collection_jassa_en_rotin_ikea_printemps_2017_3כמעצבת פנים העובדת בישראל, אני שמחה לדעת שיש קולקציה כזאת בהישג יד ובמרחק של 14 דקות נסיעה מביתי. כולי ציפייה למשש את הטקסטיל, לבחון את הטקסטורות השונות ולבחור ריהוט חדש לזולה במרפסת שלי לקיץ הקרוב.

כל התמונות של IKEA

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

תגובה אחת

  • ליאת בלזר
    21 במרץ 2017 ב 19:30

    יוווו…קולקציה לפנים!!!! בריאה על זה..
    תודה רבה על השיתוף..מחכה לזמן פנוי לקפוץ לסניף הקרוב :)

    להגיב

השאירי תגובה