בלוג / השראה

על השראה באינסטגרם לעיצוב הבית

כל תהליך של בניית קונספט עיצובי טוב, או אפילו רענון מראה הבית, מצריך קצת השראה באינסטגרם.

אני אחזור שוב על המילה: השראה, ולא העתקה. כאשר אנחנו רואים תמונה של חלל יפה ורוצים כזה בדיוק אנחנו פתאום נתקעים, רגע… מה? מאיפה? איך? והרי להעתיק זו לא הדרך. אלא להתחיל בחיפוש השראה שתעניק לנו את ההבנה והכיוון למה שאנחנו רוצים לשנות ולעשות בבית.

אז איפה בכל זאת מוצאים השראה? איך מתרגמים אותה לבית שלנו (בעזרת קונספט ושפה)? ואיך גורמים לזה להראות מוצלח וייחודי לנו?

השראה באינסטגרם להום סטיילינג
לאחרונה בארץ ניתן לזהות סגנון מובהק הכולל מטבחים בצבעי תכלת בהיר או שמנת, עם קירות שמנת וקצת ציורים צבעוניים ופרקט עץ אלון טבעי במראה מעושן. נשמע לכם מוכר? פה ושם באמת אפשר לראות עיצובים בולטים בייחודיותם וביופיים ולמרות שיופי וסגנון זה עניין של טעם. אם חלל עובד טוב או לא, פה כבר קשה להתווכח. אז כמובן שסצנת העיצוב בארץ משגשגת ויש שפע של כתבות עיצוב ברחבי האינטרנט ובמגזינים, אבל מה קורה אם רוצים קצת השראה מעניינת מבחוץ? בדיוק בשביל זה יש אינסטגרם.
אז לכל אלו שיש להם חשבון באינסט'וש ועוקבים אחרי חברים, משפחה, שפים, חתולים וכלבים, תדעו שהאינסטגרם יכול להיות לכם מקור השראה מקורי ומרענן. למה דווקא האינסטגרם? כי יש משהו מאוד אמיתי מחיי היום יום שמתעדים אינסטגרמרים בבתיהם המעוצבים. אז איך מוצאים את ההשראה הזו?  בדיוק בשביל זה כתבתי את הפוסט.

כך נראה פרופיל באינסטגרם

כך נראה פרופיל באינסטגרם

3 דרכים למציאת השראה באינסטגרם:
1. חיפוש האשטג'ס(#) כגון: kitchen #bedroom  #design #interiordesign #inspiration #space  #creativity #livingroom# וכו' תלוי מה מעניין אתכם. זה יכול להיות במילים כלליות כמו השראה, מילים יותר ממוקדות כמו מטבח ומילים עוד יותר ממוקדות כמו מדפים, מה שנקרא: מהמקרו אל המיקרו. בעזרת החיפוש הזה תחשפו לרבבות של תמונות, כך שזה עלול להיות מתיש אבל עדיין יכולה להיות תמורה אם תמצאו קצת השראה.
2. להיכנס לפרופיל של האינסטגרמר שעומד מאחורי התמונה שעוררה בכם השראה ועניין. יכול להיות שתחשפו לפרופיל פעיל של אינסטגרמר מעניין ואסתטי שיש לו עוד תמונות טובות. אם הוא מעניין אתכם ומעורר בכם השראה תעקבו אחריו וכל תמונה שתעשו לה לייק תישמר לכם בפרופיל תחת הקטגוריה: תמונות שאהבת.
3. אם מצאתם אינסטגרמר מעניין, בדקו אחרי מי הוא עוקב, בד"כ אינסטגרמרים עם פרופילים מוצלחים עוקבים אחרי פרופילים שדומים להם . אז אם יש לו בית יפה והוא אולי בתחום העיצוב, סביר להניח שהוא עוקב אחרי חשבונות דומים ושם כבר תוכלו למצוא ים של השראה.
4. לקרוא בלוג עיצוב כלשהו שפרסם פוסט העוסק במציאת השראה עיצובית באינסטגרם, עם דוגמאות וכאלה…

ממש עכשיו אנחנו מגיעים לחלק הויזואלי והכיפי של הפוסט
בו אני משתפת אתכם אחרי מי אני עוקבת. חשבון האינסטגרם שלי קיים כבר יותר משנתיים בהן השקעתי זמן בחיפוש אחרי מה שמעניין אותי וזה הולך כך:
אינסטגרמר 1#: נתחיל בדמות מקסימה מארה"ב, שמה elsiecake ונכון לעכשיו יש לה 184,152 עוקבים. הרבה, נכון? היא אחת משתי בלוגריות שאחראיות על הבלוג המצליח A beautiful mess. האני מאמין שלהן הוא: "We believe that the best things in life are homemade"

תמונות נבחרות מתוך חשבון האינסטגרם של elsiecake

תמונות נבחרות מתוך חשבון האינסטגרם של elsiecake

מתוך ארבעת התמונות האלו אפשר לזהות שפה של שימוש בצבעים עזים, בטקסטורות ובעיקר שפה עיצובית נועזת ומקורית. תחשבו על הארון הלבן במטבח שהחלק הפנימי שלו צבוע בצבע עז, זאת השראה בעיני!

אינסטגרמר 2#: הכירו את גברת מן mrsmann  נכון לעכשיו עם 1,641 עוקבים. היא לא מפרטת על עצמה יותר מדי ולא ממש ידוע לי אם יש לה בלוג או נוכחות אינטרנטית כלשהי. מה שאני כן יודעת זה שיש לה בית מדהים והיא בוחרת להעביר את היופי הזה בפריימים משובחים.

ביתה המקסים של גברת mann מתוך האינסטגרם שלה

ביתה המקסים של mrsmann מתוך האינסטגרם שלה

שימו לב איך היא משלבת באופן מעורר השראה בין לבן בוהק וכתמי צבע חזקים. גם פה בארבעה אימג'ים ניתן לראות כמה השפה העיצובית בביתה ברורה ועקבית.

אינסטגרמר 3#: ללא ספק האהובה עליי ביותר היא hildemiho עם 3422 עוקבים נכון לעכשיו היישר מנורווגיה הקרירה, היא מגדירה את עצמה בחשבון האינסטגרם כ: חובבת צבע, אשה ואמא. יש לה בלוג צבעוני ופעיל, מאחר ואני לא מבינה את השפה הנורווגית בה היא כותבת, נשאר לי רק להנות מהתמונות. ליקטתי 8 תמונות מהדף שלה רק כי קשה היה לי לבחור 4 בלבד, מודה!

ביתה של hildemiho מזכיר לי קצת את ביתי שלי

תמונות מחיי היום יום של hildemiho

hildemiho

ביתה של hildemiho מזכיר לי קצת את ביתי שלי

הילדה מעוררת השראה בצילומים של חיי היום יום מביתה המעוצב בסגנון אקלקטי, עם הרבה מאוד צבעי פסטל וטפטים גאומטריים מדליקים בסגנון רטרו.

אינסטגרמר 4#: דוגמה לפרופיל שהוא יותר כללי ופחות אישי כמו הדוגמאות הקודמות שנקרא interior4all, עם 23,185 עוקבים. זהו בעצם אינסטגרמר שמפרסם תמונות של חללים מעוצבים מכל מיני סגנונות, כאשר התמונות שייכות למשתמשים שונים באינסטגרם. הוא נותן קרדיט ולינק לכל תמונה, כך שבעצם אפשר להגדיר פרופיל כזה כספרייה קטנה ובינ"ל של מעצבי פנים ואדריכלים. אם ראיתם תמונה שאהבתם, תוכלו ישירות להיכנס לפרופיל של מי שצילם אותה ולעקוב אחריו.

מבחר תמונות מתוך interior4all

מבחר תמונות מתוך interior4all

ניתן בהחלט לזהות שפה עיצובית משותפת של אפור שחור ולבן עם נגיעות צהובות שמופיעה בסגנון מודרני נקי וגם בסגנון אקלקטי.

ולסיום, תמונות שאני אוהבת במיוחד מפרופיל האינסטגרם הפרטי שלי…

תמונות מהאינסטגרם האישי שלי

תמונות מהאינסטגרם האישי שלי

יש לכם חשבון אינסטגרם מעניין? עוקבים אחרי מישהו שווה? מוזמנים לרשום לי כאן בתגובות…

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

5 תגובות

  • גל ארצי
    10 באוקטובר 2015 ב 12:07

    היי לירון, שמי גל , מעצב גרפי ויוצר של ליין תמונות קיר בקונספט ייחודי בארץ
    הסולוגן- אנו הופכים כל חדר לחלל מדהים
    אשמח אם תצצי בעבודות שלי ואף תתני לנו משוב קצר.
    שבת שלום!
    facebook.com/GobyArt

    להגיב
  • […] בעבר כבר כתבתי על השראה מפינטרסט (פעמיים), וגם על השראה מאינסטגרם. אבל, ההשראה שנמצאת באתר tumblr שהוא ה-זירה הבינלאומית של […]

    להגיב
  • […] של התמונות) והשנייה היא שזהו מענה טוב לתמונות האינסטגרם האבודות. אם אתם גם בעניין כמוני, אבל לא מומחים בתכנות […]

    להגיב

השאירי תגובה