בלוג / מסע אישי

פוסטרים רקומים עם טקסטורות של רגש

המסע שאני עוברת כמעצבת לא מפסיק לרגש ולהפתיע אותי. היום חלק מהמסע שלי הופך לציבורי, פתוח ובאותה ההזדמנות גם נגיש לכולם.

המעצבת והיוצרת שהפכתי (בעיניי) להיות, היא זו שאפילו לא ידעתי לחלום עליה. היום אני זוכה להגשים חלום, לאחר מסע ארוך של אהבה לסופר-טקסטורות. לא סתם טקסטורות, אלא כאלו שמספרות סיפור, כאלו שמעוררות רגש ובמקרה שלי,  מגשימות חלום.
פוסטרים קנווסים לבית מיס גרות לירון גונן

במהלך לימודיי בשנקר, עסקתי המון במשמעות של טקסטורות כמגדירות מקום, חוויה ותרבות ולפרויקט הגמר שלי קראתי "סופר-טקסטורה". הכוונה היא לטקסטורה המנותקת מהקונטקסט שלה ובכך נשארת רק עם הדימוי המופשט של הצבעים והמרקמים שלה. מפיות הקרושה ורקמות האיקסים, הפכו לטקסטורות שהתנתקו מהקונטקסט הרגיל והמוכר שלהן והפכו לדבר חדש הנושא עמו זכרון נוסטלגי.
פוסטרים קנווסים לבית מיס גרות לירון גונן

הנקודה הזו במסע שלי, מחברת בין אהבתי לטקסטורות לגעגועיי לסבתות שלי. מדי פעם כתבתי עליהן כאן, על הגעגועים ועל זכרונות הילדות שלי מבית סבתא ומתוך העולם הרגשי שלי החלטתי לעשות מעשה ולהתחיל ליצור. ידעתי שאני רוצה לנצור את הזכרון ומתוכו ליצור דבר חדש שיכנס לבתים שונים ברחבי העולם. סוג של חותם ונוכחות המרגשים אותי שמעצבת ויוצרת. זה המקום בו העולם הרגשי שלי מתחבר למציאותי, המקום בו אני יוצרת את הקומפוזיציה החדשה למפיות הקרושה מבית סבתא.
פוסטרים קנווסים לבית רקמת איקסים מיס גרות

כל מפית, מספרת סיפור. לא בהכרח סיפור אישי, אלא כזה שטומן בחובו את זכרונות הילדות של כל אחד מאתנו. האמהות של היום, כבר לא מחזיקות רקמות קרושה על המזנון והמפות שאנו פורשים על שולחן השבת לא עשויות בעבודת יד עם רקמת איקסים. למען האמת, טרם פגשתי באישה שפורשת את מפת הוינטג' החגיגית שירשה על שולחן האוכל בביתה.

07

בתהליך העבודה שלי על מפיות הקרושה ורקמות האיקסים, בחרתי את הטקסטורות שיקשטו קירות בזיכרונות של פעם. העבודה על היצירות האלו התחילה מביקור אצל סבתא של בעלי, ששמחה מאוד לתרום גם מאוסף המפיות שלה לדבר ומגיסתי שהעבירה לי עבודות יד בנות 100 שנים, שקיבלה בירושה.
פוסטרים קנווסים לבית מיס גרות לירון גונן

אז ישנה סדרה של קרושה, סדרה של רקמות איקסים וסדרה של טקסטורות שצילמתי, בעיקר במרחב האורבני של תל אביב – יפו. כל הטקסטורות האלו, ימכרו כגלויות, פוסטרים וקנווסים בארץ ובחו"ל. הבחירה בלא מובן מאליו, היא מקורית ומרעננת, בדיוק כמו שאני.

פוסטרים קנווסים לבית קרושה מיס גרות

ללא ספק, ההשקה של החנות שלי היא נקודה חשובה במסע הזה ומרגשת לא פחות, בעיקר כי אתם כאן מלווים אותי בתמיכה גדולה ופרגונים שגורמים לי להסמיק (קשות!).
פוסטרים קנווסים לבית מיס גרות לירון גונן

04את הטקסטורות של המרחב האורבני, צילמתי עם הקנון הנאמנה שלי במהלך שיטוטיי בארץ בשנים האחרונות. תמונות שמנותקות מהקונטקסט האורבני, אך עדיין מייצגות בטקסטורה שלהן את האווירה והמקום.

פוסטרים קנווסים לבית מיס גרות לירון גונן
פוסטרים קנווסים לבית מיס גרות לירון גונן

וזה, האזכור הראשון של הפוסטרים שיצרתי ברשת, בכתבה שעלתה הבוקר באתר mako LIVING.

פוסטרים קנווסים לבית מיס גרות לירון גונן

את הפוסט הזה, על אבן דרך משמעותית עבורי, אני רוצה לסיים עם תודה גדולה לכם. התמיכה והפרגון שאני מקבלת ממכם, היא הרבה מעבר למה שאי פעם דמיינתי.

את התודה הכי גדולה, אני חייבת לעומרי, בן זוגי (ואבי ילדיי) בשש השנים הארונות. התמיכה שלו מדהימה והאמונה שלו בי עוד יותר. מבחינתו אני הכי מוכשרת שיש, סוג של סופר-מעצבת שעוסקת בסופר-טקסטורות.

 

תודה על כך שאתם חלק מהגשמת החלום שלי.

 

למי מכם שמעוניין בפוסטר או קנווס לבית, לפני שחנות האונליין עולה, ניתן להזמין דרכי בטלפון 054-6887045

 

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

11 תגובות

  • השראה בקנה מידה - מיס גרות
    23 בדצמבר 2014 ב 15:06

    […] את אהבתי הגדולה לטקסטורות גיליתי לפני כמה שנים טובות. תמיד נהגתי ללטף ולמשש חפצים וחומרים שונים ולהתרגש מכל מה שמיוחד ושונה מבחינת חומר וצורה. התעניינותי הנרחבת בנושא סופר-טקסטורות ומשמעותן מתפתחת מאז לימודי התואר שלי בשנקר, אז הגדרתי את המינוח סופר טקסטורה כחלק מפרויקט הגמר שלי. סופר טקסטורה מייצגת מקום וזמן ומעוררת רגש מסוים אצל אנשים ממקום עמוק ביותר. ההדפסים שאני יוצרת מסדרת קלרה מתחברים אצלי למקום עמוק של רגש ולשמחתי הרבה, גם אצל נשים נוספות שזכיתי להכיר בעקבות ההחלטה למכור את ההדפסים הללו. על סופר טקסטורה וההחלטה ליצור את ההדפסים הללו, כבר כתבתי בבלוג פוסטרים רקומים בטקסטורות של רגש. […]

    להגיב
  • […] ההשראה. אולי זה כך, בעיקר כי התפנה לי קצת זמן לטובת חלומות ודמיונות, זמן להרגיש מה נכון לי ומה נכון בעיצוב, עבורי. […]

    להגיב

השאירי תגובה