בלוג / בתים

צניעות ופשטות למרגלות האלפים

לחיות בצניעות ופשטות זה לא דבר פשוט. הכל מתחיל בחינוך, בדי.אן.איי שלנו, בשורשים ובסביבה. ג'וזפין ואני חולקות הרבה מן המשותף, אנחנו בנות אותו גיל, שתינו אמהות לשני ילדים, שתינו מעצבות פנים ושתינו מקבלות הרבה השראה מהטבע. ההבדל הוא במקום. ההשפעה של מקום היא כבירה, לא משנה לאילו מחוזות הדמיון שלנו מגיע.

צילום Olivier Jeannin

אין לי שמץ של מושג איך זה לחיות, לעבוד ולגדל ילדים בשווייץ בכפר קטן למרגלות האלפים, אני רק יכולה לתאר לעצמי. מקום בו הכל שקט ויציב, ללא אלימות, ללא צבא, ללא גבולות, ללא ממ"דים, בטון מזוין, שערי ברזל נעולים, מאבטחים וכלי נשק בכל מקום. מקום ללא גבולות, מהרבה בחינות. עם תשתית תחבורתית טובה וללא איומי טרנספר לחתולים.

צילום Olivier Jeannin

צילום Olivier Jeannin

בתים בשווייץ יכולים להיות מעץ. יש היסטוריה יציבה וארוכה. יש שורשים. כאן רובנו ילדים של מהגרים. סבי וסבתי מצד אמי, עלו לארץ מגרמניה אחרי המלחמה, בן גוריון שכנע אותם לעשות עלייה. ניצולי שואה. סבי וסבתי מצד אבי עלו לארץ מבגדד בשנת 1950, סוג של פליטים. הם לא היו בטוחים בבית שלהם, לכן עלו לארץ והשתכנו במעברה. צילום Olivier Jeannin

מהגרים או פליטים, השורשים שלי כאן חזקים, אך לא עמוקים. המציאות מורכבת והאיום מוחשי מתמיד. כל המדינה שלנו ללא הבדל דת גזע ומין חיה במצב מתמיד של פוסט טראומה. כך קרה שהתמונות של ג'וזפין לקחו אותי רחוק. עם הבית שלה הפלגתי בדמיוני אל עבר מקום שקט ובטוח. מקום בו אין פחד.

צילום Olivier Jeannin

צילום Olivier Jeannin

כשחיים ומעצבים במקום כזה, התכנון והעיצוב מגיעים ממקום חופשי ולא כפופים להנחיות של פיקוד העורף. לחוזים, לקבלנים, להון שלטן, לבנייה מאסיבית, לשכונות לגו. לתכנן מרחבי מגורים מתוך מקום טהור ונקי, כאילו גדלנו בכפר קטן למרגלות האלפים השווייצרים.

צילום Olivier Jeannin

מקור: Berne : Aire Helvète | MilK – Le magazine de mode enfant | צילומים: Olivier Jeannin | סטיילינג: Joséphine Jeannin שזה גם הבית שלה. מומלץ לבקר בבלוג, מדובר באסקפיזם טהור.

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא