בלוג / עיצוב והלבשת הבית

וינטג' פוגש את המאה ה-21 בחמש דרכים שונות

וינטג' הפך למילה נפוצה לאחרונה, בכל פינה בארץ ובאזורים מסוימים במדינות מערביות בעולם. בשנים האחרונות ובכל מקום, ניתן לפגוש ציידי וינטג' מקצועיים וחובבים, כאשר ההבדל ביניהם הוא שהמקצועיים סוחרים בוינטג' והחובבים הם בעיקר אוספים בביתם. אני לא אלאה אתכם בהסברים על וינטג' שניתן לקרוא בויקיפדיה, אלא אציג בפניכם את היופי שבשילוב וינטג' בעיצוב הבית.

רק בשביל שתהיה לנו נקודת התחלה, כל הרהיטים שנוצרו עד לשנות השבעים של המאה ה-20 נחשבים לוינטג' וכל מה שבא אחרי נחשב לרטרו. היום הרבה דברים מיוצרים בייצור המוני ולכן חשיבות הערך של הרהיט או המוצר זניחה, מה שאומר שוינטג' לאט לאט נכחד מן העולם.

קחו לדוגמה את האספן האובססיבי שכבר שנים אוסף ואוגר בביתו וינטג' מכל הסגנונות ובכל הסוגים, ניתן לראות אצלו בבית מבחר כסאות, שידות, ארונות, תמונות, מכשירי חשמל ישנים, כלי בית וסכו"ם.

אם אתם שואלים את עצמכם לאן אני חותרת, אז ככה, יותר מדי ממשהו טוב – זה יותר מדי. אני מודה, גם אני חוטאת באיסוף של כסאות, שידות ואביזרים ישנים, העניין הוא לא לאפשר לוינטג' להשתלט לי על הבית שיראה כמו משנות החמישים.

פינת האוכל האקלקטית שלי, ישן וחדש, פלסטיק ועץ ווילונות וינטג' ברקע

פינת האוכל האקלקטית שלי, ישן וחדש, פלסטיק ועץ ווילונות וינטג' ברקע

מי שקרא את הפוסט מיס גרות בסגנון אקלקטי יודע שהבית שלי הוא בסגנון אקלקטי, ומכיל ישן בשילוב עם חדש ומשלב בין חומרים שונים וטקסטורות.

כלי צהוב מבית סבתא ומשקל ירוק של פוקס הום

ישן וחדש, כלי צהוב מבית סבתא ומשקל ירוק שקניתי לא מזמן

מה שבעצם הביא אותי לכתוב על שילוב בין ישן לחדש, התחיל בשיחה עם חברה שאמרה לי "יש לי ארונית וינטג', שולחן עגול וינטג', כורסה וינטג' ואני רוצה גם שולחן סלון וינטג'". ברור שהבנתי את אהבתה ליופי ולקסם שיש ברהיטים של פעם, העניין הוא שצריך לדעת לשלב רהיטים ישנים במינון נכון בשביל שלא ייצא לנו קיטש.

ישנם אנשים שהקיטש טוב ויפה עבורם, אבל אני בעד לחיות במאה ה-21, מה שאומר לדעת לשלב את מה שיש היום עם החן והייחודיות של פעם.

ואלו הן חמשת הדרכים:

1. מזנון – אם נניח יש לכם קיר לבן בוהק ובודד, הציבו מולו שידת וינטג' מעץ ועליה אביזרים מודרניים. לסטיילינג טוב, ניתן לשלב ספרים במצב שכיבה, ציור מודרני שמונח על השידה או פסל בגימור מבריק (צבע ניאון או ציפוי כרום) שיבליט את הקונטרסט וידגיש את העץ הישן בצורה נכונה.

2. שולחן כתיבה – קחו שולחן ישן מעץ מלא והשאירו אותו כפי שהוא. אם הוא במצב ממש ירוד, ניתן לשייף ולמרוח שמן מיוחד לעץ – תוכלו לבחור אם לשפץ לבד או לבקש מנגר שמתמחה בזה.

צרפו לשולחן הישן כסא חדש עם אמירה סופר-מודרנית ממתכת בקווים גאומטריים ברורים וישרים. מה שבטוח, דו השיח בין האובייקטים רק יבליט את יופיו של השולחן הישן. ניתן גם להשתמש בשולחן שהיה לאכילה בעברו ולהסב אותו לשולחן כתיבה, הכל תלוי במידות השולחן ומידות החלל.

3. שטיח קילים – מאחר והום סטיילינג מתחיל בטקסטיל, ממשיך לאקססוריז ומסתיים בטקסטיל זה הרי ברור  ששטיח וינטג' יכול לשדרג בקלות את מראה הבית. שטיח קילים מקורי וישן, מגיע מארצות הקווקז, פרס, רומניה ועוד וניתן למצוא במגוון רחב של הדפסים גאומטריים.

בטיול קצר בשוק הפשפשים תוכלו להתחדש בשטיח קילים יד שניה, המחירים נעים החל מכמה מאות שקלים ומטפסים לכמה אלפים. לא לשכוח להתמקח, זה חלק מהעניין ומקובל מאוד בשווקי פשפשים.

4. מפיות קרושה – ערימה של מפיות קרושה לא חייבת להיות על המזנון או המדפים בבית. רעיון מגניב ביותר הוא לצבוע בגווני פסטל חלק מהן ולתפור אותן אחת לשניה, לאחר מכן אפשר לתלות אותן כוילון לחלון המטבח או סתם לדקורציה כמובייל.

5. טפטים לקישוט הקירות – לאווירת וינטג' רומנטית, אפשר לקנות שאריות של טפטים ישנים מחו"ל, בעיקר דרך eBay. באמצעות השאריות אפשר לעשות קיר דקורטיבי פרי-סטייל מעשה ידיכם וגם אם תפקששו בהדבקה או במיקום, הכל בסדר, כי בוינטג' אנחנו מקבלים את הפגמים באהבה.

לסיכום, חוק חשוב ומרכזי בעיצוב פנים והום סטיילינג, הוא שילוב ויצירת קומפוזיציה נכונה בין אלמנטים שונים. לכן, אל תשתוללו יותר מדי בכמויות רהיטי ואביזרי הוינטג' שלכם ותדעו לסנן את מה שלא מתאים. תבחרו לכם כמה פריטים בודדים וטובים, תנו להם במה נכונה לצד אביזרים משלימים ומודרניים שיעניקו קונטרסט וסביר להניח שהתוצאה והסטיילינג שתעשו יהיו מוצלחים.

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

אין תגובות

    השאירי תגובה