בלוג / עיצוב והלבשת הבית

איקאה סייל 5 פריטים נכונים, טבעיים וידידותיים לסביבה

הקיץ כאן, הילדים בחופש, והבית נשאר מקום המפלט האידיאלי מהחום הקשוח שבחוץ. זמן טוב לבחור חמישה פריטים מהסייל של איקאה לקיץ הקרוב, כאלו שיהפכו את השהייה בבית לנוחה יותר, ולא יבלטו בהוצאות הקיץ השוטפות. 

לאורך השנים פיתחתי חיבה מיוחדת לרשת איקאה, עליה גם כתבתי לא מעט (מוזמנים לחפש 'איקאה' כאן בבלוג). יש לי הערכה רבה לרשת המתנהלת בצורה טובה ואמינה, מציעה מגוון רחב מאוד של מוצרים, משתמשת בסחר הוגן ודואגת לעורר מודעות בנוגע לסביבה ולמיחזור.

עם השנים אנו נחשפים יותר ויותר להשפעה של מודל החיים המערבי על כדור הארץ, ישנם דברים רבים אשר מטרידים את מנוחתי, וצרכנות מוגזמת היא אחד מהם. לא מאוד ברור לי הצורך הצרכני לרכוש עוד ועוד פריטים מיוחדים ושווים ולהיות מאושרים מהם לחמש דקות או יומיים (תלוי כמה זה עלה לנו). כמה צריך לעבוד בשביל לממן את התשוקה הצרכנית הזאת?! והאם בית מושלם הוא המתכון לאושר? אבל לא לשם כך התכנסנו :)

בחרתי לבחור בחמישה פריטים בלבד, כאלו שהם מספיק ידידותיים לסביבה וגם לכיס, ונכונים יחד באותו חלל – לפחות חלקם, תלוי בקומפוזיציה הכללית. הרשימה היא מינימליסטית, טבעונית ומודעת לסביבה ולחומר, כמעט כמו כל דבר שאני מתעניינת בו. מבלי חפצים מיותרים, מבלי פיתויים, מבלי לשחרר סכום שיבלוט ברשימת ההוצאות של הקיץ. סביר להניח שאותי לא תמצאו בסייל, אנחנו עדיין בתהליך של פינוי חפצים ופרטי ריהוט מיותרים מהבית, ובאופן כללי מרוצים מאוד מריהוט הוינטג' יד שניה שיש לנו, מהריהוט הבסיסי המשלים, ומהפופים הנוחים שיש לנו במרפסת (שמרגישה קצת כמו סיני).

1. כורסה מחומר טבעי בעבודת יד MASTHOLMEN

הבחירה הראשונה היא הנוחה והטרנדית מכולן, כורסה שהיא הכי בוהו שיק, וגם עשויה בעבודת יד מחומרים טבעיים. בחירה טובה ונכונה לבית או למרפסת. עם כמה כריות היא בכלל מושלמת. מחיר: 350 במקום 495 ש"ח. שימו לב שהיא במלאי רק בסניף בקרית אתא.

2. ארונית מעץ אורן מלא HURDAL

ישנם רהיטים שהם מכוערים אבל בקטע טוב, וזה אחד מהם. הבחירה בארונית מעץ אורן מלא, עולה באופן ישיר מהצורך המשפחתי שלנו בארון אחסון קטן וטוב לחלל הציבורי. מקום לשים בו את התיקים, הכובעים והאביזרים השתמיד הולכים לאיבוד (כובעים אמרתי?). אז זה מעץ מלא, בעל מראה טבעי, ומתאים לחללים קטנים בשל גודלו ונוכחותו. לא עוד לבן משעמם – ירוק ועץ טבעי זה הדבר, וגם מתאים מאוד לפריט הראשון ברשימה. מחיר: 1,195 במקום 1,595 ש"ח.

3. שטיח באריגה שטוחה SATTRUP

שטיח לסלון או לפינת האוכל, עשוי  מסיסל, סיב טבעי המופק מצמח האגבה. וכן, לא מדובר בהברקה עיצובית, אך זהו בהחלט פתרון מעניין ונכון עבור אלו שלא רוצים שטיח צמר בביתם. לתעשיית הצמר דימוי טוב יחסית, אך בפועל הכבשים חיות חיים שלמים בשעבוד לתעשייה זו ולמטרות אסתטיקה. ברגע שעוצרים לחשוב, לשאול ולהבין מהו המחיר האמיתי של מוצרים מסויימים, מבינים שלעתים רבות יש מי שמשלם מחיר יקר בהרבה. מחיר: 495 במקום 795 ש"ח.

4. כיסוי לכרית כחול מפוספס SOMMAR 2016

כיסוי לכרית, במראה נקי וטבעי. יש משהו בפס המינימליסטי הזה, שמשאיר מקום לעוד, לא מעמיס על העין ובעיקר משדר אוירה של קיץ ונקיון. עובד יפה יחד עם פריטי הקש, האורן והבמבוק ברשימה זו. גודל הכרית 50/50 ס"מ וניתן להוריד לכביסה. מחיר: 35 במקום 55 ש"ח. נגמר מהמלאי בסניף נתניה.

5. כלי נתלה לצמחים SOLROSFRO

להשלמת המראה הטבעי, ולעידוד תוספת חמצן ואנרגיה ירוקה לבית, בחרתי בכלי נתלה לצמחים. קוטר הכלי הוא 34 ס"מ, מה שיאפשר לשים שרך יפה או צמח נשפך אחר בפינת החלל או בסמוך לחלון. מחיר: 49 במקום 69 ש"ח.

זו הרשימה שלי לקיץ 2017 – מינימליסטית, מדויקת, טבעית וטבעונית. ידידותית לבעלי החיים וכדור הארץ, וגם לכיס. קיץ נעים ושמח :)

כל התמונות בפוסט, איקאה.

 

נרשמת כבר לניוזלטר של מיס גרות?

שומרות על קשר

הרשמי לקבלת פוסטים, עדכונים והטבות בלעדיות לתיבת המייל שלך

 

 

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

אין תגובות

    השאירי תגובה