בלוג / עיצוב והלבשת הבית

איקאה של מינימליזם ומונוכרומטיות טבעית

איקאה הופכת להיות החנות המתוחכמת והמינימליסטית שתמיד רציתם לקנות בה ולא היה לכם את התקציב המתאים. בעזרת קולקציה חדשה ונהדרת של המעצבת Ingegerd Råman, העושה שימוש בחומרים טבעיים ושומרת על עיצוב מינימליסטי אך מתוחכם. אל תטעו, זהו לא פוסט שיווקי, אלא הבחירה הנקייה שלי כמעצבת ובלוגרית לשתף בקולקציה החדשה והמרשימה VIKTIGT של איקאה, קולקציה שאת שמה אין סיכוי שאצליח להגות. כן, בגלל שמה המסובך ובזכות יופייה המרענן בקטע אחר, בקטע מינימליסטי. איקאה של מינימליזם ומונוכרומטיות טבעית-002קולקציה חדשה של איקאה IKEA VIKTIGT 2016 בלוג מיס גרות (10) קולקציה חדשה של איקאה IKEA VIKTIGT 2016 בלוג מיס גרות (5) קולקציה חדשה של איקאה IKEA VIKTIGT 2016 בלוג מיס גרות (13) קולקציה חדשה של איקאה IKEA VIKTIGT 2016 בלוג מיס גרות (14)

הפעם לא יכולתי להישאר אדישה אל מול המראות הללו. תוך כדי כתבה ושמירת תמונות, מתעורר בי רצון עז לעשות סטיילינג מחודש לבית שלי, או לפחות להסתפק בכמה פריטים שווים. כל הקש הזה מצליח לרגש אותי באופן מיוחד. המרקם והתחושה של החומר, הטקסטורות, הצורות הפשוטות, הקומפוזיציות. כל אלו הם המקום הנקי והמדויק שאנחנו צריכים לצעוד לקראתו, או לאמץ לביתנו. יש משהו בפשטות הזאת שנראית כל כך קלאסית ונקייה, ללא משחקים, ללא אמירות מיותרות, ללא הצורך לצעוק "תראו אותי אני בצבע ורוד פוקסיה וירוק דשא" (גם לצבעי פסטל עדינים ניתן להלביש ציטוטים נחמדים ומשעשעים. אני כבר אחשוב על משהו).

קולקציה חדשה של איקאה IKEA VIKTIGT 2016 בלוג מיס גרות (15) קולקציה חדשה של איקאה IKEA VIKTIGT 2016 בלוג מיס גרות (40)קולקציה חדשה של איקאה IKEA VIKTIGT 2016 בלוג מיס גרות 42קולקציה חדשה של איקאה IKEA VIKTIGT 2016 בלוג מיס גרות (36)

אז כן, זו השנה שהמסכות יורדות, ההצגות מפסיקות וכל הפיצ'יפקעס מפנים מקום לפריטים נקיים וכונים העשויים מחומרים טבעיים. כבר מעל לשנה וחצי שאני לא דוגלת בקירות צבעוניים ובדברים צעקניים. אם את רוצה להגיש משהו, עדיף שזה יהיה קטן נכון ומדויק. כמו ארונית אחת שהיא צבעונית ומגניבה. בעיניי ולטעמי, לא צריך לצעוק לכל כיוון. עדיף לשמור ולהפתיע. אז כן, הבית שלי ובתים שאני מעצבת, נוטים אל המונוכרומטיות בשנה האחרונה. כל הקירות הסגולים והירוקים נצבעו באפור אבן, וכעת יש מספיק מקום לשלב פריטים מהקולקציה הזו לדוגמה. נראה שהפשטות הפשוטה הזו היא הדבר הנכון לשלב בבית בתקופה זו, מתוך אהבה לטבע, לטבעי ולפשוט. זה נגיש, זה אקולוגי וזה בעיקר אלגנטי.

קולקציה חדשה של איקאה IKEA VIKTIGT 2016 בלוג מיס גרות (9) קולקציה חדשה של איקאה IKEA VIKTIGT 2016 בלוג מיס גרות (7)קולקציה חדשה של איקאה IKEA VIKTIGT 2016 בלוג מיס גרות (32)

הקולקציה היא פשוט תענוג לעיניים, בעיקר לחובבי החומרים הטבעיים כגון במבוק וקש. זה הזמן לשמור את דמי הכיס של פסח לאחרי החג, הפריטים יהיו בחנות החל מחודש מאי הקרוב. בנוגע למחירים שטרם פורסמו, אין לי מושג. אני מניחה שזה יהיה בסקאלה של הבינוני גבוה, בעיקר כי מדובר במוצרים העשויים עבודת יד מחומרים טבעיים. מה שכן, פריט אחד או שניים יכולים להספיק בשביל לשמח לבב אנוש, בעיקר של בעלי התקציב הצנוע. המקדימים במיוחד, יוכלו לסגור את הדקורציות והמתנות לחג שבועות הקרוב שחל באמצע יוני. יש לי תחושה שאני ארכוש כמה כלי קרמיקה יפים למטבח וסלסילות קש תלויות בצבע שחור לעציצים שלי. גם הסלים הגדולים עשו לי נעים בעין, אני רק תוהה לאן וכמה.
איקאה של מינימליזם ומונוכרומטיות טבעית1-002קולקציה חדשה של איקאה IKEA VIKTIGT 2016 בלוג מיס גרות (33) קולקציה חדשה של איקאה IKEA VIKTIGT 2016 בלוג מיס גרות (35)קולקציה חדשה של איקאה IKEA VIKTIGT 2016 בלוג מיס גרות (34)

כל מה שבחרתי לשתף בכתבה, אהבתי. אין לי סיבה או צורך לשתף בפריטים שהם לא יפים ומוצלחים בעיניי. כעת, נותר רק לקוות שהמלאי יהיה מספק ושהמחיר יהיה נגיש. בכל זאת, לא מדובר בחנות בוטיק אלא ברשת גדולה ובינלאומית. טוב שרשת כמו איקאה מנגישה עיצוב יפה, מקורי ומיוחד לקהל הרחב. זה הזמן להיות קצת יותר מינימליסטיים, טבעיים ומונוכרומטיים. חג אביב שמח!

כל הצילומים של IKEA

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

5 תגובות

  • דורית
    29 באוגוסט 2016 ב 15:07

    האם הקולקציה הזו הגיעה לארץ? אני לא מוצאת אותה באתר הישראלי, באתרים בחו"ל היא נמצאת

    להגיב
  • רוית
    19 באפריל 2016 ב 16:46

    מקסים ואוהבת מאוד חומרים. לפעמים מרגישה כמו פיצול אישיות, אטהבת צבעים ושמייח וגם מונוכמטי וכבוד לחומר הגולמי. כמו שכתבת " בא לי לעצב מחדש את הבית שלי" ומנסה לחשוב מה להחליף. יש בקולקציה כסאות אוכל מקש?

    להגיב
    • Miss Garot
      19 באפריל 2016 ב 16:50

      מבינה אותך, זה הכל עניין של שילוב ואיזון. בנוגע לכסאות, נראה שיש לפחות שני דגמים של כסאות אוכל שמגיעים בכמה שילובים של צבעים.

  • Inbal Rubinענבל
    19 באפריל 2016 ב 07:17

    מקסים!
    אני לפעמים מתה על הפשטות שלהם (חוץ מזה שכמעט כל הבית שלי מרוהט איקאה..)
    הצלחות פשוט משגעות ואני בטוח הולכת לעשות סיבוב אחרי החג כשהקולקציה תגיע.

    להגיב
    • Miss Garot
      19 באפריל 2016 ב 16:56

      הצלחות באמת משגעות!

השאירי תגובה