בלוג / עיצוב והלבשת הבית

5 אלמנטים של בוהו שיק למרפסת

עונת הקיץ כבר כאן, בדיוק בזמן לרענון ותוספת בוהו שיק למרפסת הביתית. עם מדריך קצר שעלה במדור האוספים שלי באתר מאקו, תוכלו  להוסיף בוהו שיק טבעי נטול מאמץ למרפסת ביתכם בחמישה אלמנטים ובקציב נמוך. 

סוד הקסם של הסגנון הבוהמייני האהוב, הוא שילוב של מגוון חפצים וטקסטיל העשויים מחומרים טבעיים, לכד קומפוזיציה מגוונת ועשירה.  כך שבין אם יש לכם מרפסת בדירת קבלן, או פרגולה רחבת ידיים בחצר הבית, בעזרת המדריך הקצר שהכנו, תוכלו להתרווח בנעם וליהנות מלילות הקיץ החמים.

https://www.instagram.com/p/BiGpBuGl9UJ/

בוהו שיק עם זריקת טקסטיל

שילוב טקסטיל בחלל, הינו עניין הכרחי, בעיקר כי הדפס נכון קובע את הטון. מגוון כריות הנוי בארץ רחב מאוד, ואתם רק צריכים לבחור 3 כריות שאתם אוהבים. האופציות המובילות הן כריות עם הדפס אתני, כריות מבד טבעי עם גדילים (פרנזים), כריות עם עיטורים של מקרמה וכריות קטיפה. מוזמנים להציץ בפוסט השראה על טקסטיל שעלה בבלוג

כריות מיוחדות יהפכו כל סט ישיבה עשוי רטאן או פלסטיק במראה מודרני, למראה בוהו-מודרני עשיר ומגוון.

שילוב במבוק וקש

שני חומרים המזוהים מאוד עם הסגנון הבוהמייני ומלאי בוהו שיק, בעיקר כי אלו מיוצרים בעבודת יד, ידידותיים לסביבה ובמדרים קז'אליות של זולה בסיני. לכל מרפסת יש מקום לרהיט קש או במבוק אחד. שלבו שולחן צד קטן או כורסא עשויה במבוק למראה מגוון ועשיר.

צמחים עם בוהו שיק

כמו שסגנון בוהו חייב צמחים, כי הם חלק מהאנרגיה הטובה של הבית הבוהמייני, כך גם מרפסת חייבת צמחים כי רצוי לתעל את האנרגיה של השמש למשהו טוב. למתחילים, מומלץ לקרוא בבלוג את המדריך לשילוב צמחים בבית  או את המדריך לגנן המתחיל במדור האוספים שלי במאקו, ואת המדריך לשילוב פינה בוטנית בבית  שעלה גם במאקו 

https://www.instagram.com/p/BgqeTJUh4GN/

בחרו בצמחים שאתם אוהבים, גם אם כמה בודדים, שלבו בין צמחי מרפא ותבלין, סוקולנטים שקל לגדל מבלי להשקות כל יומיים בקיץ וצמח אחד גדול. העקרון החשוב הוא המגוון, מבחר של צמחים בכלים שונים, רצוי מחומרים טבעיים כמו חרס או בטון.

בוהו שיק תלוי מהתקרה

מרפסות רבות, במיוחד בדירות קבלן חדשות יחסית, הן מקורות. לרוב מדובר בתקרה צבועה בסיד לבן, נטולת התרחשויות ועניין. בוהו שיק מעורר את כל החושים, ולכן הוא מתקיים גם בכל המישורים. התייחסות לתקרה או לקורות הפרגולה, זו הזדמנות מצוינת להוסיף עושר ועניין לחלל המרפסת.

תליית גופי תאורה סולאריים מנייר ממוחזר של איקאה יוסיפו עושר ועניין למרפסת, וגם תלייה של עציצים נשפכים, עם מתלה מקרמה או חבל טבעי שתעשו בו כמה קשרים פשוטים יוסיפו תנועה עם הבריזה של ערבי הקיץ.

שטיח עם בוהו שיק

גם אם מדובר בחוץ, אין להמעיט בערכו ונחיצותו של השטיח לתוספת בוהו שיק, במיוחד אם המרפסת מרוצפת בקרמיקה פשוטה וקרירה. שטיח מחומר טבעי יוסיף רכות ויגדיר אזור במרפסת. שטיח פשוט מקש או כותנה, או מחצלת מעשבי ים, יחזיקו יותר מעונה, במיוחד במרפסת מקורה, ובחורף יעברו לאחסון עד לקיץ הבא.

בבניית המדריך, היה לי חשוב לשמור על פרופורציות מבחינת הוצאות ותקציב, לכן בחרתי להוסיף אלמנטים קטנים אשר עולים מעט, אך מביאים לשינוי גדול.

סטודיו מיס גרות מספק שרותי עיצוב פנים והום סטיילינג לפרטים נוספים

המדריך פורסם לראשונה במדור האוספים שלי באתר mako LIVING

תמונה ראשית amuse society

אודות המחברת

לירון גונן, מעצבת פנים ויוצרת תוכן, בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב פנים בר קיימא

2 תגובות

השאירי תגובה