בלוג / בתים

כפרי מודרני נוסח ברצלונה

לעתים מזדמן לי לראות בתים ברשת שמצליחים להזיז בי משהו. לרוב מדובר בבית שונה ובולט לטובה בייחודיותו, בדיוק כמו הלופט מודרן ראסטיק הזה ששוכן בבניין בן 200 שנים במרכז ברצלונה. הו ברצלונה.

הביטוי מודרן ראסטיק המופיע בפוסט המקורי במגזין השווה Livingetc, מרמז מהרגע הראשון על ניגודים בין סגנונות – מודרני וכפרי. חלל נכון בעיצוב טוב, מקיים בתוכו קונטרסט חכם, ובדירה זו הוא מתקיים בין חומרים בגימורים שונים, מפגשים בין ישן לחדש ובין שחור ללבן. בתכנית פתוחה באופן צנוע ופשוט, ללא עומס מיותר, מתקיים לו לופט מושלם ומיוחד בעיקר בשונות שלו. בין אם זה הוילונות השחורים או פינת הקריאה המוגבהת, כמתבוננים אנו יכולים כמעט לדמיין את בעלי הבית. קז'ואל ואיכות פוגשים את העולם החדש.

וילונות שחורים

על פניו, שילוב של וילונות שחורים בחלל לבן מרגיש כשילוב מודרני ומינימליסטי. הבחירה בוילונות מפשתן טבעי חצי שקוף, עם אפשרות לראות את ברצלונה מעבר לקמטוטים, מביאה תחושה של אותה כפריות RUSTIC אל הלופט הלבן.

פלטפורמת קריאה

פינת הקריאה, הממוקמת בחלל הציבורי בין חלונות עם מסגרת כהה, מוגבהת וגדולה יחסית, ובנוכחותה מוסיפה עניין לתכנית הפתוחה של החלל. הקונטרסט מתקיים בין מאסה לריק, בין חפצים לאוויר, והינו אלמנט חשוב מאוד בעיצוב הבית. קונטרסט נוסף וחשוב לא פחות מתקיים בין הרהיט הלבן הנקי-מודרני של פינת הקריאה לכורסאת הוינטג' המהוה והיפה שניצבת ליד. הטקסטיל הטבעי של פינת הקריאה והוילונות משלים את הקופוזיציה המיוחדת.

מטבח פיוז'ן

בתוך כל הלבן על לבן הזה, בדירה בת 200 שנים שעברה שיפוץ כולל ומקיף, תוכנן מטבח המשלב בין סגנונות – מודרני, כפרי ותעשייתי. יחד עם חפצים שונים ממתכת בצבע שחור, המתכתבים עם איכותו המקורית של החומר, נוצר קונטרסט מרתק ומעורר השראה אשר מצית את הדמיון. בדיוק כל מה שמטבח טוב צריך.

בין פנים לחוץ

המעבר מהמטבח למרפסת הסמוכה מודגש על ידי צבעוניות וחומרים אחרים, ובאופן הנחת חתיכות העץ של הריצוף, ובכך מודגש ההבדל בין פנים לחוץ. הדגשים נכונים בכך שהם מייצרים עניין מספק ונכון במרחבי הפנים של הבית. מרפסת חצי פתוחה בקומה הראשונה של הבניין בגווני עץ ואבן טבעיים, יחד עם כסאות וגוף תאורה מקש, מהווים כניגוד למטבח המודרני כפרי תעשייתי אשר בפנים.

אכילה טבעית

במרחק קצר מן המטבח הפתוח ניצבת פינת האוכל. אל מול הקמין, על גבי טקסטיל טבעי, עומד לו במאסיביות מובלטת שולחן האוכל העתיק. על רקע של קירות אבן לבנים ופרזול בצבע שחור, בולט לטובה שולחן מעץ ישן בעל מראה כפרי ופשוט למדי. למרגלותיו שטיח בד בצבע אפור וסביבו כסאות מודרניים מובהקים בלבן בוהק. צמד אהילים גדולים מבמבוק ובד מדגישים את הגובה ותחושת הלופט של החלל, ובנוסף מייצרים תחושה של אינטימיות חמימה בפינת האוכל.

האח היפה והמקורי בפינת האוכל מייצג באופן מושלם את הניגודים של הכפרי מודרני בדירה. בתוך מסגרת של שיש מעוטר ומסותת באופן מעורר התפעלות, כאילו נוצר בקפידה מתוך גוש אבן בימים של מלאכת יד טרום המהפכה התעשייתית, מסתתר לו אח עטוי מתכת שחורה ומינימליסטית. עם פרופילים מעודנים על מישור חלק בצבע שחור, דרך קשת יפה ומודגשת, ניצב האח כרקע מרתק ומלא אופי לארוחות מיוחדות בקרב משפחה וחברים.

פחות זה יותר

הבחירה לחיות במרחב מינימליסטי חף מחפצים מיותרים וחסרי ערך, מותירה מרחב מואר ומרווח המשדר תחושת רוגע. גישת ה- LESS IS MORE של האדירכל המודרניסט החלוץ, מיס ואן דה רוהה, מתבטאת בעיקר בסלון ובחדר השינה. כנראה שהבחירה המכוונת ליצור חללי רביצה ומנוחה נקיים מניגודים עזים ודרמה תעשייתית, הייתה מכוונת ומוגדרת מראש.

בסלון ספה רחבת ידיים עטויה פשתן טבעי ונקי מרעלים (בדים סינתטיים דוחי כתמים, רוויים בכימיקלים מזיקים) ומעליה מונח לו אריח עתיק שהזוג רכש בשוק הפשפשים. בתוך כל הלבן על לבן הזה, מגיח לו גוף תאורה FLOS 265 האהוב עליי במיוחד.

מונוכרומטיות מוארת

אגף השינה בלופט המתנשא לגובה של 4 מטרים, פתוח ומרווח, מוקף בוילונות פשתן בהירים. זאת כמובן בניגוד לחלל הציבורי ווילונותיו השחורים. במרכז החלל ניצבת מיטה במראה תעשייתי מינימליסטי למדי, על רקע קיר נמוך ומאחוריו חדר הרחצה. את ארון הבגדים מסתיר וילון פשתן בגוון ירוק מרווה שהיה לטרנדי ביותר בשנת 2017, ובכך מוסיף עומק וחמימות לחדר השינה הלבן.

אל מול חלונות מקושתים ניצבת לה בחופשיות אמבטיה לבנה ואובאלית, המזמינה לרחצה באור יום בוהק – פינוק השמור למבינים בלבד. הסולם והשרפרף שלצד האמבטיה מוסיפים חמימות וטקסטורה לחדר הלבן ומשלימים את הניגוד אל מול הטקסטיל הרך והטבעי.

בין אם אהבתם את הלופט כמוני או שלא, החשיבות של פרויקט מסוג זה היא ההבנה של מרחב ביתי בעל אופי, בעיצוב אישי, מעודן ומאופק, נטול עומס ויזואלי ורעש מיותר – רקע טבעי ונכון לחיים בעיר הגדולה. בהיבט רחב יותר, מדובר בעיצוב בר קיימא אשר עושה שימוש בחומרים טבעיים וקיימים, בצניעות ומחשבה על פונקציונליות וצורך, ובכך שומר על הסביבה הביתית ומחוץ לה.

Source: Loft Living: Inside A Light Open-Plan 1st Floor Apartment in Central Barcelona

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

4 תגובות

  • פרח
    21 במאי 2018 ב 12:36

    בית שכיף להיות בו.מכבד את הישן ואת החדש,כל חפץ לוקט בפינצטה,זה אנשים שיודעים מה הם רוצים ואיך הם רוצים שהבית שלהם יראה. מרענן את הנשמה מתוחכם בפשטות ומואר. עיצוב של בית כזה הוא תהליך ולכן הוא לא נראה כמו עיצובי האינסטנט הכל כך דומים אחד לשני.
    במילה אחת, מדליק.

    להגיב
  • ליאת בלזר
    6 באפריל 2018 ב 20:30

    אחד הפרויקטים היפים …מוכנה לגור שם כבר עכשיו.
    כמה חכמה יש בחיבורים האלה..(חוץ מהאח אהבתי הכל)
    הכל כבר בפינטרסט שלי לימים ללא השראה.תודה רבה!!!

    להגיב
  • איילה
    4 באפריל 2018 ב 13:30

    ממש אוהבת. ובאמת הפחות זה יותר מעורר השראה.

    להגיב
  • מאיה
    4 באפריל 2018 ב 08:26

    וואו בית מדהים ומעורר השראה

    להגיב

השאירי תגובה