בלוג / עבודות נבחרות

אלגנטיות צרפתית ברמת פולג

את נאוה היקרה, בעלת הטעם המשובח והמיוחד, הכרתי בחודש אוקטובר בשנת 2014. אז התגלתה נזילה רצינית בצנרת בדירתה בת ה-17 שנים ברמת פולג, נתניה. היא פנתה אליי לאחר שחברתה המליצה בחום, ואני שמחתי לקבל לידי פרויקט מעניין של שיפוץ רציני עם לקוחה מעניינת במיוחד. כמה מרגש לשתף עמכם פרויקט כזה שתכננתי, עיצבתי וגם צילמתי.

לפני ואחרי חלל ציבורי עיצוב וצילום לירון גונן לפני ואחרי פינת אוכל עיצוב וצילום לירון גונן

כשנפגשנו לראשונה בביתה, ניכר היה כי נותר כפי שהיה כשריהטה אותו לראשונה בסוף שנות התשעים. מיותר לציין כי היא הייתה נרגשת ומלאת ציפייה וגם חששות, לקראת שיפוץ והתחדשות. לקראת מסע של התחדשות וצמיחה, והפיכת ביתה לממלכה קטנה ואישית שעליה חלמה. זה היה הזמן של נאוה להגשים חלום ישן, ואני בת מזל שכמותי, זכיתי להיות שם לצידה, וללוות אותה יד ביד לאורך כל הדרך. החל משלב הקונספט, דרך כל ההחלטות הקטנות והגדולות שעמדו לפנינו, עד להודעות שהיא שולחת לי על כמה היא מאוהבת בביתה החדש.

לפני ואחרי כניסה לבית עיצוב וצילום לירון גונן <433A5CECE9F8E5EF5CF4F8E5E9F7E8E9ED5CF4F2E9ECE9ED5CF0E0E5E420F9F <433A5CECE9F8E5EF5CF4F8E5E9F7E8E9ED5CF4F8E5E9F7E8E9ED20F9E4E5F9E

מדי כמה שבועות, נאוה מספרת לי על חוויות האירוח בביתה המחודש. מסתבר כי כל מי שמתארח בביתה, מעיד כי רואים שזה הבית שלה. שזו היא בכל פינה ומקום בבית. רואים אותה ואת האלגנטיות המדהימה שלה, וזה בדיוק מה שניסיתי להשיג כמעצבת. כל הפריטים והרהיטים בבית תוכננו ויוצרו בהתאמה אישית, למעט כמובן גופי התאורה מקרני תכלת, ושולחן האוכל ושולחנות הקפה בסלון שנרכשו בטולמנ'ס. העבודה על הפרטים בבית נעשתה מול ספקים רבים ושונים, אשר ייצרו באיכות גבוהה ובסטנדרט ללא פשרות.

ערב טוב,
מה שלומך? היום ביקרה אצלי קבוצה נוספת מהמשרד (10 בנות)
התרשמו והתלהבו ממה שראו… שזה כבר לא מפתיע
אבל הסיבה בשלה אני כותבת לך, היא, שאחת הבנות מצאה לנכון להגיד:
"אני חייבת לציין, שהדירה היא בדיוק את. היא מבטאת את מי שאת"
אז חשבתי שתרצי להוסיף זאת לרזומה שלך, היכולת להכיר/להבין את הלקוח ולשקף/לבטא זאת במראה הבית.
אני חושבת שזה הרבה יותר מטעם טוב ויכולת התאמה של צבעים וחומרים…
חומר למחשבה או למאמר נוסף
תודה!!!
נאוה

לאחר כחודש וחצי של עבודת תכנון מפורטת ובחירת חומרי גמר, נכנס הקבלן ניר תבורי שעשה עבודה מקצועית, אמינה ומדויקת. ובעיקר בעבודת צוות נהדרת, הביא לכך שנאוה ישנה טוב בלילות כי ידעה שהיא בידינו הטובות. בזמן השיפוץ בבית, סגרנו הזמנות של ריהוט מהארץ ומהמזרח, פרקט אלון מושחר בצורת פישבון שהגיע הישר מצרפת ודלתות פנים בתכנון מיוחד ובהשראה צרפתית, שיצרו עבורנו בחברת חקשוריאן.

עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (3)

עיצוב החלל הציבורי  

החלל הציבורי בדירתה של נאוה, עבר שינוי מהותי המתגלה ברגע שנפתחת דלת הכניסה (שגם היא הוחלפה בדלת של חברת פלדלת רב-בריח). הדבר הראשון שרואים כשנכנסים לדירה הוא פינת האוכל האלגנטית, הכוללת שולחן אוכל עם רגל חצובה מעץ אגוז של טולמנ'ס וכסאות וינטג' DANISH מקוריים שנרכשו אצל וינטג' רהיטים בשוק הפשפשים ביפו. מעל לשולחן תלויה מנורת SPUTNIK מפליז, אשר יוצרה בהתאמה אישית על ידי שוקי פוגל האמן המוכשר משוק הפשפשים ביפו. לצד האסתטיקה של פינת האוכל ניצב ארון ויטרינה שחור ויפהפה שהזמנו אצל דליה ארמוני ויוצר בהתאמה אישית ע"פ מידות במזרח הרחוק. מעל 90 יום חיכינו לו ולארון המצעים היפה שיגיעו ויוסיפו את הטאץ' הנכון של שחור צרפתי ואלגנטי.

עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (31) עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (33)

אחד השינויים המשמעותיים בדירה, היה פיצול המסדרון הארוך לשני חלקים נפרדים, עם שתי כניסות נפרדות המובילות לאגפים שונים. כן, גם בדירה קטנה ניתן לחלק לאגפים. הכניסה הימנית והרחבה יותר מובילה לאזור הפרטי של נאוה, הכולל את חדר העבודה וחדר השינה שלה, בעוד הכניסה השמאלית מובילה אל חדר האורחים (הממ"ד) וחדר הרחצה הכללי המשמש גם כשרותי אורחים. ומאז שהבית עבר שיפוץ, יש לא מעט אורחים :)

עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (36)עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (7) עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (9) עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (37)עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (2)עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (21) עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (1) עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (3) עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (4) עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (6)בהמשך לפינת האוכל ישנו סלון מרווח ומואר, הכולל מזנון ארוך מעץ אגוז שנעשה בהתאמה אישית, יחד עם ספה וכורסה בסגנון צרפתי, המרופדות בבדי פשתן טבעי שנבחר בחנות הבדים שכטר. על הייצור האיכותי של המזנון, הספה והכורסה (יחד עם חדר השינה והארונות בחדרי הרחצה), אחראית מירי אברהמי המוכשרת, בעלת עסק ותיק עם חלל תצוגה יפהפה בשכונת פלורנטין בתל אביב. זו לא פעם ראשונה שאנחנו משתפות פעולה בפרויקט בעיצובי, ובהחלט גם לא האחרונה. שולחנות הקפה בסלון נרכשו בטולמנ'ס, שולחנות הצד בחנות VASTU הנהדרת, השטיח משטיחי איתמר, גוף התאורה בתקרה של קמחי תאורה, הגוף שעל הקיר, מעל הספה, של חברת FLOS ונרכש יחד עם גופים נוספים מהקולקציה בחנות קרני תכלת. הוילון היפה בסלון, ושאר הוילונות בבית, נתפרו בהתאמה אישית בחנות רוזבד ברעננה, הבחירה התמיד מוצלחת שלי בייצור וילונות לבתים שאני מעצבת.
עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (10) עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (5) עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (6)שולחן קפה טולמנ'ס צילום לירון גונן

עיצוב המטבח

עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (23)מבנה המטבח השתנה בהתאם לצרכיה של נאוה, הוספנו לו גם אי שלא היה בו לפני כן. האי משמש את נאוה לסמול טוק על כוס קפה עם חברות. לא מפליא אותי, כי בכזה מטבח בהחלט כיף ונעים לבלות. את המטבח עיצבנו וייצרנו אצל חברת גאיה מטבחים, זו הפעם הראשונה שעבדתי עמם והייתי מאוד מרוצה מהשירות ומהאיכות לפני ואחרי האספקה של המטבח. השיש הוא של אבן קיסר, אחד הדגמים האהובים עליי. תכננו גם אזור נמוך עבור הכיריים, המותאם לגובהה והעדפותיה האישיות של הלקוחה. חיפוי הקיר, פסיפס עשוי שיש קררה נרכש בחנות חזי בנק, יחד עם הריצוף הכללי בבית, קיר הבריקים, הכלים הסניטרים והריצוף בחדרי הרחצה. על החלון שמעל לכיור תלוי וילון רומי רך מבד טבעי. עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (25)עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (29) עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (62) עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (63) עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (66) קומקום מעוצב צילום לירון גונןעיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (69)

האגף הפרטי

החלל הפרטי בבית כולל באגף אחד את חדר העבודה וחדר השינה של נאוה, להם תכננו מבואה משותפת ובאגף השני חדר שינה וחדר רחצה לאורחים. הריצוף באזור הפרטי הוא פרקט פישבון מעץ אלון צרפתי, המושחר בטכניקה מיוחדת. את הפרקט המיוחד, יחד עם ההתקנה המורכבת סיפק לפרויקט יוריסטה פרקטים מנתניה. הפנל הוא פנל פולימרי בצבע לבן עם מקור ציפור. פנל שאני אוהבת להשתמש בו לריצוף קרמיקה ולפרט עץ בבתים שאני מעצבת.

לפני ואחרי חדר עבודה עיצוב וצילום לירון גונן לפני ואחרי מבואה לחדר שינה עיצוב וצילום לירון גונן

עיצוב חדר העבודה

עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (16)לחדר העבודה נכנסים דרך דלת צרפתית רחבה עם שלוש כנפיים שתכננתי בהתאמה אישית ויוצר על ידי דלתות חקשוריאן. הבחירה של נאוה לשבת עם הפנים אל החלל הציבורי של ביתה, ולא עם הפנים אל הקיר כפי שנהגה בעבר הביאה אותנו לתכנן את דלת החלומות למשרד, אשר דומות לה יש גם בחדר השינה ובחדר הרחצה הכללי. הישיבה עם הפנים אל החלל, משמחת אותה גם היום, כאשר היא עובדת וצופה אל ביתה היפה שמסב לה רגעי אושר ושמחה רבים. הריהוט בחדר העבודה הוא מהפריטים הבודדים שנותרו מהתקופה שלפני השיפוץ, לו התאמנו את העיצוב הכללי בחדר. התאורה שעל התקרה והקיר בחדר העבודה, נרכשה בחנות קרני תכלת, והוילון, רומי רך בדומה לזה שבמטבח, יוצר על ידי רוזבד.
עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (30) עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (34) עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (31) עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (18) בית רמת פולג - פרט דלת חדר עבודה

עיצוב חדר השינה

עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (43)עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (12) עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (14)עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (13)חדר השינה של נאוה עבר שינוי משמעותי והפך לחדר שינה ממש כמו במלון יוקרתי. זהו סוג של חדר חלומות, כזה שמשמש כסוויטה פרטית ובעיקר מציב סטנדרט חדש לחופשה מחוץ לבית. את הארון הגדול תכננו בהתאם למלתחה הקיימת וכמות התיקים והנעליים (וואו אוסף הנעליים!) ובחרנו בנגרייה המשפחתית והאיכותית בר אדון בית מלאכה, המוכרת גם כיוניק דברים מיוחדים וממוקמת בישוב אבן יהודה. הוילון הלבן עם פס הסאטן השחור, הוא נגיעה קטנה אך נכונה של דרמה בחדר השינה.עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (44) למראה יוקרתי במיוחד, תלינו וילון לכל רוחב הקיר שמאחורי המיטה, עליה גם פיזרנו כריות איכותיות מבד פיקה שנרכשו בחנות רוזבד. המיטה והשידות התואמות, עשויות עץ אגוז, יוצרו בהתאמה אישית על ידי מירי אברהמי. המזרון המפנק והחלומי, יחד עם מנגנון מכני איכותי נרכשו בחנות הולנדיה בדיזיין סנטר. אני לא אשכח איך בתום פגישה בחזי בנק, עלינו לחנות הולנדיה, נשכבנו על המזרון, ראינו סרטון קצר ופשוט נהנינו מכל רגע. זה כל כך כיף לעצב בית לאנשים, חוויה מיוחדת ומחברת. והרי חיבור טוב זה סוד הקסם. עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (53)בחדר השינה ישנו קיר זכוכית שקוף עם מסגרת שחורה עדינה שהכין עבורנו יוסי הזגג המוכשר. הארון בחדר הרחצה בוצע על ידי מירי אברהמי, הכלים הסניטריים והריצוף נרכשו בחזי בנק וחיפוי הקיר המיוחד נרכש ברשת סטודיו קרמיקה. נכון, זה לא מתאים לכולם, אבל יש כאלה שזה בדיוק בשבילם. גם התאורה בחדר הרחצה נרכשה בחנות קרני תכלת. בחרנו לשים צילינדר ספוט שחור שיתן תאורה נעימה ורכה בשעות הערב, וגוף פונקציונלי מעל למראה, כשרוצים תאורה חזקה וטובה בחדר הרחצה.
עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (27)
עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (15) עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (16)עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (24) עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (26)

ארון המצעים

את הנישה במסדרון המוביל לאגף השני, ניצלנו למיקום של ארון ויטרינה המיועד למגבות ומצעים. סוג של חלום בסגנון צרפתי, ארון ויטרינה עם כל הוינטג' המיוחד שיש לבעלת הבית. את הארון הזמנו בהתאמה אישית אצל דליה ארמוני. ארון הויטרינה נמצא ממש בסמוך לפינת האוכל ולארון הויטרינה הגדול. הפרטים הקטנים והפיתוחים בארונות הללו, הופכים אותם למיוחדים מאוד ומלאי שיק.
עיצוב פנים לדירה ברמת פולג עיצוב וצילום לירון גונן (58) עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (23)עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (29) עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (28) עיצוב פנים בסגנון קלאסי צרפתי צילום לירון גונן מיס גרות (19)

מאחר ותמונה שווה אלף מילים, וגם הפוסט הזה כולל בעצמו יותר מאלף, אני מניחה שזה די ברור שנהניתי מאוד מהעבודה עם נאוה ועיצוב הבית שלה. אלו הן חלק מחוויותיי המקצועיים של תחילת חורף 2015. תוך כדי תהליך הכתיבה והעלאת הצילומים של הבית, צפים גם זיכרונות נהדרים ומרגשים. הרי זה כל העניין בעיצוב פנים. יש בתהליך הזה משהו שנכנס ללב, בין אם זה האנשים שעמם עובדים, או החוויה בכללותה, ובעיקר עצם הידיעה שהייתה לי הזכות לקחת חלק בשינוי משמעותי ובהגשמת חלום.

תודה לך נאוה על שהאמנת בי ובחרת בי לעבור את המסע הזה עמך. הבית שלך היה עבורי כמו קנבס ליצירה שהיא כולה שלך ועבורך.

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

6 תגובות

  • israel
    20 בדצמבר 2016 ב 15:16

    עבודה ממש ממש יפה!!!

    להגיב
  • Noa
    25 בספטמבר 2016 ב 02:02

    מ-המם!

    להגיב
  • רויטל
    28 ביולי 2016 ב 19:39

    פשוט מקסים, ההקפדה על הפרטים, שימוש בחומרי גלם וספקים איכותיים והסיפור שלך שמאחורי הקלעים – מושלם. רואים שחיית את הפרוייקט ונהנת מכל רגע. איזה כיף ללקוחה!!!

    להגיב
  • יהיל
    27 ביולי 2016 ב 08:51

    דירה מהממת עם המון סגנון ואופי. אהבתי מאוד מאוד. איזה כיף לנאוה! חתיכת שיפוץ ושידרוג אבל נראה לי ששווה כל שקל!

    להגיב
  • acropolice
    21 ביולי 2016 ב 19:19

    איזו דירה יפייפיה, אלגנטית ומושקעת. רואים שנהנתן, שלא נכנעתם לטרנד כזה או אחר ושעיצבתן בדיוק לפי האישיות של בעלת הבית.
    כל הכבוד.

    להגיב
  • HAGIT
    21 ביולי 2016 ב 17:50

    דירה יפהפיה! עבודה מושלמת!

    להגיב

השאירי תגובה