בלוג / השראה

סגול של עידן חדש מאת PANTONE

חברת פנטון, המובילה ופורצת דרך בכל הנוגע לצבע ועיצוב בהיקף הגלובלי, יצאה עם צבע מפתיע לשנת 2018, ולא רק בשל בחירתו. הפעם אופן הבחירה השתנה ביחס לשנים קודמות. הצבע לא קשור באופן ישיר לטרנדים ולמתרחש בעולם העיצוב, אם כי מתייחס למגמה גלובלית רחבה יותר המשקפת מצב אנושי קיים.

 

הבחירה של פנטון בסגול אולטרה עם בסיס כחול ואווירה קוסמית, משקפת מצב תודעתי קיים לדברי החברה. באתר האינטרנט של חברת פנטון, מתואר הגוון לא פחות מאשר כדרמטי, פרובוקטיבי ומעורר מחשבה. צבע סגול עמוק המעורר מחשבה, חדשנות ודמיון עם מבט אל עבר העתיד.

סגול של עידן חדש

הבחירה בגוון סגול מורכב ומעניין, עם עומק מסתורי של גלקסיות רחוקות, משקפת את רוח התקופה, כדברי חברת פנטון. הבחירה בגוון זה קשורה באופן ישיר לתקופה הנוכחית הדורשת כושר המצאה ודמיון מפותח. בתרגום חופשי של חברת פנטון, הגוון הסגול, הוא קוסמי ומעורר מודעות לרמות גבוהות יותר, ומשפיע בכך גם על ההשראה והדמיון. החל מפיתוחים טכנולוגיים ומחקר של גלקסיות רחוקות, עד לביטוי אמנותי וביטוי רוחני, סגול אולטרה אינטואיטיבי, ומאיר את הדרך אל מה שעוד עתיד לבוא.

סגולים מסתוריים היו לסימבול במשך שנים ארוכות לתרבויות שונות, לשונה ולא קונבנציונלי ולאמנות ייחודית. מוסיקאים כגון פרינס, דייויד בואי וג'ימי הנדריקס, הביאו את הצבע אל חזית הבמה כביטוי לאינדיבידואליות. נון קונפורמיזם בצבע אולטרה סגול עמוק.

לדברי לורי פרסמן, מחברת פנטון, הבחירה בגוון של השנה היא הרבה יותר ממה שטרנדי כעת בעולם העיצוב, ומשקפת באמת את מה שנחוץ בעולם כעת. יתכן וזה קשור למודעות המתעוררת בקרב אוכלוסיות רבות בעולם, למגמות של האטה (slow living), חיבור לטבע, הכרה בסבלם של בעלי החיים וההסתכלות פנימה אל המקום שלנו בעולם והאחריות הסביבתית שלנו. מי יתן וצבע קוסמי זה יביא להתבוננות עמוקה יותר פנימה ולשינוי של מגמות קיימות בעולם המודרני.

https://www.instagram.com/p/BcXNHl6FcHu/

הלבשת הבית בסגול נון קונפורמיסטי

ללא ספק, מדובר בגוון לא אהוב במיוחד על מעצבי פני ואנשים באופן ככלי. לא מעט גבות הורמו לנוכח חשיפת הגוון הנוכחי, והטקסט המעט רוחניקי והזוי שהתלווה אליו. אך עם זאת, הסגול הקוסמי הזה כן קסם לאנשים ולמעצבים ואין סיבה שלא נשלב אותו בביתנו, אפילו אם מדובר באבן אמטיסט יפה על המדף.

אז האם הסגול יהפוך לטרנד עד לסוף השנה, או שמא פנטון פיספסו והצבע ישאר בשוליים של עולם העיצוב הבין לאומי? רק הזמן יראה את היכולת והרצון של עולם העיצוב להשתמש בגוון סגול עמוק מעורר תודעה ויצירתיות, אל עבר העתיד.

וזו האינטרפרטציה שלי לסגול הנבחר, אני מוצאת אותו מעורר השראה ומשקף מצב תודעתי רחב, פנימי ועמוק. מקום של אנרגיה טובה והתחדשות. חיבור לעצמי ולטבע, מתוך מחשבה של בר קיימא. התמונות בקולאז' מכאן ומכאן.

להרשמה לניוזלטר של מיס גרות

שומרות על קשר

הרשמי לקבלת פוסטים, עדכונים והטבות בלעדיות לתיבת המייל שלך

 

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

אין תגובות

    השאירי תגובה