בלוג / עיצוב והלבשת הבית

הפתעה מאיקאה והאח הגדול

לפחות פעם בשבוע אני מקבלת שיחת טלפון ממשרד יחסי ציבור שמציע לי לקבל מוצר במתנה. סליחה, לא במתנה, אלא בתמורה לכך שאכתוב עליו לקוראים בבלוג שלי – דבר שאני לא מקלה בו ראש, לא מתפתה ותמיד מסרבת. בכל זאת, האותנטיות שלי הולכת מצוין עם אנטי ממסדיות ומסחריות כבר שנים.

איקאה האח הגדול כלי במבוק מיס גרות (2) איקאה האח הגדול כלי במבוק מיס גרות (4)בשבוע שעבר התקשרה אליי תקציבאית ממשרד יחסי ציבור שרצתה לתת לי מפיץ ריח לבית במתנה בתמורה לכך שאכתוב עליו פוסט. מה שנקרא, תוכן שיווקי. לא חסר מה לכתוב על זה היא אמרה, כמה טוב הריח, כמה יפה המתקן ואיך זה קשור לעיצוב הבית. מדובר במפיץ ריח מעוצב שעושה ריח נעים בבית, הסבירה לי התקציבאית, והוסיפה שזה בוודאות יעניין את הקוראים בבלוג שלי. העדפתי לא להטריד אותה עם שאלות כגון, ממה עשוי הריח? למה לי לנשום כימיקלים? מה רע בקטורת נאג צ'אמפה ומה בכלל יוצא לי מזה? בחרתי לענות לה באדיבות שהבלוג שלי הוא לא פלטפורמה ליחסי ציבור ואני שומרת לעצמי את זכות הבחירה לכתוב על מוצרים מסוימים, כל עוד יש לכך ערך מוסף עבור הקוראים שלי. ובינינו, אם הייתי כותבת על כל מוצר שמציעים לי, לא הייתם כאן.

איקאה האח הגדול כלי במבוק מיס גרות (9)איקאה האח הגדול כלי במבוק מיס גרות (5)

הפעם היחידה בעבר שהסכמתי לכתוב על חברה בבלוג, נעשתה עבור איקאה לאחר אירוע שערכו לעיתונאים ובלוגרים בסניף קרית אתא. כאשר התקציבאית ממשרד היח"צ של איקאה יצרה עמי קשר, יומיים לפני תחילת העונה החדשה של האח הגדול VIP, הופתעתי לטובה. בעיקר כי היא עניינה אותי במהלך יח"צ של איקאה שיעשה בשיתוף עם בלוגריות מובילות בארץ. ההצעה הייתה שישלחו לי מוצרים של איקאה, זהים לאלו שיהיו בבית האח הגדול. כמובן שלא גילו לי מה אני אמורה לקבל כי עיצוב הבית נשמר בסוד עד לפרק השלישי של העונה, כך שהסכמתי למשהו לא ברור בכלל. בתמורה לחפצים, סוכם שאכתוב עליהם פוסט בבלוג. היה מעניין וסודי, לכן הסכמתי בחשש קל. כשבועיים לאחר שיחת הטלפון וללא התראה מראש, התקשר אליי המוביל והודיע לי שיש לו חבילה לספק לי והוא מחוץ לביתי. אתם מתארים לעצמכם כמה גדולה הייתה ההפתעה, כשפתחתי את החבילה וגיליתי קרש חיתוך ושתי צנצנות. כמו כן, ציפור קטנה לחשה לי שהחבילה הגיעה ל 16 בלוגריות נוספות.

איקאה האח הגדול כלי במבוק מיס גרות (4)

לא חסרים לאיקאה מוצרים אייקונים המזוהים עם המותג, אבל קרש חיתוך וצנצנות לא מחדשים שום דבר לאף אחד, גם אם הם עשויים מבמבוק. אני בטוחה שחברת היח"צ ואיקאה התכוונו לייצר באזז ווויראליות, אבל לא ככה עושים זאת. אני אפילו לא זוכרת אם התקשרו אליי לשאול מה דעתי ומה רמת שביעות הרצון שלי מהמוצרים. אני תוהה לעצמי, אילו רק היו מציעים לכל בלוגרית לבחור בעצמה פריט או שניים. סביר להניח שהחשק היה גדול יותר, התוכן היה יותר אותנטי והדיבור ברשת היה מגוון ואיכותי בהתאם. מה שקיבלתי זה, סט צנצנות  RIMFORSA (מחיר 125 ש"ח) וקרש חיתוך  APTITLIG (מחיר 59 ש"ח).

איקאה האח הגדול כלי במבוק מיס גרות (18) איקאה האח הגדול כלי במבוק מיס גרות (19)אני אוהבת את איקאה, כותבת הרבה על הרשת ומוצריה בבלוג ולפחות פעמיים בשנה באתר mako LIVING למאות אלפי קוראים על המוצרים הכי שווים בסייל. לצערי, הבחירה בקרש חיתוך וסט צנצנות לא יכולים להחזיק פוסט שלם שהוא מעבר לסתם סטיילינג יפה. אותנטיות היא לא מילה גסה.

איקאה האח הגדול כלי במבוק מיס גרות (7)

אסיים באיחולי אמינות והוגנות לכולם, כולל לעצמי. בכל זאת, השקעתי כמה שעות טובות בסידור המטבח, בסטיילינג, בצילום, בעריכה ובכתיבת שורות אלו. ותודה לכם שהייתם כאן.

ד"ש לאח הגדול.

<<< הרשמו לניוזלטר של מיס גרות >>>

שומרות על קשר

הרשמי לקבלת פוסטים, עדכונים והטבות בלעדיות לתיבת המייל שלך

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

11 תגובות

  • ליאת בלזר
    3 ביוני 2015 ב 14:50

    את כותבת מהבטן וזה מורגש.יצא לך יופי :)

    להגיב
  • סיון
    2 ביוני 2015 ב 09:24

    ובכל זאת פרסמת את המוצרים ונתת במה לאיקאה

    להגיב
    • Miss Garot
      2 ביוני 2015 ב 09:37

      נכון, אבל עשיתי זאת בדרך שלי :)

  • יעל
    1 ביוני 2015 ב 21:54

    מרענן… אהבתי! את הכנות והצילומים.

    להגיב
    • Miss Garot
      2 ביוני 2015 ב 09:36

      תודה יעל :)

  • ציפי
    1 ביוני 2015 ב 21:10

    הכנות שלך מדליקה! הצילומים והסטיילינג נהדרים. אצלי זה נשאר ככדים וכמגש, מוצאת חן בעיני הקומפוזיציה עליה החלטתי בפוסט. שבוע כנה ורגיש לכולנו!

    להגיב
    • Miss Garot
      2 ביוני 2015 ב 09:36

      תודה ציפי, אני מאמינה בכנות ונאמנה לכנות

  • nogitiana
    1 ביוני 2015 ב 20:16

    הצחקת אותי! מודה שאני מפסיקה לעקוב אחרי בלוגים שרק עסוקים בפרסום של מוצרים לא קשורים. לפחות המטבח שלך יפה ומסודר עכשיו.

    להגיב
    • Miss Garot
      2 ביוני 2015 ב 09:35

      שמחה שהצחקתי, ולידיעתך, המטבח לא נותר מסודר להרבה זמן..

  • יונית
    1 ביוני 2015 ב 18:53

    לירון את גדולה!

    להגיב
    • Miss Garot
      2 ביוני 2015 ב 09:34

      תודה יונית :)

השאירי תגובה