בלוג / השראה

על ביונסה והִוָצְרוּתה של השראה

כבר חודש שההשראה לא פורצת ממני בקלות. הרי ההשראה נמצאת בתוכנו ומושפעת כמעט מכל דבר. זה יכול להיות תמונה, רגש, מוסיקה וגם אנשים. כשחוש ההשראה רדום, רק דברים בודדים יכולים לגרות אותו לפרוץ מהבטן. כך קרה לי עם הקליפ החדש של ביונסה FORMATION.

beyonce formation ביונסה פורמיישן בלוג עיצוב מיס גרות (1)

צילום מסך מהקליפ של BEYONCE

הקליפ המושקע לשיר FORMATION של ביונסה יצר הדים ברחבי העולם ובעיקר בארה"ב, מאחר והוא נושא ביקורת נוקבת על אפליה של שחורים באמריקה. אני לא אוהבת מילים כאלו, בעיקר בגלל שההגדרה הזו של אנשים ע"פ צבע עורם היא נוראית ושגויה, בערך כמו כל מילה שמתייגת ומכלילה אנשים ואוכלוסיות שלמות. אבל זהו לא פוסט על פוליטיקה והלוואי והיינו חיים בעולם בו כולם שווים, בלי קשר למין שלנו ולצבע עורנו.

beyonce formation ביונסה פורמיישן בלוג עיצוב מיס גרות (19)

צילום מסך מהקליפ של BEYONCE

beyonce formation ביונסה פורמיישן בלוג עיצוב מיס גרות (12)

צילום מסך מהקליפ של BEYONCE

אחזור לקליפ שהצליח להמם אותי ביום ראשון שעבר. כשמו של השיר FORMATION, מילה שמשמעותה התהוות, הִוָצְרוּת, מבנה, מערך, תצורה, מסדר, חטיבה וכו', והמשפט Okay, ladies, now let's get in formation לא משאירים ספק כי מדובר בשיר מחאתי, שיר שמעצים נשים וקורא להן להתגבש למערך אחד.

beyonce formation ביונסה פורמיישן בלוג עיצוב מיס גרות (13)

צילום מסך מהקליפ של BEYONCE

beyonce formation ביונסה פורמיישן בלוג עיצוב מיס גרות (9)

צילום מסך מהקליפ של BEYONCE

מילות השיר והקליפ המושקע ומעורר ההשראה, יצרו הדים ברחבי העולם וגם לא מעט פרשנויות, כאשר הדעות מתחלקות לאוהבים ומזועזעים. מה הביא לתגושות שונות, הוא העניין הפוליטי מחאתי, אשר שופך אור אחר על היצירה של ביונסה כאמנית. הפעם היא צעקה באופן חזק וברור את כאב השחורים באמריקה, הציגה באימג'ים לא פשוטים את האפליה הקיימת וכל זה בשילוב צילומים של הסרט הדוקומנטרי .That B.E.A.T המתעד את העיר הדרומית ניו אורלינס, לאחר הוריקן קתרינה.

beyonce formation ביונסה פורמיישן בלוג עיצוב מיס גרות (10)

צילום מסך מהקליפ של BEYONCE

beyonce formation ביונסה פורמיישן בלוג עיצוב מיס גרות (14)

צילום מסך מהקליפ של BEYONCE

חיפשתי חומר באינטרנט על הכנת הקליפ, ומצאתי כמה צילומים של תהליך עיצוב הסט. תמונות של לפני ואחרי מראות את המהפך שעשו בעזרת סטיילינג טוב למוזיאון ההיסטוריה בעיר פסדינה בקליפורניה, בעזרת צמחים שונים, תריסים ישנים, שטיח אתני וכמה כסאות עץ וינטג'. כל אלו הפכו את החזית של המבנה לגותית ובועטת, כיאה לשיר שכזה.

beyonce FORMATION

Image via Ethan Tobman

צילום מסך מהקליפ של BEYONCE

המילים, המחאה, הסט המעוצב והתלבושות הססגוניות, הביאו אותי לראות ולהקשיב שוב ושוב, ולבסוף גם לכתוב על זה בבלוג. ביונסה הצליחה להדהים כאמנית ופרפורמרית ששמה את הערכים והאג'נדה שלה באופן ברור, בולט ומעט בוטה. כנראה שפרובוקציות מצליחות להפוך את הבטן, במיוחד כשהן מגיעות באריזה יפה ואיכותית.

beyonce formation ביונסה פורמיישן בלוג עיצוב מיס גרות (15)

צילום מסך מהקליפ של BEYONCE

beyonce formation ביונסה פורמיישן בלוג עיצוב מיס גרות (16)

צילום מסך מהקליפ של BEYONCE

השראה מגיעה בכל צורה, ובעיקר מהדברים שמעניינים אותנו ומעוררים בנו רגש ומחשבה. הבחירה באמירה פוליטית חזקה בשילוב עם אסתטיקה מיוחדת וחד פעמית, עוררו בי השראה רבה.

יש לי תחושה שאני לא היחידה.

הרשמה לניוזלטר של מיס גרות

שומרות על קשר

הרשמי לקבלת פוסטים, עדכונים והטבות בלעדיות לתיבת המייל שלך

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

אין תגובות

    השאירי תגובה