כמה פעמים קרה לך שנאלצת לבחור? לעתים די קרובות אין לנו ברירה אלא לבחור להחליט ולעשות. ככל שאני מתבגרת ומשכילה להבין קצת את החיים על הפלנטה המשוגעת הזו, אני מבינה שלבחירות יש השלכות וככל שיש יותר זמן לגבש החלטה, כך גם זה יותר מבלבל. אז נכון, אין לי צורך מיידי בספה חדשה וזה גם לא כלול בתקציב אבל זה כל הכיף. אני לא נתונה ללחץ של זמן ואין לי צורך מהותי בספה חדשה, לכן אני יכולה לחפור בעניין ולפנטז על ספות מטריפות ככל שארצה (כן, מעצבות מפנטזות על ריהוט, טקסטיל וגופי תאורה).

כשמדובר בעבודה עם לקוחות, הכל הרבה יותר ברור כי דברים נעשים לפי תכנית מסוימת שמתחילה בהגדרת צרכים, לוח השראה, מושגי יסוד וממשיכה לשיפוץ וחדוות קניות של ריהוט ואביזרים לבית. אצלי זה לא כך, אני לא משפצת ואין לי מעצבת שהזמנתי לעשות הום סטיילינג, אני סתם רוצה ספה חדשה.

ההוכחה לכך שאפור ניטרלי עובד נהדר בחלל בוהמייני

ההוכחה לכך שאפור ניטרלי עובד נהדר בחלל בוהמייני, מכאן 

היום, התפישה בנוגע לספות שונה משהייתה בעבר. אם פעם ה-סלון היה חלל אירוח, היום הוא נקרא חלל מגורים ובהתאם לכך הגישה גם לספות השתנתה. העדפותיהן של אנשים השתנו, כיום כמעט ולא ניתן לחזות בסטים של 3+2+1 אלא בספה אחת גדולה ושתי כורסאות קטנות. הבחירה הנוחה היא לקנות ספה זולה יחסית שתחזיק ל5-10 שנים ובנוסף אליה שתי כורסאות שונות לגיוון ואז כשמתחשק לגוון מחליפים את הספה או את הכורסה.

אני חייבת ספה חדשה! למרות שהספה שלי נוחה ומפנקת ונראית טוב ביחס לחמש השנים שהיא משמשת אותנו. מה לא עבר עליה, הילדים פלטו עליה, קפצו עליה, הכלבה רובצת וישנה שם כשאנחנו לא בבית והספה, היא בשלה. מפליא אותי איך שהיא מחזיקה מעמד. אם היא רק הייתה מרופטת, שבורה או מזעזעת למראה הייתה לי סיבה מספיק טובה לקנות חדשה.

אז הצעד הראשון שלי לעבר ספה חדשה מתחיל בהשראה. לאחר שליקטתי מבחר ספות, הבנתי שהכיוון שלי הוא English Roll Arm Sofa וטרם החלטתי על הבד ועל הצבע (עניין שולי). מדובר בספה מעודנת ומקסימה למראה, ספה עם קימורים ופרופורציות טובות כזו שאפשר להעמיד במרכז החלל ולזרוק עליה כמה כריות מעניינות. מה שבטוח, היא כל כך שונה מהספה המאסיבית והמאוסה שיש לי בבית.

כרית צהובה של mikabarr מיקה בר

כרית צהובה של mikabarr מיקה בר

לאחרונה בן זוגי המתחשב החליט לשדרג את הספה האפורה שלנו ורכש כרית צהובה מושלמת של mikabarr מעצבת טקסטיל מוכשרת ביותר (ממליצה לבקר בסטודיו של מיקה בתל אביב, גם אם זה רק בשביל לראות מקרוב את הטקסטיל המשובח שהיא מעצבת). הכרית בהחלט עשתה פלאים ושדרגה את הספה וברור לנו שלא ננטוש אותה כשנתחדש בספה בסגנון אינגליש רול-ארם (אם הילדים לא ישמידו אותה עד אז, כי היא הכי מיוחדת, מעניינת ונוחה).

ערימת כריות על הספה ה(בקרוב)ישנה שלי

ערימת כריות על הספה ה(בקרוב)ישנה שלי

להפתעתי הרבה, גיליתי שיש לאיקאה ספה בסגנון English Roll Arm עם משענות יד מעוגלות במחיר טוב, כיאה לאיקאה שמציעה את הספה הזו כחלק מסדרה של כמה גדלים והדומים. שימו לב לרגלי הספה כמה הן עדינות ומקנות תחושה קלילה גם לספה גדולה לשלושה אנשים. בביקור הבא שלי באיקאה שמתוכנן ליום חמישי, אבחן את העניין מקרוב ואדע האם זו אופציה, כמובן גם ביחס למחיר המאוד אטרקטיבי של 3,295 ש"ח לספה ברוחב 199 ס"מ.

מאחר והסגנון הבוהמייני הוא זה שמאפיין אותי ובהתאם את ביתי, סביר להניח שאבחר בספה מרופדת בבד קטיפה עדין בצבע שטרם החלטתי לגביו. אמנם האופציה של איקאה טובה ואפשר לעשות שספה אפורה תשתלב יפה בחלל בוהמייני, אבל ההזדמנות לעצב ספה בהתאמה אישית גורמת לי לרצות למקסם את הפוטנציאל הקיים במסגרת עץ, ספוגים (ברור שלא לשבת על ערימת נוצות) ובד.

אני מניחה שיעבור קצת זמן עד שזה יקרה ולבינתיים אתן לבן זוגי היקר לקרוא את הפוסט ולהפנים את העובדה שימיה של ספת הריש האפורה שלנו ספורים. לעיתים, אני מזכירה לו שבשנת 2009, כשקנינו את הספה, התעקשתי על ספה בצבע ירוק בקבוק עם קפיטונאז' במשענת הגב והוא הטיל וטו. מאז, ברכישות משמעותיות, אני לרוב איתנה בדעתי ומנסה להסביר לו שזו האפשרות הטובה והנכונה ביותר (אחלו לי בהצלחה עם הספה הבאה).

ראיתם ספה נהדרת שיכולה להתאים לי ולסלון הבוהמייני שלי? אשמח לקבל הצעות מעניינות בדף הפייסבוק של מיס גרות  

 לאחר התלבטויות על ספות במהלך כתיבת הפוסט, זה פתאום נראה מאוד פשוט לשים פתק שמייצג אותי בקלפי ושיקבע איך החיים יראו פה בשנים הקרובות. בחירות טובות ונבונות לכולם :)

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

4 תגובות

  • שירה
    19 ביולי 2018 ב 15:59

    הי, עם איזה סגנון כורסא היית משלבת את הספה האפורה של איקאה?

    להגיב

השאירי תגובה