בלוג / עיצוב והלבשת הבית

זכרונות כתומים חומים

יש לי זכרון ויזואלי מפותח למדי. אני זוכרת מקומות ומרחבים עד לפרטים הכי קטנים, במיוחד כשמדובר בבית של סבי וסבתי יוצאי עיראק.  סלון אקלקטי, ובו כורסת סבתא מרופדת בבד קטיפה בדוגמת פסים בצבעי כתום חום.

הסלון היה החלל הראשי בבית, ממנו היו דלתות לכל החדרים, כולל מסדרון למטבח עם וילון קטיפה חום כהה. מקום מלא בצבעים ובטקסטורות, ובריח בישולים ואהבה.

אותה כורסת סבתא עליה סבי מרדכי היה יושב, מרופדת בקטיפה בדוגמת פסים בצבעי כתום חום, היא זו שהייתי רוצה בביתי עכשיו. בעיקר בשל הזכרונות הטובים שיש לי מסבי וסבתי, אך גם למען השיק והטרנדיות.

ספה בריפוד קטיפה ובצבעי חום כתום על גווניו המונוכרומטיים טבעיים בסקאלת הניוד, הפכה להיות הדבר הנכון לעכשיו, וגם סוג של בשורה לשנת 2018.

יש משהו יפה בכתום הזה, הוא לא זועק, לא מצועצע, אלא צבע שמזכיר את האדמה, קצת כמו חמרה, אדמה חומה אדמדמה. כאילו הצבע הכתום חום הזה עומד בניגוד מושלם ומשלים אל מול צמחי הבית הכה טרנדיים ונכונים.

לקראת בואו של החורף, הקטיפה הכתומה מציעה לנו טרנדיות שיקית ומינימליסטית, אשר שופעת חום. בשילוב הנכון בחלל, זו בהחלט הברקה עיצובית. אם בעבר הנועזות הייתה לבחור בצבע חרדל, היום הכתום הוא הנועז החדש, צבע לא רגיל, כזה שאני זוכרת מבית סבא וסבתא.

אופציה שפויה לשילוב כתום חם ודומיננטי בבית, היא באמצעות הדום קטיפה קטן כמו זה שבתמונה למעלה. או ככרית קטיפה מאורכת ויפה.

לא כל טרנד אומר שצריך לקנות ספה חדשה או לרפד מחדש את הכורסה של סבתא. השילוב הנכון כלכלית של הצבע החזק והיפה הזה הוא בשילוב טקסטיל חדש לקיים, המאפשר ורסטיליות בהלבשת הבית לאורך זמן.

גם חפצים בצבע כתום יכולים להיות בדוגמת כלי חרסה לאכלוס צמחי הבית. בחירה בכלי חרסה, נכונה מכמה סיבות. הצבע הכתום של החרסה מבליט את יופיו של הצמח, בעוד החומר עצמו מאפשר לאדמה לנשום ולצמח לשגשג.

היופי של הכלי מתגלה עם סימני הזמן, כאשר המים משאירים את חותמם על הכלי ויוצרים איזושהי שכבה של כתמים ואבנית, שעושה את הכלי ליפה עוד יותר. גם חפצים בצבע כתום יכולים להיות בדוגמת כלי חרסה לאכלוס צמחי הבית. בחירה בכלי חרסה, נכונה מכמה סיבות. הצבע הכתום של החרסה מבליט את יופיו של הצמח, בעוד החומר עצמו מאפשר לאדמה לנשום ולצמח לשגשג.

https://www.instagram.com/p/BbCMU0-A59N/?taken-by=jrlefrancois

זכרון נוסטלגי מבית סבא וסבתא הוא סיבה מוצדקת לשילוב כתום חום טרנדי בבית, אך גם רצון לרענן את הספה בסלון, ולשלב גוון חם ועמוק לקראת החורף, זו סיבה מספיק טובה.

 

 

לקבלת עדכונים למייל הרשמי לניוזלטר של מיס גרות

שומרות על קשר

הרשמי לקבלת פוסטים, עדכונים והטבות בלעדיות לתיבת המייל שלך

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

אין תגובות

    השאירי תגובה