בלוג / עבודות נבחרות

עיצוב פנים לדירה על השדרה – באוהאוס ובר קיימא ברוטשילד

זה מדהים שפרויקט עיצוב פנים לדירה בתל אביב הצריך כמה שיחות טלפון בכדי לגרום לי להיענות לאתגר. יום בהיר אחד בתקשרה אליי מישהי מקסימה, נקרא לה דקלה (שם בדוי), שביקשה את עזרתי בעיצוב הדירה של סבתא שלה בתל אביב. התקציב שהיא מעוניינת להשקיע, כך אמרה, נע בין 60-80 אלף שח. די מהר עניתי שתקציב כזה לא מתכנס לעיצוב פנים והצעתי פגישת ייעוץ במקום.

חלל המגורים, צילום: לירון גונן

עברו כמה ימים ודקלה התקשרה אליי שוב, הפעם עם סרטון של הדירה ורצון ממוקד שאצטרף לפרויקט שכבר קורה במקום המעצבת שהועזבה מן הפרויקט. שאלתי היכן הבית ממוקם, "בשדרות רוטשילד" היא אמרה, "וואי האמת שאני מוותרת, לא אוהבת להגיע ללב תל אביב בלי חנייה" אמרתי, "יש חניה בבניין" ענתה וזה חתם את העניין. נראה שמאז הכל היסטוריה – כך בצעדים מהססים זכיתי לעצב דירה שהיא פיסת היסטוריה.

תכנית ריהוט של הבית, תכנון לירון גונן לסטודיו מיס גרות

קצת על הבית והקונספט

בגדול מדובר בדירה בשטח של כ 200 מ"ר בקומה שנייה על השדרה, בדיוק אל מול צמרות העצים. הבניין כולו שייך למשפחה מקסימה, צאצאיו של תעשיין חלוץ בארץ. כשהגעתי אל הבית לראשונה, השיפוץ כבר היה בעיצומו.

מה שדקלה חיפשה והגיעה אליי, הוא האפשרות לעשות עיצוב קצת אחר, במודעות קשובה ובערכי הקיימות. איפשהו על הדרך עם המעצבת הקודמת, הרגישה שצרכיה ודעותיה לא מתכנסים אל הקונספט העיצובי שהמעצבת יזמה.

כך פרויקט זריז ומרגש של הלבשה ועיצוב חדר רחצה בדירה בת 100 שנה יצא לדרך. בין שיטוטים וחיפוש אוצרות של הסבתא המנוחה בעליית הגג, לחיפוש חומרים טבעיים ויצירת מרחב נעים ומיטיב עבדנו יחד בהקשבה מלאה.

ישן פוגש חדש, פוגש עקרונות של קיימות

מתוך עקרון אני לא מצלמת באופן מקצועי בתים בעיצובי. מעדיפה להביא לכאן באותנטיות את היצירה עצמה. בין אם אלו התכניות שיצרתי לפרישת הריהוט, דרך עיצוב הרהיטים בחלל (כולל הספריה בסלון שעיצבתי במיוחד) עד לצילומים שתיעדתי באייפון.

זה נכון שאם הייתי מפיקה יום צילומים לדירה הזו היה פה משהו ויראלי בקטע טוב. אבל לפעמים הצניעות והפשטות היא הדרך ללכת בה. איכשהו התקציב כמובן הכפיל את עצמו פי 10 אם לוקחים את עבודות הקבלן בחשבון.

כך יצרנו מרחב בו יש טקסטיל מיובא מספרד, פיסים משלימים מזארה הום, ספה טרנדית עם בד בוקלה, נגרות בהתאמה אישית, חלונות עץ מקוריים ופרקט עץ הכי טבעי שיש עם נגיעה מעט אינדסטריאל.

עיצוב חדר האוכל

אם תציצו בתכנית, תוכלו לראות שפינת האוכל היא חדר בפני עצמו. במקור תוכנן לשים שם שולחן גדול במרכז, אך זה כל כך לא תואם את אורח החיים של משפחה בת 3 נפשות. לכן חילקתי את החלל לשני אזורים – פינת אוכל וספריה קז'ואל עם אזור משחק לילדה.

שולחן האוכל של תומיק הוא פיס בפני עצמו, לצד כסאות ביסטרו שמתכתבים עם התקופה בה נבנה הבית במקור. אלו ניצבים על שטיח וינטג' מקורי מאוסף פרטי של המשפחה. מעל לקומפוזיציית העץ הזו תלוי גוף תאורה שהוא כדור אור פשוט של חברת FLOS, וברקע חלון עץ מקורי של הבית.

הספריה של STRING בייבוא נגריית עידן, היא בחירה שרהיט מודולרי שניתן להעביר בעתיד בין חללים שונים, בשילוב הכי לא סטנדרטי שאפשר – אלומיניום ועץ אגוז. אין כזה בקטלוג, והבחירה לייצר קוצפוזיציה כזו נבעה מתוך הרצון לשלב חומר קר ואותנטי, כזה לא מעובד. האלומיניות הוא התוספת העכשווית לחדר האוכל בבית.

עיצוב החדר של הילדה

לזוג יש תינוקת חמודה ממש, לבינתיים בת יחידה והחדר שמיועד לה הוא ממש ענק. התאגר היה לייצר מרחב מחייה שמתאים למידותיה, וכולל מיטה, פינת רביצה קריאה, ספרייה בסגנון מונטסורי וארון בגדים.

את החזית הפונה לרחוב ריככנו עם וילון מבד כותנה טבעי עם טקסטורת פסים עדינה, בעיצוב קז'ואל נטול מכפלות למעלה ולמטה בביצוע של שני בר יואב מרוזבד. מאז אני שומעת הרבה משני על מעצבות שמבקשות עיצוב ממש דומה. מגניב.

עיצוב חדר הרחצה

לדירה יש שני חדרי רחצה, אחד מהם עבר שיפוץ יסודי ועמוק כי היה קשוח מדי בשחור לבן והמון עומס ויזואלי. כשהגעתי לפרויקט החדר כבר היה אחרי הריסה ולנו רק נותר לתכנן את הפונקציות השונות, לבחור אריחים ולהוציא תכנית לביצוע. מה שקרה בזרימה מלאה ובחירות עם נוכחות בטוחה.

הפכנו את כיוון האמבטיה, כך שהיא בקצה החדר מתחת לחלון והמקלחון קצת לפניה. בגלל שהחדר כה גדול, התעקשתי לשלב חימום תת רצפתי – אחרת לא הגיוני להתקלח שם בנועם בעונת החורף.

ארון חדר הרחצה, כמו כל הנגרות בהתאמה אישית בבית, בוצע על ידי אוריה הנגר NAKARWOOD בתשומת לב מלאה. אני אוהבת את הדרך שבה אוריה עובד, עם תשומת לב מלאה לפרטים. אפשר לראות זאת בחתך החשוף של חזית המגירה(מקווה שהייתי ברורה במשפט הזה :)

חדר המאסטר

חדר השינה של ההורים לא מתועד באופן מספק, אך בכל זאת שתי תמונות של לפני-אחרי יכולות להעביר את האווירה. הרעיון היה לתת רקע מונוכרומטי, עם בסיס פרקט עץ, שטיח אתני ומיטה רחבת ידיים. בפינת החדר מגולגל מזרן יוגה המשמש את דקלה לתרגולים יומיומיים.

אחרית דבר

עברו כשנתיים מאז הפרויקט שנערך בחורף 2022, ומאז גם הרבה מים בנהר. התחלתי ללמוד מקצוע חדש, כזה שאני שוזרת אותו בחיי יחד עם המקצוע העיקרי שלי. ואיכשהו, הנחיית תהליכי התפתחות במסע טבע ואתגר, לא שונה בהרבה מליווי אנשים בתהליכי עיצוב פנים.

מי שעיצבה את ביתה יודעת שמדובר בחתיכת מסע מלא אתגרים, שאם הוא נעשה במודעות קשובה, אז ישנה גם התפתחות מיטיבה. כך היה גם עם דקלה בעיצוב הבית שלה. מרחב משפחתי שהיא זוכרת כילדה הפך לבית שלה ושל משפחתה הצעירה יחד עם חותם אישי. תודה על הזכות לשלב ישן וחדש.

תודה שקראתםן עד כאן
ואם התעוררה סקרנות לגבי העיסוק הנוסף והחדש שלי
כל הפרטים בלינק >>

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

אין תגובות

    השאירי תגובה