בלוג / צמחי בית

סטיילינג עם צמחים – 5 יתרונות וטיפים למתחילים

מעבר להיותם פריט עיצובי טרנדי ומיוחד, ביכולתם של צמחי בית לטהר אוויר ולשנות את האווירה בחלל מסתמית, לטבעית ומלאת חיים. סטיילינג עם צמחים בחדר הרחצה, זו גישה חדשנית בעיצוב, ולה כמה יתרונות בולטים:

עיצוב: לירון גונן, סטודיו מיס גרות | צילום: שירן כרמל

1. טיהור אוויר

ביכולתם של צמחי בית מסוימים לספוח אליהם כימיקלים ורעלנים, המשתחררים לאוויר החלל מחומרי ניקוי וטואלטיקה. דבר זה משפיע באופן ישיר על האוויר שאנו נושמים ועל בריאותנו.

2. אקסטרה חמצן

בשונה מאיתנו, צמחים עושים פוטוסינתזה, דבר הנחוץ לחיים העולם הזה, ונחוץ גם עבור הצמח שיצמח וישגשג. שחרור קבוע יומיומי של חמצן לאוויר החלל, הוא דבר הכרחי ונחוץ במיוחד בחדר רחצה עשיר בלחות.

3. מניעת עובש

מרב הלחות בחלל נספגת אל העלים, כלי החרס והאדמה, ובכך מצמצמת באופן משמעותי את הופעת העובש על הקירות. זהו יתרון גדול, המוכיח כי תרומתם של צמחים לחדר הרחצה היא אידיאלית ואף הכרחית.

עיצוב: לירון גונן, סטודיו מיס גרות | צילום: שירן כרמל

4. שיפור אקוסטיקה

צמחים תורמים גם לאקוסטיקה בחדר, במיוחד אלו בעלי העלווה העשירה, המסוגלת לספוג את גלי הקול ולהשרות שקט ושלווה. שרך בוסטון הוא צמח מצוין שיביא שקט לחלל.

5. וויסות חושי

כמו שהטבע מעורר את החושים, כך הוא גם מסייע לווסת אותם. מחקרים מצאו קשר בין שהות בקרבת צמחים להפחתת חרדה ודכאון, ושיפור יכולות ריכוז וחשיבה. מקלחת בסביבת צמחים מרעננת ומעוררת השראה.

עיצוב: לירון גונן, סטודיו מיס גרות | צילום: שירן כרמל

סטיילינג עם צמחים – מדריך מקוצר

העיצובים הכי יפים הם של הטבע, ולנו נותר רק להתבונן ולהנות מיופיים, או לנסות לחקות אותם. לעומת אביזר טרנדי המיוצר בסין, צמח יפה יוסיף אווירה של התחדשות וצמיחה לחדר הרחצה.

אילו סוגי צמחים מתאימים?

צמחים טרופיים שמוצאם ביערות הגשם של מרכז אמריקה ודרום מזרח אסיה, יתאימו לחדר רחצה לח ומוצל. אלו שאוהבים צל ולחות, כגון: שרך, פוטוס, אלוקסיה, מונסטרה ושערות שולמית הגדל פרא בנחלי הצפון, ישרדו ואף ישגשגו בחדר הרחצה.

בנוסף לטרופיים, גם צמחים כגון כידונן (לשון החותנת), זמיה, קרני אייל ודרצנה, ישמחו לגדול במקלחת  צמחים אלו, ויזדקקו להשקייה מועטה בשל הלחות המוגברת בחלל.

איך להתחיל?

לפני שמתחילים לעשות סטיילינג עם צמחים, בדקו כמה אור טבעי יש בחדר, והחליטו היכן למקם את הצמחים. מומלץ להתחיל עם 2-3 כי צמחים לא אוהבים לגדול לבד. הגדירו תנאי גידול, בחרו צמחים מהרשימה, והכינו רשימת קניות כולל כלים ואדמה לשתילה.

עיצוב וצילום: לירון גונן

העיקר הוא המגוון

ממש כמו בטבע, שהוא אקו סיסטם שלם ומגוון, רצוי שנגוון גם בסוגי הצמחים שנבחר לביתנו. גיוון הוא העיקר – מקמו גדול לצד בינוני, עשיר לצד מינימליסטי וכל מה שיהיה מגוון מעניין יחד. על מדף הצמחים שלי ניצבים מימין לשמאל: סקנדנס, סרופגיה, קקטוס זיגזג, פילאה וריפסליס.

רוצים לדעת איך לעשות סטיילינג עם צמחים על מדפים? הכל כתוב בפוסט – צמחים על מדפים – 5 סגנונות וטיפים ליישום קל ונכון

היכן למקם את הצמחים?

הגדולים והכבדים שצומחים כלפי מעלה, ימוקמו באופן טבעי על הרצפה בפינת החדר או לצד ארון הרחצה. הקטנים והבינוניים ימוקמו יחד על מדף גבוה או סולם עץ, לצד החלון או בתוך המקלחון. צמחים אוהבי לחות ניתן למקם בתוך המקלחון.

רוצים לדעת אילו צמחים מתאימים לחדר הרחצה? תוכלו לקרוא בבלוג מקלחת טרופית יפה – צמחי בית לחדר הרחצה או במדור שלי במאקו מקלחת טרופית יפה: צמחים לחדר רחצה נקי ונעים יותר

ירקה, ירקה מצויצת, צמח נשפך, חדר רחצה, צמחים קטנים
ירקה פוטוס וסנסיווריה בחדר הרחצה שלי, צילום: לירון גונן

כמה זה עולה לנו?

שלושה צמחים בגודל בינוני עם כלי חרס פשוט וקלאסי, יעלו כ-150 ₪. היתרון בכלי חרס הוא היכולת לספוח לחות ולאפשר לאדמה לנשום ולהתאוורר במידה הרצויה. סטיילינג עם צמחים לא אמור לעלות יותר מכמה מאות שקלים בודדים, ואף פחות.

זו אני :) לירון גונן, סטודיו מיס גרות | צילום: שירן כרמל

מחקרים מוכיחים כי שהייה בטבע או בחברת צמחים משרה עלינו רוגע, מה שמסייע לנו להתחיל את היום טוב יותר. אנשים שמגדלים צמחים מאריכים חיים וסובלים פחות מחרדות ודכאון. זו חדשנות בעיצוב.

כל הסיבות מראות למה רצוי לאמץ צמחים לסביבה הביתית. במיוחד בתקופה הנוכחית, בה ברור כי לעיצוב יש השפעה ישירה על איכות החיים שלנו, טאצ' ירוק ישרה רוגע ויעורר בכם השראה.

הפוסט הבא בסדרה לכבוד הפופ אפ >>> מדריך צמחים – 10 הנבחרים לפופ אפ בנגב

אוהבת צמחים ועיצוב טבעי? הצטרפי לניוזלטר של מיס גרות

שומרות על קשר

הרשמי לקבלת פוסטים, עדכונים והטבות בלעדיות לתיבת המייל שלך

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

אין תגובות

    השאירי תגובה